یکی از عوارض چاقی زوال عقل است

18599_276

  • هر چند در بین افراد مورد آزمایش، کسانی بوده اند که روحیه بسیار شاد و ارتباط گسترده‌ای با جامعه و اطرافیان خود داشته‌اند اما آثار زوال عقل در این افراد نیز پس از مدتی نمایان شده است.

محققان با انجام آزمایش‌هایی متوجه شده‌اند که چاق احتمال ابتلای زودتر افراد را به زوال عقل سرعت می‌دهد.

در آزمایشی توسط متخصصان دانشگاه آریزونا روی ۲۱ هزار و ۵۰۰ داوطلب انگلیسی به مدت ۱۲ سال مشخص شد که چاقی باعث ابتلای زودتر به آلزایمر می‌شود.
این افراد که همگی در زمان آزمایش بیش از ۵۰ سال عمر داشته‌اند، سیستم عصبی به سرعت ملتهب شده و علائم زوال عقل و اختلال حافظه بیشتر از دیگر گروه های جامعه بروز کرده است.
به عقیده محققان، این تغییرات به سبب وجود پروتئین‌های سی در پلاسمای خون مشاهده شده است.
هر چند در بین افراد مورد آزمایش، کسانی بوده اند که روحیه بسیار شاد و ارتباط گسترده‌ای با جامعه و اطرافیان خود داشته‌اند اما آثار زوال عقل در این افراد نیز پس از مدتی نمایان شده است.
این متخصصان به افراد چاق اکیدا توصیه می‌کنند که اگر تمایل دارند در کهنسالی دچار ضعف حافظه و زوال عقل نشوند، وزن اضافی خود را کاهش دهند.
به گزارش MKRU، دانشمندان BMI یا شاخص توده بدنی را بهترین روش تشخیص اضافه وزن می دانند. به این صورت که وزن خود را بر حسب کیلوگرم بر مجذور قد بر حسب متر تقسیم کنید و عددی که بدست می‌آید BMI نام دارد، اگر این عدد بین ۲۵ تا ۳۰ باشد، اضافه وزن دارید و بیش از ۳۰ دچار چاقی مفرط هستید.

حتما بخوانید  دلیل عفونت پستان چیست و چطور درمان می شود
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید