جدیدترین مدل گوشی با اسکن چشمی

در ۵ سال اخیر دنیای گوشی های هوشمند حسابی پیشرفت کرده است به طوری که این پیشرفت ها قابل مقایسه با گذشته نیست به همین منظور امروز خبری از گوشی هایی داریم که با عنبیه چشم شما را شناسایی می کنند.

گوشی با اسکن چشمی

در چند وقت اخیر هکرها توانسته ‏اند راه‏های متعددی برای دور زدن سیستم اسکن اثرانگشت استفاده شده در گوشی‏های هوشمند پیدا کنند، اما تصور اینکه بتوان عنبیه چشم فردی را کپی کرد دور از ذهن است.
گوشی هوشمند V55 ویوسونیک احتمالا اولین گوشی هوشمندی با فناوری اسکن عنبیه چشم است که شرکت سازنده  برای به بازار فرستادن آن در انتهای سال ۲۰۱۴ برنامه‏ ریزی کرده بود، اما بنا به دلایل نامعلومی عرضه این دستگاه به نیمه اول سال ۲۰۱۵ افتاده است. در قسمت جلویی V55، سنسور شناسایی عنبیه قرار گرفته است.

این سنسور در گوشه‏ سمت راست حاشیه‏ گوشی هوشمند جای داده شده و از آن برای شناسایی کاربر از طریق اسکن عنبیه استفاده خواهد شد. طبق اطلاعات منتشر شده، از سنسور اسکن عنبیه چشم این دستگاه می‏توان برای قفل‏گذاری روی انواع فایل‏ها و تصاویر استفاده کرد.

V55دارای صفحه‏ نمایشی ۵/۵ اینچی فول اچ‏دی خواهد بود. قرار است قلب این دستگاه را پردازنده ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ که بر روی فرکانس ۴/۱ گیگاهرتز تنظیم شده به تپش درآورد، دو گیگابایت رم و دوربین اصلی ۱۳ مگا پیکسلی از دیگر ویژگی‏های سخت‏ افزاری V55 به شمار می ‏آید.

حتما بخوانید  موبایل شما از این طریق ردیابی می شود

امیدواریم که این گوشی به زودی در ایران برای خرید ایرانی ها با شخصی سازی های مناسب ایرانیان عزیز ارائه شود.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید