چیدمان داخل یخچال و افزایش عمر یخچال و فریزر

حتما گوشت خام رو در یه بخش جداگانه ، دور از بقیه مواد غذایی به خصوص میوه و سبزیجات نگه دارین. مطمئنا دلتون نمیخواد که مواد غذایی خراب و فاسد بشن. بهترین جا برای نگهداری گوشت پایین ترین قفسه یخچاله، اینجوری آب گوشت روی بقیه مواد غذایی نمیریزه.

چگونه مواد غذایی را در یخچال نگهداری کنیم

امروزه وجود یخچال یه نعمته، واقعا اگه یخچال نبود ما چیکار می کردیم؟ شاید در طول روز حداقل ده بار درب یخچال رو باز و بسته کنین، و داخلش رو از میوه و سبزیجات گرفته تا گوشت ، تخم مرغ، نان، شیر، پنیر و شکلات و غذای باقی مانده از روز قبل پر کنین. برخی نکات ساده هست که بهتون کمک میکنه تا به طور موثرتری از یخچال استفاده کنین.

مواد غذایی رو در ظرف های تمیز نگه دارین
با گذاشتن مواد غذایی در ظروف نگهدارنده پلاستیکی یا شیشه ای تمیز، میتونین به راحتی داخلشون رو دیده و نیازی به باز کردن درب هیچکدوم ندارین.

شیر رو در قفسه وسط یخچال بذارین
شیر به راحتی فاسد میشه ، پس بهتره که در قفسه وسط که دما از بقیه جاها ثابت تره نگهداری بشه. هرگز شیر رو در محفظه درب یخچال نذارین، چون درب دائما باز و بسته میشه و دمای این ناحیه نوسان داره.

برای اینکه یخچال بوی بد نده از جوش شیرین استفاده کنین
جوش شیرین رو در یه کاسه ریخته و داخل یخچال بذارین، با این کار بوی بد جذب جوش شیرین شده و وقتی درب یخچال رو باز میکنین با بوهای مختلف مواد غذایی مواجه نمیشین.

قبل از رفتن به خرید داخل یخچال رو نگاه کنین
اگه درباره خرید مواد غذایی مورد نیازتون مطمئن نیستین، فقط کافیه یه لیست از مواد داخل یخچال بردارین. با این روش میتونین در حین خرید چک کنین و ببینین چی لازم دارین.

چیزای قدیمی رو جلوی قفسه ها بذارین
ما اغلب مواد غذایی جدید رو جلو گذاشته و اول از اونا استفاده میکنیم، اما بهتره که مواد غذایی داخل یخچال رو به صورت چرخشی استفاده کنیم یعنی چیزای قدیمی تر رو جلو بذاریم تا اول از اونا استفاده کنیم.

برای نظم دادن به یخچالتون از سبد استفاده کنین
میتونین با استفاده از سبدهای پلاستیکی مواد غذایی رو به صورت گروه بندی از هم جدا کنین. مثلا مواد لازم سالاد رو در یه سبد یا چیزای قدیمی رو در یه سبد دیگه بذارین. حتی میتونین از این سبدها در فریزر هم استفاده کنین.

حتما بخوانید  غذاهای پیر کننده را بشناسید

گوشت رو با مواد غذایی یه جا نذارین
حتما گوشت خام رو در یه بخش جداگانه ، دور از بقیه مواد غذایی به خصوص میوه و سبزیجات نگه دارین. مطمئنا دلتون نمیخواد که مواد غذایی خراب و فاسد بشن. بهترین جا برای نگهداری گوشت پایین ترین قفسه یخچاله، اینجوری آب گوشت روی بقیه مواد غذایی نمیریزه.

قفسه ها رو با حصیر یا چیزی شبیه به اون بپوشونین
تمیز کردن یخچال کار راحتی نیست، پس بهتره از حصیر استفاده کنین تا کارتون زیاد نشه. حصیر ها رو در هر طبقه یخچال قرار بدین. دفعه بعدی که یه چیزی توی یخچال بریزه، تنها کاری که باید انجام بدین عوض کردن حصیره. میتونین وقتی، فرصتش رو داشتین حصیرهای کثیف رو بشورین.

از درب یخچال به عنوان تخته استفاده کنین
به جای باز کردن درب یخچال و چک کردن محتویاتش، یه لیست از چیزای داخل یخچال درست کنین و روی درب بذارین. اینجوری وقتی که برای خرید میرین میتونین از لیستی که تهیه کردین هم استفاده کنین و چیزای مورد نیاز رو بخرین.

یخچال رو کمی به جلو بکشین
یخچال برق زیادی مصرف میکنه، پس برای صرفه جویی ماهانه در پول قبض و به عنوان یه دوستدار محیط زیست، به میزان یک یا دو اینچ یخچال رو به جلو بکشین تا از دیوار فاصله بگیره، با این کار کارایی یخچال به میزان ۴۰ درصد بهبود پیدا میکنه.
نوین زی

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید