چگونه ایمیل رمزنگاری شده بفرسیم

ایمیل رمزنگاری شده

ماتیلدا » آیا شما هم می خواهید به دوستان خود ایمیل شخصی بزنید اما نمی دانید چگونه بر روی ایمیل خود مز بگذارید که کسی نتواند آن را ببیند  در این قسمت می خواییم روش رمز گذاری بر روی ایمیل را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید در ادامه مطلب »

دیر زمانی است که نبرد در زمینه حفظ حریم خصوصی ایمیل جریان دارد و به نظر می رسد این نبرد در آینده نیز ادامه یابد. مردم همواره در پی حصول اطمینان از این مساله بوده اند که تنها دریافت کننده ایمیل می تواند پیام های آن را مطالعه کند. برخی درباره سرقت هویت و داده های حساس شرکت خود که می تواند سرقت شوند، نگران هستند. برخی دیگر نیز میانه خوبی با این ایده ندارند که دولت ها در ایمیل های آنها سرک بکشند.

 

در شرایطی که سرویس ایمیل عادی کار خاصی برای حفاظت از ایمیل کاربر انجام نمی دهد، سطح دیگری از سرویس وجود دارد که رمزنگاری ایمیل را ارائه می کند. این سرویس محتوای ایمیل را به صورتی نامفهوم در می آورد و تنها به دریافت کننده اجازه می دهد تا آن را رمزگشایی و مطالعه کند. اگر ایمیل های رمزنگاری شده گزینه مناسبی برای شما هستند در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از بهترین گزینه های رمزنگاری در دسترس را از افزونه ها تا سرویس های مبتنی بر وب معرفی کنیم.

 

توضیحاتی کوتاه درباره PGP و رمزنگاری
قدمت نرم افزار رمزنویسی مورد استفاده برای ارتباطات به سال ۱۹۹۱ یعنی زمانی که “فیل زیمرمن” آن چه که “حریم خصوصی خیلی خوب” (Pretty Good Privacy) یا (PGP) می نامید را ایجاد کرد، باز می گردد. استاندارد PGP ارزش خود را به اثبات رساند و خیلی زود به منبعی برای رمزنگاری در دهه ۱۹۹۰ تبدیل شد.
این PGP اصلی از طریق ایجاد یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی کار می کرد که مورد اول برای رمزنگاری و مورد دوم برای رمزگشایی و مطالعه آن استفاده می شد.

 

در نهایت، PGP با استاندارد OpenPGP و GnuPG جایگزین شد اما اصطلاح PGP همچنان باقی ماند و بر همین اساس است که حتی امروز هنگامی که درباره رمزنگاری ایمیل بحث می شود، با آن برخورد می کنیم. ابزارهای رمزنگاری ایمیل حال حاضر از گزینه های مختلف این PGP مدرن بهره می برند.

 

رمزنگاری از طریق ایمیل فعلی
شاید آسان‌ترین روش برای بهره‌مندی از ایمیل های رمزنگاری شده استفاده از کلاینت یا سرویس ایمیل فعلی کاربر باشد و از این طریق دیگر نیازی به استفاده از نرم افزاری جدید نیست. خوشبختانه گزینه های رمزنگاری مختلفی برای سرویس های ایمیل محبوب در دسترس هستند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جی‌میل
جی‌میل به خودی خود از رمزنگاری ایمیل پشتیبانی نمی کند اما با مراجعه به کروم استور می توانید گزینه های الحاقی برای رمزنگاری را جستجو کنید. یکی از محبوب‌ترین گزینه ها “Mailvelope” نام دارد که از ابزارهای خود گوگل برای رمزنگاری استفاده می کند. گزینه محبوب دیگر “Secure Mail” است که البته تنها بین دو کاربر جی‌میل قابلیت استفاده دارد. هر دو مورد دکمه های رمزنگاری را اضافه می کنند که به کاربر اجازه می دهد یک ایمیل را برای یک دریافت کننده مشخص رمزنگاری کند.

اوت‌لوک
اوت‌لوک در دنیای کسب و کار از محبوبیت بالایی برخوردار است و بر همین اساس از رمزنگاری پشتیبانی می کند، اما ابزار رمزنگاری به خوبی در آن پنهان شده است. برای رمزنگاری یک پیام باید وارد زبانه Options شده، به More Options مراجعه کرده، Message Options را انتخاب کرده، به بخش Security Settings رفته و سپس Encrypt message contents and attachments را انتخاب کنید. همچنین می توانید رمزنگاری کل پیام های ارسالی خود را در بخش Trust Center انتخاب کنید. اگر از آفیس ۳۶۵ استفاده می کنید می توانید از رمزنگاری پیام در این سرویس به همراه چند ویژگی امنیتی دیگر بهره‌مند شوید.

حتما بخوانید  شادی و بازی کودک افغان با کمترین امکانات

 

یاهو میل
یاهو میل در حقیقت برخی از فناوری‌های گوگل را برای کمک به حفاظت از ایمیل خود بکار گرفته است. بر همین اساس، افزونه های رمزنگاری OpenPGP در دسترس هستند که می توانید آنها را دانلود کرده و امنیت بیشتر برای ایمیل های خود را فراهم کنید.

 

ایمیل های رمزنگاری شده مبتنی بر وب
گزینه دیگر شما در بازی بزرگ رمزنگاری ایمیل، ابزارهای مبتنی بر وب هستند که اجازه می دهند وارد نرم افزاری جداگانه در وب شده و از آن برای ارسال ایمیل های خود یا افزودن ویژگی های اضافی به سرویس های قدیمی خود استفاده کنید. برخی از این رمزنگارها برای استفاده خانگی و برخی برای محیط های حرفه ای‌تر شکل گرفته اند.

 

ویرترو (Virtru)
ویرترو طیف گسترده ای از افزونه ها برای اندروید، اپل، اوت‌لوک، فایرفاکس و بسترهای دیگر را ارائه می کند، اما سرویس های وب‌میل ارائه نمی کند و از این رو باید تغییراتی در ایمیل قدیمی خود ایجاد کنید. هنگامی که قصد رمزنگاری پیام ها را دارید باید آن را فعال کنید و زمانی که قصد این کار را ندارید، آن را خاموش کنید. هر زمان که اراده کنید می توانید رمزنگاری را لغو کنید. نسخه پایه ویرترو کاملا رایگان است.

 

لاک‌بین (Lockbin)
کاربر به صورت مستقیم می تواند وارد وب سایت لاک‌بین شده و یک ایمیل را تایپ کند. تا زمانی که در شبکه هستید ارسال ایمیل ها به هر میزان رایگان است. اگر دارای بیش از یک کاربر هستید هزینه استفاده از لاک‌بین ماهانه ۱۰ دلار است.

 

پروتون‌میل (Protonmail)
پروتون‌میل گزینه ای منحصر به فرد محسوب می شود. این پروژه که توسط سوئیسی ها شکل گرفته از چیزی که آنها “معماری دسترسی صفر” نامیده اند، استفاده می کند تا یک کلاینت ایمیل ساخته و کاربران می توانند از این طریق پیام هایی را ارسال کنند که توسط هیچ فرد دیگری قابل مشاهده نیست. رمزنگاری به طور کامل در دستگاه کلاینت صورت می گیرد و پروتون‌میل به داده های کاربر دسترسی ندارد. از این رو نمی تواند در حساب کاربری وی سرک کشیده و هیچ جزئیاتی را ارسال کند. پروتون‌میل مراحل اولیه فعالیت خود را سپری می کند و میزان واقعی موثر بودن آن اندکی نامعلوم است.

هاش‌میل (Hushmail)
هاش‌میل گزینه هایی را برای رمزنگاری ایمیل در اختیار افراد، کسب و کارها، بخش خدمات درمانی و نمایندگان فروش قرار می دهد. همچنین امکان ایجاد ایمیل های مستعار نامحدود و دانلود یک نسخه ویژه موبایل برای تلفن همراه نیز وجود دارد. با این وجود، به نظر می رسد هاش‌میل نمی تواند داده های کاربر را از دسترس آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان های دولتی دیگر حفاظت کند و این مساله کاهش امتیاز آن را موجب شده است.
منابع » بیتوته » asriran.com

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید