چگونه ابرو بکاریم؟ اطلاعاتی جامع در مورد کاشت ابرو

اصلاعاتی کامل در مورد کاشت ابرو

کاشت ابرو بهترین انتخاب برای کسانی است که یا اصلا ابرو ندارند یا قسمتی از ابروی آنها به خاطر جراحت کاملا از بین رفته است. پس تنها به دلیل وسواس‌های بی‌دلیل و تغییرات عجیب و غریب در ظاهرتان به این کار تن ندهید، چراکه این روش هم مانند هر عمل دیگری در کنار خوبی‌ها، مشکلات خودش را هم دارد

شاید مهم‌ترین نقشی که ابرو در کنار دیگر اجزای صورت ایفا می‌کند زیباتر جلوه کردن چشم‌هاست. تا همین چند سال گذشته تنها راه داشتن ابروهایی قرینه و زیبا، تاتو کردن بود اما این روش این روزها با آمدن روش‌هایی تازه برای رشد مجدد ابروها با موهای طبیعی کمی کهنه و کم‌طرفدار شده است.

کاشت ابرو با موهای طبیعی خودتان و طراحی و شکل دادن آن زیر نظر متخصصان پوست و مو انجام می‌شود که با پر طرفدار شدن آن تصمیم گرفتیم زیر و بم این روش را با جزئیات تمام برای کسانی که تصمیم به کاشتن ابرو و تغییر طبیعی در ظاهرشان دارند بازگو کنیم. دکتر مریم ملکی، متخصص پوست و مو بهترین روش را برای داشتن ابروهایی زیبا به شما معرفی می‌کند.

خداحافظی با تاتو

قضاوت در مورد اینکه تاتو ابروها با رنگ بهتر است یا کاشت ابروها با موهای طبیعی کار چندان سختی نیست؛ داشتن ابروهایی با موهای طبیعی و قابل رشد که قابل اصلاح و رنگ کردن هستند با ابرویی نقاشی شده با هاشور یا تاتو که زود یکنواختی‌اش شما را خسته می‌کند قابل مقایسه نیست. اگر تا امروز خط و خطوط جای ابروهای شما را گرفته است حالا می‌توانید با مراجعه به یکی از کلینیک‌های معتبر پوست و مو روی تاتو ابروهای‌تان موهایی طبیعی بکارید و صاحب ابروهایی زنده و زیبا شوید.

این روش حتی برای کسانی که چندین سال مداوم از تاتو برای ابرودار شدن استفاده می‌کردند هم قابل استفاده است چراکه در این روش روی تاتوی قدیمی شما کاشت ابروی طبیعی انجام می‌شود. اگر بخواهیم به معایب تاتو در آرایشگاه‌ها بپردازیم هزار و یک دلیل برای نفی آن وجود دارد که مهم‌ترین آن خطر انتقال بیماری‌های مختلفی مانند هپاتیت و حتی ایدز است و از طرفی دیگر بدرنگ یا بی‌روح شدن رنگ تاتو بعد از گذشت مدت کوتاهی که گله بیشتر خانم‌هاست.

اما کاشت ابروها با موهای خود فرد در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو که مجوز رسمی از وزارت بهداشت دارند، تحت نظر پزشکان متخصص و با وسایل استریل شده انجام می‌شود. علاوه براین کاشت ابرو با این روش با حداقل درد و زخم همراه است. پس این همه مزیت به امتحان روشی مناسب‌تر برای پر کردن ابروها می‌ارزد.

به چه کسانی توصیه می‌شود؟

دکتر ملکی معتقد است شایع‌ترین دلیل مراجعه برای کاشت یا پیوند ابرو، ضعیف شدن و ریختن ریشه موی ابروها به‌خاطر برداشتن مکرر ابروها با موچین است که در درازمدت باعث نازک شدن و از بین رفتن دائمی آنها می‌شود. با این حال روش پیوند و کاشت به افراد زیر بیشتر از بقیه توصیه می‌شود:

– این روش بهترین انتخاب برای پر پشت کردن ابروهای کسانی است که ابروهای کم پشت دارند.

– خانم‌هایی که شکل ابروهای‌شان زیبا نیست و دائم با قلمو یا مدادهای ابروی شیمیایی مجبور به شکل دادن به آن هستند، برای تغییر فرم ابروهای‌شان می‌توانند کاشت ابرو انجام دهند.

– عده‌ای که بر اثر زخم و جای بخیه و حتی سوختگی مقداری از ابروهای خود را از دست داده‌اند هم برای ترمیم جای آن می‌توانند به کاشت ابرو فکر کنند.

– خانم‌هایی که قبلا تاتوی ابرو کرده‌اند ولی از فرم آن خسته شده‌اند، می‌توانند با استفاده از تکنیک‏های خاص و حرفه‌ای روی تاتوی خود کاشت ابرو انجام دهند.

– افرادی که به علت بیماری‌های خاص یا اتفاقات دیگر مقداری از ابروی خود را از دست داده‌اند، برای پر کردن قسمت‌های ریخته این روش را امتحان می‌کنند.

ابروها چگونه کاشته می‌شوند؟

کاشت ابرو در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو با بی‌حسی موضعی، به صورت سرپایی و بدون درد در جلسه‌ای تقریبا یک ساعته انجام می‌شود. در این روش تعدادی از موهای ناحیه پشت گوش سر شما برداشته و به ناحیه ابروی شما منتقل می‌شود. برای این کار ابتدا شما مدل ابروی دلخواه خود را با مداد ابرو می‌کشید تا متخصصان مربوطه آن را بررسی کرده و در صورت نیاز تغییراتی در مدل آن- البته با مشورت شما- اعمال کنند و درنهایت مدل ابرو دلخواه شما انتخاب و روی همین مدل، موهای طبیعی خودتان کاشته شود.

قصه به همین سادگی‌هایی که ما تعریف می‌کنیم هم نیست چون متخصص مربوطه باید از این مقدار موهای برداشته شده از سر شما فقط تعداد خاصی که ضخامتی متناسب با موی ابروهای شما دارند را انتخاب کند. به زبان ساده‏تر باید موهایی هم‌قطر و ضخامت موهای ابروها انتخاب شود چراکه موهای ضخیم ابروهای زمخت و بدشکلی برای‌تان می‌سازند که البته انتخاب این قطر مو تنها به تبحر و تجربه متخصصان نیاز دارد. به همین دلیل است که از موهای ناحیه بالای گوش که از جهت جنس شباهت زیادی به موهای ابرو دارند برای پیوند استفاده می‌کنند. به‌طور کلی کاشتن ابرو کار نسبتا پیچیده و سختی است چراکه ابروها چند جهت دارند و به‌اصطلاح معروف خواب آن در هر فرد متفاوت است بنابراین ظرافت و دقت در این کار حرف اول را می‌زند.

از جهت دیگر رشد این موها مانند موهای سر است پس در صورتی که کاشت آنها موفقیت‌آمیز باشد، سرعت رشد آنها بالاست و باید مرتبا کوتاه شود. اما این کاشت به دلایل دردسرهای نقاشی هر روز ابروها با مداد ابرو یا تاتوهای دردناک و کم‌دوام بهتر و منطقی‌تر است. شما درست بعد از انجام کاشت شاید کمی تورم و کبودی زیر چشم خود مشاهده کنید که آثار آن بعد چند روز از بین می‌رود اما برای تاتو هر چند ماه یکبار این درد و تورم را باید تحمل کنید.

حتما بخوانید  سری جدید مدل آرایش لایت صورت

قبل از کاشت باید بدانید

  1. در قدم اول علت ریزش موهای ابرو شما به‌وسیله متخصص بررسی و مشخص شده و در صورت نیاز تحت درمان قرار می‌گیرد. در غیر این صورت با وجود کاشت ابرو هم احتمال ریزش مجدد موهای آن وجود دارد و کاشت، کار بی‌فایده‌ای خواهد بود. پس بهتر است بعد از درمان ریزش نسبت به کاشت اقدام کنید.
  2. در قدم دوم پزشک بعد از تقسیم کردن ابروهای‌تان به سه قسمت دم، بدنه و تاج ابرو کاشت را آغاز می‌کند. برای کاشت تاج ابرو ، موها با زاویه مناسب و رو به سمت بالا خوابانده می‌شوند تا حالت عمودی پیدا نکنند. در کاشتن بدنه ابرو از سمت تاج به دم ابرو زاویه خواباندن موها به‌تدریج کاسته و موها با زاویه صفر درجه به‌صورت مماس در پوست کاشته می‌شوند.
  3. همان‌طور که گفته شد، باید نوع موهای انتخاب‌شده برای کاشت قطری مناسب با موهای ابرو داشته باشند یعنی نباید نازک‌تر یا ضخیم‌تر باشند.
  4. منافذ کاشت موهای ابرو باید با قطری بسیار کم انتخاب شوند، چون در صورت بزرگ بودن قطر منافذ، خروجی ابروها حالت غیرطبیعی و ضخیم پیدا می‌کنند.
  5. محل قرار دادن موهایی که قرار است کاشته شوند، باید بسیار نزدیک به‌هم و پرتراکم باشد تا پوست زیر موهای ابروها دیده نشود.

معایب و عوارض این روش چیست؟

به‌عنوان آخرین توصیه‌ها باید بگوییم کاشت ابرو بهترین انتخاب برای کسانی است که یا اصلا ابرو ندارند یا قسمتی از ابروی آنها به خاطر جراحت کاملا از بین رفته است. پس تنها به دلیل وسواس‌های بی‌دلیل و تغییرات عجیب و غریب در ظاهرتان به این کار تن ندهید، چراکه این روش هم مانند هر عمل دیگری در کنار خوبی‌ها، مشکلات خودش را هم دارد، مشکلاتی مانند:

– سرعت رشد موهای کاشته شده همانند موهای سر است بنابراین هر دو هفته یک بار بلند و بلند‌تر می‌شوند. به علاوه آنها از نظر رنگ، جنس و ضخامت هم‌رنگ موی ابرو نیستند.

– زاویه کاشت ابرو که به شکل خوابیده قرار می‌گیرند به سختی با حالت واقعی ابرو تطابق می‌یابد به همین دلیل این بخش از کار و هماهنگ بودن دم ابرو تا تاج آن و مرتب قرار گرفتن زاویه خواب آن به تبحر متخصص بستگی دارد.

– معمولا به علت جابه‌جایی موها از قسمت پوست سر به ابرو، موها تا حدود ۲۰ روز بعد از کاشت دچار ریزش خواهند شد پس برای رسیدن به نتیجه دلخواه‌تان باید حداقل سه تا شش ماه صبر کنید تا رشد موها به حالت طبیعی برگردد.

– به‌طور معمول فاصله موهای کاشته‌شده در ابرو بیش از موهای طبیعی آن است. البته این داستان درباره کسانی که تاتو دارند و کاشت روی تاتو انجام می‌شود مشکل ایجاد نمی‌کند چراکه تاتو این فاصله‌ها را مخفی می‌کند، اگرچه به مرور این فاصله‌ها با تکرار جلسات پیوند کم و کمتر خواهند شد.

و اما طرفداران اکستنشن ابروها

۱۰ سالی می‌‌شود که اکستنشن یکی از پرطرفدارترین خدمات این روزهای سالن‌های آرایشی است و با انواع و اقسام روش‌ها مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است.

یکی از محبوب‌ترین خدمات این سال‌ها اکستنشن مژه و ابروها است که البته هنوز هم به گوش عده‌ای نا آشناست، اما اگر می‌خواهید بدانید این کار چگونه صورت می‌گیرد، باید بگوییم که شما برای اکستنشن ابرو باید در ابروهای‌تان پایه داشته باشید. (پایه به پرز‌هایی تلقی می‌شود که در قسمت زیر ابرو وجود دارند) زیرا برای این کار مو باید روی پایه‌های ظریف پرزهای ابرو نصب شود، بنابراین خانم‌هایی که ابرو ندارند یا عادت به تراشیدن آن برای طراحی شکل دلخواه‌شان دارند، نمی‏توانند از این روش استفاده کنند.

پس اضافه کردن یا افزایش حجم موهای ابرو مستلزم داشتن ابروهای پایه، هرچند کم و نازک است. از طرف دیگر مویی که برای اکستنشن ابرو به کار برده می‌شود، باید هم‌رنگ خود ابرو باشد بنابراین جنس مویی که برای اکستنشن به کار می‌رود حتما باید از جنس موی طبیعی باشد چون در غیر این صورت شکل ظاهری آن متناسب با حالت و موی ابروی شما نخواهد بود.

در اکستنشن ابرو که حدود یک ساعت زمان لازم است شما به ماهی یک بار ترمیم نیاز دارید تا ابروهای‌تان حالت طبیعی خود را حفظ کنند. به‌عنوان نکته آخر هم فراموش نکنید کار را به دست کاردان بسپارید و قبل از اقدام به این کار حتما تحقیقات لازم درمورد فرد مورد نظر و کیفیت کار او را انجام دهید.
مجله سیب سبز

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید