چه مردانی باید موهای بدن خود را بزنند

یک راه‌حل ارزانتر، استفاده از مواد از بین برنده‌ی مو است. لوسیون یا ژلی که فرمولی برای از بین بردن موها از زیر سطح پوست دارد. اما بعضی از این لوسیون‌ها ممکن است پوست را تحریک کرده و یا بوی آزار دهنده‌ای داشته باشند. معمولا نتیجه تا حدود یک هفته باقی می‌ماند.

 

موی بدن مردان

یک مرد، به چه علتی ممکن اس موهای بدنش را اصلاح کند؟ مسلما دلایل زیادی وجود دارند. اما مطمئنا در صدر این دلایل، غرور و رابطه‌ی جنسی است. در واقع ۵۴٫۹ درصد از مردانی که در بررسی‌ای بنام تناسب اندام مردان شرکت کردند، پاسخ دادند که آرزو دارند بتوانند موهای بدنشان را تغییر دهند، بیشتر از هر تغییر فیزیکی دیگری، حتی عضلانی شدن!

اما زمانی که اصلاح کردن، کاری نبود که همه‌ی مردم انجام دهند، ورزشکاران سال‌ها بود که از روش‌های مختلف برای این کار استفاده می‌کردند. در بسیاری از ورزش‌ها، پوست بدون مو می‌تواند شما را سریع‌تر، ایمن‌تر و بطور کلی راحت‌تر کند.

پاهای دوچرخه سواران

دوچرخه سواران، احتمالا مناسبترین گروه از ورزشکاران برای رفتن به زیر تیغ اصلاح هستند! اما اصلاح کردن برای چیزهای مهم‌تری نسبت به زیبا نشان دادن عضله‌ی پشت پایشان انجام می‌شود.

دکتر ادموند ار بورک، مربی سابق دوچرخه سواری المپیک می‌گوید: «دلیل اصلی اینکه دوچرخه سواران موهایشان را اصلاح میکنند برای زمان تصادف و سقوط از روی دوچرخه است. با مو، پوست شما مقدار بیشتری آسفالت جذب می‌کند و باعث می‌شود احتمال ایجاد پارگی و یا زخم بزرگ، بیشتر شود. دوم اینکه، پانسمان زخم روی پوست بدون مو، خیلی راحت‌تر از پانسمان با آن همه موییست که باید با آن‌ها مقابله کنید!»

نیم تنه‌ی شناگران

جانیس کوک، مدیر سالن ورزشی شیکاگو ماریو تریسوکی، می‌گوید: «اگر سینه‌ی یک مرد واقعا پر موست، می‌تواند باعث ایجاد گرما، خارش و حساسیت پوستی شود.» مردهایی که با تاپ‌های ورزشی بدنسازی می‌کنند یا دونده‌هایی که بدون تی‌شرت می‌دوند، نمیتوانند یک لایه‌ی اضافی روی سینه‌شان را تحمل کنند.

و دیگر اینکه آخرین باری که شما یک شناگر حرفه‌ای را با جلیقه‌ای از مو دیده اید چه زمانی بوده است؟! ماری وگنر، سخنگوی تیم شنای المپیک ایالات متحده می‌گوید: «شناگران رقابتی درست قبل از یک دیدار مهم، موهای زائد را اصلاح می‌کنند تا حواس خود را افزایش داده و باعث کاهش کشیده شدنشان توسط آب شوند.»

سه گزینه برای نیم تنه‌های مودار وجود دارد: اصلاح با تیغ، وکس و لیزر. بزرگترین نقطه ضعف اصلاح با تیغ این است که شما برای جاهایی که به آن‌ها دسترسی ندارید نیاز به کمک دارید. و بعضی‌ها دوستانی دارند که کمابیش به آنها کمک می‌کند.

وکس کردن در سالن نتیجه‌ای ۴ هفته‌ای دارد. اما بسیاری از مردان نمی‌توانند دردش را تحمل کنند و برای بار دوم باز نمی‌گردند! از بین بردن دائمی موها با لیزر نیز حدود ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت و اینکه لیزر بر روی پوست روشن و موهای تیره، نتیجه‌ی بهتری نسبت به پوست تیره، بلوند و افراد با موهای قرمز خواهد داشت.

بدن بدنسازان

برخی قهرمانان برای فیزیک درخشان و صافشان شناخته شده‌اند. سینتیا جیمز، متخصص اصلاح بدن که با بدنسازان حرفه‌ای، کشتی گیران و بوکسورها همکاری دارد، می‌گوید: «بدن بی‌مو، ریزه کاری‌های بیشتری را نشان می‌دهد.» موها نقش سایه را ایفا می‌کنند و باعث می‌شوند که جزئیات عضلات مبهم دیده شوند.

بهترین استراتژی برای اصلاح این است که در یک حمام آب گرم با یک روغن مرطوب کننده مثل روغن زرد آلو یا روغن آفتابگردان بنشینید. سپس برخلاف رویش موها با ترکیبی از کرم اصلاح و نرم کننده‌ی مو، موها را اصلاح کنید. شما باید هر ۲۴ ساعت یکبار با استفاده از یک اسفنج سخت، پوستتان را لایه برداری کنید. وگرنه، موهای زیر پوستی، پوست شما را آزار می‌دهند.

حتما بخوانید  روشی طلایی برای جدا کردن آدامس از موها

برای قسمت‌های مخفی و سخت مانند «سیب گلو» و ترقوه، لیزر کردن یک راه حل خوب است. زیرا الکترولیز، یا از بین بردن فولیکول مو با سوزن الکتریکی، فرآیندی خسته کننده است که برای مناطق بزرگ بسیار وقت‌گیر خواهد بود.

یک راه‌حل ارزانتر، استفاده از مواد از بین برنده‌ی مو است. لوسیون یا ژلی که فرمولی برای از بین بردن موها از زیر سطح پوست دارد. اما بعضی از این لوسیون‌ها ممکن است پوست را تحریک کرده و یا بوی آزار دهنده‌ای داشته باشند. معمولا نتیجه تا حدود یک هفته باقی می‌ماند.

بازی اتاق خواب

وقتی صحبت از جذابیت ورزش می‌شود، بعضی چیزها مثل این هستند که یک پنالتی از دست بدهید. به عبارت دیگر، موهای بینی و گوش، اصلا جذاب نیستند. اصلاح سریع باعث ایجاد یک حس خشنودی و رضایت می‌شود. یک قیچی ایمن با نوک کند تهیه کنید، این قیچی از اینکه خود را زخمی‌کنید و روی دست و پای خود شکاف ایجاد کنید جلوگیری می‌کند.

یک جرم دیگر مویی، ابروی پیوسته است! برای رها شدن از دست موهایی که پیشانی شما را پوشانده‌اند، ارزانترین راه استفاده از موچین و همچنین وکس کردن است. اولی را خودتان هم می‌توانید انجام دهید: بگیرید و بکشید! هرموقع که دیدید موها مشغول بیرون امدن هستند می‌توانید این کار را انجام دهید. گذاشتن یک قطعه یخ بر روی موضع قبل از شروع کار باعث کم شدن درد خواهد شد.

برای وکس کردن، موها باید حداقل یک اینچ رشد کرده باشند، که در این هنگام قابل مشاهده هستند اما خیلی زیاد مشخص و طاقت فرسا نیستند. وکس کردن کمی درد دارد اما روی منطقه‌ی بسیار کوچکی انجام می‌شود و درد، بسیار گذراست.

نتیجه‌ی وکس حدود یک ماه باقی می‌ماند، این زمانیست که طول می‌کشد فولیکول ریشه جدیدی تولید کند. شما می‌توانید این کار را در خانه با وکس‌های مایع و آماده‌ای که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شوند انجام دهید. همچنین در چند دقیقه و با هزینه‌ای حدود ۱۰ دلار یک آرایشگر به خوبی می‌تواند ابروهای شما را پیرایش کند.

پایین تر از چانه و لب بالا، مناطقی که احتمالا بیشتر از همه می‌خواهید بدانید که با آنها چطور رفتار کنید. مشکلاتی بالقوه در این نواحی وجود دارند؟ خب بله. نوریس می‌گوید: «بعضی مرد‌ها از کاسه‌ی چشمشان تا ترقوه‌شان مو می‌روید!» لیزر و یا الکترولیز بهترین راه‌ها هستند. اما هر دو گرانند و حداقل نیاز به چند جلسه دارند که بیش از چند ماه طول می‌کشد.

چه شما نقشه کشیده باشید که یک ملاقات را به نفع خود تمام کنید، چه با یک برنده قرار داشته باشید و چه فقط بخواهید آن عضله‌هایی که با سختی به دست آورده اید را نمایش دهید، گزینه‌های موجود این‌ها هستند. مطمئنا شما باید هزینه‌ای پرداخت کنید، زمانی را صرف کنید و کمی ناراحتی تحمل کنید، اما نتیجه چه خواهد بود؟ احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت که ممکن است به عملکرد بهترتان نیز کمک کند.

سرخاب سفیداب

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید