چطور از خشکی چشم ها پیشگیری کنیم

571022

 

 

  • داروهای خاصی مانند آنتی هیستامین‌ها که برای آلرژی استفاده می‌شود منجر به خشکی چشم می‌شود چرا که طوری ساخته شده‌اند که سینوس‌های شما را خشک کنند. از پزشک‌تان بخواهید که داروهایی با خاصیت خشک‌کنندگی کمتر به شما معرفی کند.

 

آیا چشمانتان می‌خارد و خشک است؟ گفته می‌شود که عوامل شایعی مانند انواع آلرژی، آلودگی هوا، شرایط آب و هوایی مسبب آن است. اما یکی دیگر از عوامل که باعث بروز چنین اتفاقی می‌شود، بالا رفتن سن است. وقتی سن‌تان بالاتر می‌رود، خطر خشکی چشم مزمن خصوصا در دوران یائسگی در شما بیشتر خواهد شد. برای آنکه رطوبت چشمانتان همواره حفظ شده و بشاش بماند، این نکات را رعات کنید.
هر از گاهی از صفحه مونیتور چشم بردارید و جای دیگری را نگاه کنید
نشستن جلوی مونیتور در کل روز برای چشم‌تان بسیار مضر است. سعی کنید به ازای هر یک ساعت، یک دقیقه از آن چشم برداشته و جای دیگری را نگاه کنید. روش دیگر، روش ۲۰-۲۰-۲۰ است یعنی: هر ۲۰ دقیقه، ۲۰ ثانیه را برای نگاه کردن به چیزی در فاصله ۶ متری‌تان (۲۰ فوتی) وقت بگذارید. خیره شدن به چیزی که در نزدیکی‌تان است مانند صفحه کامپیوتر نسبت به چیزی که در فاصله دورتری قرار دارد، فشار بیشتری را به چشم‌ها وارد می‌کند.
از قطره‌های نرم‌کننده چشم استفاده کنید
قطره‌های چشمی بدون نسخه «اشک مصنوعی» باعث هیدراته ماندن چشم‌تان می‌شود. سعی کنید به دنبال قطره‌هایی باشید که مواد نگه‌دارنده نداشته باشد چرا که آن دست از قطره‌ها می‌تواند چشمانتان را ملتهب کند.
اسیدهای چرب امگا۳
امگا۳ موجود در روغن ماهی باعث کاهش التهاب در کل بدن خصوصا در چشم‌ها می‌شود. همان‌طور که می‌دانید التهاب یکی از عوامل اصلی خشکیِ چشم است.
مراقبت محیط اطرافتان باشید
معادله بسیار ساده است: یک محیط زیست خشک برابر است با خشکی چشم. برای پیشگیری از وقوع چنین شرایطی، از مرطوب‌کننده‌های هوا استفاده کنید. در واقع این دستگاه‌ها رطوبت بیشتری را در خانه (یا محل کار) ایجاد کرده و خصوصا برای ماه‌های زمستان که سیستم‌های گرمایی باعث خشک شدن هوای خانه می‌شود، ‌ تأثیر مثبتی به همراه دارد.
دارو
داروهای خاصی مانند آنتی هیستامین‌ها که برای آلرژی استفاده می‌شود منجر به خشکی چشم می‌شود چرا که طوری ساخته شده‌اند که سینوس‌های شما را خشک کنند. از پزشک‌تان بخواهید که داروهایی با خاصیت خشک‌کنندگی کمتر به شما معرفی کند.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید