چطوری وزنم را افزایش بدهم؟(مناسب خانم ها)

چطوری چاق شوم؟ برای زنان

یک رژیم غذایی که حاوی مواد غذایی به حالت طبیعی‌شان است، می‌تواند بدون اینکه شما را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دهد، به افزایش وزنتان کمک کند.

وقتی تصمیم گرفتید که وزنتان را افزایش دهید، اولین واکنشتان شاید این باشد که سر وقت غذاهای ناسالم که سرشار از کالری هستند بروید، مانند انواع دسر یا پیتزا. اما غذاهایی که حاوی شکر تصفیه شده و چربی هستند، می‌توانند شما را در معرض ابتلا به فشار خون بالا، و نارسایی‌های قلبی قرار دهند.
افزایش وزن سالم، چیزی فراتر از افزایش مقدار غذاهایی است که معمولا در روز می‌خورید. پیشنهاد می‌کنیم که از این برنامه‌ی غذایی که پر از مواد غذایی سالم است و برای افزایش وزن ۱ کیلوگرم در هفته طراحی شده پیروی کنید. اما یادتان باشد که همیشه پیش از شروع هر برنامه‌ی غذایی جدیدی، با پزشکتان در آن مورد مشورت کنید.

افزایش کالری

افزایش مصرف انرژی غذایی از ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ کالری در روز، کمک خواهد کرد تا حدود یک کیلوگرم در هفته وزنتان زیاد شود. اما غذاهایی با چربی و قند زیاد که ممکن است بر سلامت شما تاثیر منفی داشته باشند و امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی را در شما افزایش دهند را انتخاب نکنید. با این وجود پیشنهاد می‌کنیم که همیشه برنامه‌ی غذایی خود را با دکترتان چک کنید. برای زیر نظر گرفتن انرژی غذاهایی که می‌خورید، می‌توانید از انواع ابزارهای آنلاین برای محاسبه یا ثبت مواد غذایی مصرفی‌تان استفاده کنید.

غذاهای طبیعی

یک رژیم غذایی که حاوی مواد غذایی به حالت طبیعی‌شان است، می‌تواند بدون اینکه شما را در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دهد، به افزایش وزنتان کمک کند.

حتما بخوانید  هورمون ها از چربی سوزی تا چاقی

وعده‌های کوچک

داشتن وعده‌های غذایی کوچک و مستمر باعث خواهد شد تا سطح انرژی‌تان افزایش پیدا کند، و یک منبع ثابتی برای تغذیه‌ی بدنتان فراهم می‌آورد. هر سه چهار ساعت یکبار، یک وعده‌ی کوچک میل کنید تا مصرف کالری روزانه‌تان افزایش یابد و باعث زیاد شدن وزنتان شود. در هر وعده‌ی غذایی هم کربوهیدرات داشته باشید و هم پروتئین. بعنوان مثال، بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم مرغ گریل شده، ۱ فنجان برنج، و به اندازه‌ی یک فنجان مارچوبه.

غذاهای فراوری شده

غذاهای از پیش آماده شده یا فراوری شده، دارای مقادیر زیادی مواد نگهدارنده‌ی شیمیایی، شیرین کننده‌های مصنوعی، سدیم، شکر تصفیه شده، و یا چربی هستند. پیشنهاد می‌کنیم افرادی که می‌خواهند وزنشان را افزایش دهند، مخصوصا خانم‌هایی که در دوران بارداری هستند، از غذاهای بدون ارزش غذایی دوری کنند. ممکن است غذاهای فراوری شده در نگاه اول به نظرتان مناسب بیایند، اما آنها کمترین ارزش غذایی را دارند! پس غذاهایی همچون گوشت‌هایی که از پیش خوابانده شده‌اند، غذاهای یخ زده، نیم پز، چیپس‌ها و غذاهای دیگر این چنینی را در رژیم غذایی خود کم کنید.
فیتنس مگزین

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید