چرا کودک به پدر وابسته می شود ؟

چرا کودک به پدر وابسته می شود ؟

 

  • فقط باید توجه کنید هر چه فرزندتان را به سمت مستقل بودن و واگذاری کارها سوق دهید و عدم حمایت های کلامی و عدم دخالت در امور فرزندتان را داشته باشید، احتمال این که فرزندتان دلتنگی اش را کمتر کند بیشتر است.

سلام. ما یه دختر ۲ ساله داریم که خیلی به پدرش وابسته اس و صبح که از خواب بیدار می شه اول سراغ پدرشو می گیره. حالا پدرش قراره یه ماموریت طولانی (دو -سه ماهه) بره. می خواستم بدونم تو این مدت ما چطور باید با بچه رفتار کنیم و چی بگیم و به خصوص روزهای اول بگیم پدرت کجا رفته؟ خیلی ممنون می شم جواب بدید. خیلی واجبه. بچه خیلی بی قراری می کنه.
 پاسخ دکتر پرویز رزاقی، روانشناس خانواده و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس:
معمولا واکنش های این گروه سنی نسبت به وابستگی، یک واکنش طبیعی است و شما نباید از این بابت احساس ناراحتی کنید. برای این که این مشکل حل شود، میزان مسئولیت پذیری که متوجه پدر است باید یک مقدار کمتر شود. یعنی زمانی که پدر وارد خانه می شود، برخلاف مکان های دیگر، وقت کمتری را با او صرف کند. پدر باید سعی کند با او کمتر کار داشته باشد و کمتر بازی کند. زمانی که بچه در حال بازی با خودش است، کمتر در بازی کردن او دخالت کند. اجازه دهد به تنهایی به بازی هایش ادامه دهد. کار بعدی که باید انجام دهید واگذاری مسئولیت به فرزندتان است. هر چه شما بیشتر به فرزندتان مسئولیت دهید، فرزندتان حس استقلال طلبی بیشتری می کند و میزان وابستگی اش کمتر می شود. همچنین همسرتان باید سعی کند نسبت به گریه های فرزندتان واکنش نشان ندهد و آستانه تحمل خود را بالا ببرد. در این وضعیت بچه ها بعد از مدتی آرام می شوند و خودشان را با آن شرایط و بازی وفق می دهند. فقط باید توجه کنید هر چه فرزندتان را به سمت مستقل بودن و واگذاری کارها سوق دهید و عدم حمایت های کلامی و عدم دخالت در امور فرزندتان را داشته باشید، احتمال این که فرزندتان دلتنگی اش را کمتر کند بیشتر است.
حتما بخوانید  محققان علت بروز اختلال دوقطبی را کشف کردند
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید