چای نعنا لاغر می کند

چای نعنا

 

  1. برگ های نعنا فلفلی حاوی میزان بالایی از روغن های ضروری با خواص آنتی اکسیدانی است. این روغن ها در زمان تماس با آب به ویژه آب داغ آزاد می شوند و خواص آن به چای نعنا انتقال می یابد. براساس مطالعه منتشر شده در مجله تحقیق گیاه درمانی، آنتی اکسیدان های موجود در چای نعنا خواص ضد میکروبی و فعالیت های ضد ویروسی قوی دارند

چای نعنا تهیه شده از برگ های نعناع فلفلی در فرهنگ خاورمیانه و سایر فرهنگ ها در سراسر جهان رایج است. این چای کالری کمی داشته، بنابراین در کمک به کاهش میزان کالری مصرفی و کاهش وزن موثر است. همچنین برای حفظ سالم بودن این چای، میزان قند مصرفی خود را محدود کنید.


محتوای کالری

چای نعناع فلفلی تهیه شده از برگ های خشک یا تازه به طور طبیعی کالری پایینی دارد. ۲۳۶ میلی لیتر از این چای حاوی ۲ کالری بوده، در حالیکه همین میزان از نوشابه میوه ای دارای ۱۰۱ کالری است. بنابراین نوشیدن نوشابه به جای چای می تواند موجب افزایش میزان کالری دریافتی شود. اما در عوض نوشیدن دو بار در هفته چای نعنا به جای نوشابه به مدت یک سال باعث کاهش ۱ کیلو و ۳۶۰ گرم از وزن بدن خواهد شد.


محدود کردن قند افزودنی

دم کرده ی چای نعنا در فرهنگ خاورمیانه حاوی مقدار زیادی قند افزودنی است. یک رژیم غذایی سرشار از قند باعث افزایش خطر اضافه وزن و چاقی می شود، بنابراین طبق توصیه انجمن قلب امریکا، بیشتر از ۶ تا ۹ قاشق چایخوری در روز قند یا شکر مصرف نشود. قند افزودنی فاقد ارزش غذایی است. به جای قند یا شکر می توانید از شیرین کننده فاقد کالری استویا یا شیرین برگ استفاده کنید. استویا بسیار شیرین تر از قند یا شکر بوده و مقدار بسیار کمی از آن مورد نیاز است.

حتما بخوانید  روغن گیاهی اسطوخودوس و خاصیت های درمانی آن

سایر فواید

برگ های نعنا فلفلی حاوی میزان بالایی از روغن های ضروری با خواص آنتی اکسیدانی است. این روغن ها در زمان تماس با آب به ویژه آب داغ آزاد می شوند و خواص آن به چای نعنا انتقال می یابد. براساس مطالعه منتشر شده در مجله تحقیق گیاه درمانی، آنتی اکسیدان های موجود در چای نعنا خواص ضد میکروبی و فعالیت های ضد ویروسی قوی دارند. همچنین روغن نعنای فلفلی ممکن است در کمک به تسکین علائمی مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر موثر باشد. طبق مطالعه ای در مجله فارماکوگنوزی، روغن نعنا فلفلی تاثیرات ضد میکروبی و ضد آنتی اکسیدانی دارد.


ملاحظات

در صورت رفلاکس اسید معده معروف به سوزش معده یا GERD بهتر است از مصرف چای نعنا اجتناب کنید. براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، تاثیرات آرامش بخشی نعنای فلفلی بر روده که برای سندرم روده تحریک پذیر مفید است باعث آرامش اسفنکتر بین مری و معده خواهد شد. همچنین مصرف این چای برای نوزادان یا کودکان کوچک توصیه نمی شود.

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید