هرچی می خورم سیر نمی شوم (راه حل)

جلوگیری از پرخوری و مقابله با افزایش وزن

یکی دیگر از را های که برای جلوگیری از افزایش وزن به کار می رود این است که از میز غذا دور شوید! اگر نزدیک غذا نباشید، نخوردن هم آسان تر می شود، بنابراین تمام کردن غذا می تواند به سادگی ِ ترک کردن میزغذا باشد.

وقتی پای تغذیه متعادل به میان می آید، کنترل مقدار وعده های غذایی نقش مهمی بازی می کند اما کار دشواری است که دست از غذا خوردن بکشیم در حالی که مغز به ما می گوید، همچنان ادامه دهیم! اگر به دنبال راه حلی برای جلوگیری از افزایش وزن هستید و هر وقت تشخیص دادید که دیگر کافیست، از این ترفندها برای متقاعد کردن مغرتان استفاده کنید.

آب نبات نعنایی بخورید

یک تکه آب نبات سفت نعناع، یک لیوان چای و یا حتی استفاده از دهان شویه هم می تواند مثل هرچیزی که طعم تند و نعنایی دارد، بعد از خوردن غذا حس تان را تحت تأثیر قرار داده و میل و اشتهای تان را کنترل نماید. طعم تند و نعنایی به عنوان یک کاهنده اشتهای طبیعی به شما کمک خواهد کرد تا اشتهای شدیدتان را کنترل کرده و سراغ تنقلات بعد از غذا هم نروید.

از سر غذا بلند شوید و حرکت کنید

یکی دیگر از را های که برای جلوگیری از افزایش وزن به کار می رود این است که از میز غذا دور شوید! اگر نزدیک غذا نباشید، نخوردن هم آسان تر می شود، بنابراین تمام کردن غذا می تواند به سادگی ِ ترک کردن میزغذا باشد. بهترین راه رساندن پیام سیری به بدن ترک میز غذا است. از غذا دور شوید و به جای دیگری بروید و به کار دیگری سرگرم شوید.

حتما بخوانید  چگونه صورت خود را چاق کنیم؟

کمی از یک مزه شیرین بچشید

گاهی تنها یک قاشق از یک چیز شیرین می تواند جلوی ولع تان را بگیرد و به خوردن تان پایان دهد. به جای مثلا” کلوچه باید یک خوراکی سالم و آبدار را انتخاب کنید که احساس سیری به شما بدهد. یک مشت توت را امتحان کنید یا یک برش از هندوانه و یا یک قاشق از دانه انار، دانه های ترش هم سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین A، C و فیبر هستند.

برای بعد از غذایتان برنامه داشته باشید

اگر برنامه ای برای بعد از غذای تان تعیین کنید راحت تر می توانید چند ثانیه اضافه تر خوردن را حذف کرده و به محض رسیدن به رضایت کافی از خوردن متوقفش کنید. لازم نیست یک کار خیلی خاص و مهم باشد، حتی قصد تماس با یک دوست یا بستن ساک باشگاه برای روز بعد می تواند کارساز باشد. این توصیه های ساده را جدی بگیرید!

شما چه پیشنهادی دارید؟ با چه روش های می توان از پر خوری جلوگیری کرد؟ نظرتان را با ماتیلدا در میان بگذارید.
علم ورزش

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید