نگهداری و تقویت موی بلوند (بهترین روش)

مراقبت از انواع مو رنگ روشن

همان‌طور که تقویت‌کننده‌های رنگ طلایی به گرم کردن رنگ بلوند کمک می‌کنند و آن را از رنگ‌پریدگی بیرون می‌آورند، رنگ بنفش هم به کسانی کمک می‌کند که می‌خواهند موهای بدون رنگ و بلوند پلاتینی داشته باشند.

چه بخواهیم و چه نخواهیم، بحث درباره موی بلوند تمام‌شدنی نیست و یک حقیقت اساسی دراین‌باره این است که موی بلوند به مراقبت‌های ویژه‌ای احتیاج دارد.
من اخیرا موهایم را بلوند کرده‌ام و به شکلی وسواس گونه به مراقبت از آن اهمیت می‌دهم. هفته‌ای یک‌بار از داروهای نرم‌کننده مو استفاده می‌کنم، روی موهایم اسپری‌های محافظ در برابر اشعه ماورا بنفش می‌زنم و اگر باور می‌کنید، از شامپوهای رنگ دار بنفش استفاده می‌کنم! خودم هم هر بار در حمام برای استفاده از شامپوی بنفش دو دل می‌شوم اما بعد که نتیجه فوق‌العاده آن را می‌بینم بسیار خوشحال می‌شوم.

به‌راستی، چرا شامپوی بنفش رنگ بلوند را تا این اندازه خوب و طبیعی نگه می‌دارد؟ برای پیدا کردن پاسخ این پرسش به سراغ جیم همر و مری کیت اوکانر، دو متخصص رنگ حرفه‌ای، رفتیم و در اینجا پاسخ‌های آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

اوکانر می‌گوید: این مسئله به یک قانون قدیمی لباسشویی برمی‌گردد به اسم آبی کردن. در این تکنیک مردم موقع شستن لباس کمی رنگ آبی به آن اضافه می‌کردند. با این کار اثر زردی روی لباس از بین می‌رفت و آن را روشن‌تر، تمیزتر یا سفیدتر می‌کرد. رنگ بنفش هم دقیقا همین کار را می‌کند. طبق نظریه رنگ‌های اصلی، روی چرخه منطقی رنگ، بنفش و زرد مقابل هم هستند درنتیجه اثر یکدیگر را خنثی می‌کنند پس این شامپوها کمک می‌کنند تا هرگونه طیف زرد از موی شما پاک شود و رنگ بلوند زیبایی باقی بماند. همان‌طور که تقویت‌کننده‌های رنگ طلایی به گرم کردن رنگ بلوند کمک می‌کنند و آن را از رنگ‌پریدگی بیرون می‌آورند، رنگ بنفش هم به کسانی کمک می‌کند که می‌خواهند موهای بدون رنگ و بلوند پلاتینی داشته باشند.

حتما بخوانید  آیا شست و شوی مداوم موی چرب مفید است؟

هرچند رنگ این محصولات دائمی نیست، استفاده از آن برای افراد بی‌تجربه توصیه نمی‌شود. موهای خشک و آسیب‌دیده رنگ‌دانه‌های این شامپوها را جذب می‌کنند و رنگ سطح موی شما را زمخت و خشن نشان می‌دهند پس برای از بین بردن زردی موی بلوند و استفاده از این محصولات بهتر است با آرایشگر خود مشورت کنید.
نیکو

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید