باید و نباید های ازدواج مجدد

نشان دادن محبت ممکن است در فرهنگ ما خیلی پسندیده نباشد اما در ازدواج و نیز ازدواج دوم اصل انکارناپذیری است. نترسید از اینکه عشق به همسرتان را در برابر اعضای خانواده‌تان نشان دهید. این کار به آن‌ها (و خود شما) ثابت می‌کند که شما یک واحد هستید

 

دلایل برای ازدواج مجدد

گوش دهید

گوش دادن، یک مهارت‌ آموختنی است، نه استعدادی ذاتی که با آن به‌دنیا آمده باشید. گاهی‌اوقات تلاش زیادی لازم است که آدم بتواند به‌جای حرف زدن گوش دهد. گوش دادن کمک‌تان می‌کند شریک زندگی‌تان را بهتر درک کنید و دوستش بدارید تا این‌که احتمالا هرچه که به زبان‌تان می‌آید، بگویید.

فعال باشید

هنگامی‌که همسرتان چیزی را با شما در میان می‌گذارد و نیاز دارد، شما در رابطه‌تان به او بپیوندید، فعال باشید. تلاش کنید، از حد خودتان فراتر بروید. قرار است یک عمر کنار این شخص بمانید، کمی تلاش بیشتر کمک می‌کند از این سفر در کنار او لذت ببرید.

سهیم شوید

هیچ‌کس به تنهایی از پس کار بزرگ برنمی‌آید. اگر کاری باید انجام شود، کمی از بار را شما برعهده بگیرید. هر وقت که امکان دارد به هم کمک کنید. به این ترتیب کارها در نصف وقت انجام می‌شوند، وقت بیشتری برای شما باقی می‌ماند که با هم باشید و حس واقعی «کار گروهی» در شما به‌وجود می‌آید.

متحد شوید

طرز تفکر «ما» داشته باشید. تمام بار مسئولیت‌های خانواده دومی را که تشکیل داده‌اید، یک‌تنه به‌دوش نکشید؛ سوپرمن شخصیتی خیالی است. با هم تصمیم بگیرید و برای دیگر آدم‌های زندگی‌تان روشن کنید که باید برای هر تصمیم‌گیری درباره برنامه‌ریزی مالی یا سایر موضوعات که بر زندگی‌مشترک‌تان تاثیر می‌گذارد با همسرتان مشورت کنید.

حرف بزنید

هر بار که در زندگی زناشویی با مشکلی روبه‌رو می‌شوید با همسرتان مثل ۲ آدم بالغ صحبت کنید؛ نه ‌این‌که بنشینید و های‌های گریه کنید. خیلی خوب است که دوستانی غیر از همسرتان داشته باشید که هر وقت لازم دانستید پیش آن‌ها زیر گریه بزنید اما مطمئن باشید، هنگامی‌که نتوانید با همسرتان رابطه کلامی برقرار کنید همه‌چیز به‌هم می‌ریزد. اگر باید چیزی به همسرتان بگویید، یک نفس عمیق بکشید تا ۱۰ بشمارید دنبال زمان مناسب باشید تا احساسات‌تان را برای او بازگو کنید. هیچ‌کس کامل نیست و حتی آدم‌های خیلی خوب هم ممکن است با هم سازگاری نداشته باشند. انتظار نداشته باشید‌، همسرتان بتواند ذهن شما را بخواند. کمی روشنفکری متعادل می‌تواند در ازدواج دوم خیلی کمک‌تان کند.

حتما بخوانید  مشکلات در زندگی زناشویی و رفع آن

سوال بپرسید

هر کدام از ما به‌نوعی «حس ششم» داریم. اگر احساس می‌کنید چیزی سر جای خودش نیست، زمان مناسبی پیدا کرده، و درباره آن سال کنید. پیشقدم شوید. «عزیزم، چه مشکلی پیش آمده؟» یا «از چیزی ناراحت هستی؟» جواب «نه» یا «ممنون، خوبم» هم اشکالی ندارد. صبور و فهیم باشید. به همسرتان فرصت دهید تا سفره دلش را پیش شما باز کند. علاقه عمیق خود را به احساسات او این‌طور نشان دهید که مطمئنش کنید هر وقت که آماده حرف زدن باشد شما حضور دارید.

عشق ببخشید

نشان دادن محبت ممکن است در فرهنگ ما خیلی پسندیده نباشد اما در ازدواج و نیز ازدواج دوم اصل انکارناپذیری است. نترسید از اینکه عشق به همسرتان را در برابر اعضای خانواده‌تان نشان دهید. این کار به آن‌ها (و خود شما) ثابت می‌کند که شما یک واحد هستید، از این گذشته چه راهی بهتر از این بلد هستید که به فرزندان‌تان عشق و رابطه درازمدت را یاد دهید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید