باید و نبایدهای زیبا سازی بالکن آپارتمان

می‌توانیم به راحتی و با کمترین هزینه در بالکن خانه خود محیطی زیبا و دل‌انگیز بسازیم؛ محیطی که در دنیای ماشینی امروز، به آن نیاز خواهیم داشت. قرار دادن چند گلدان نه هزینه زیادی می‌خواهد و نه کاری دشوار است.

 

دکوراسیون بالکن زیبا

شیوه شهرنشینی امروزی و زندگی در آپارتمان‌های کوچک اغلب داشتن حیاط را به آرزویی برای ساکنانش تبدیل کرده‌ است. همین موضوع هم باعث می‌شود اهمیت بالکن‌ خانه بیشتر مشخص شود؛ بالکنی که تنها فضای آزاد خانه است.
البته با توجه به اهمیت و کارایی بالکن ـ هر چقدر هم که کوچک باشد ـ این قسمت از خانه گاهی اوقات مورد بی‌مهری و بی‌توجهی ساکنان قرار می‌گیرد و حتی فراموش می‌شود. در حالی که با اندکی سلیقه می‌تواند به فضایی زیبا و آرامش‌بخش تبدیل شود.

بالکن و زیبایی شهر

تا به حال به بالکن‌های مجتمع‌های مسکونی توجه کرده‌اید؟ به زیبایی و آراستگی بالکن یا شلوغی و کثیفی آن؟ بالکن‌هایی که پر است از گل و گیاه، با یکی دو تا صندلی و گاهی یک قفس پرنده و در مقابل بالکن‌هایی پر از شیشه‌های شور و ترشی، لوله‌های بخاری، کارتن‌های خالی و اشیای اضافی که در خانه جایی ندارند.

با دیدن این بالکن‌ها اولین چیزی که به ذهن هر رهگذری می‌رسد، رفتار و پاکیزگی اعضای آن خانه است. درست است، چیدمان بالکن هم می‌تواند نشان‌دهنده نوع رفتار افراد باشد. بالکن‌ها تنها به اعضای خانواده مربوط نیستند. زیرا جزیی از نمای بیرونی بوده و به سایر شهروندان هم تعلق دارد. بنابراین با تمیز و زیبا نگهداشتن بالکن خانه می‌توانیم به زیبایی شهرمان هم کمک کنیم.

بالکن گلخانه‌ای زیبا

می‌توانیم به راحتی و با کمترین هزینه در بالکن خانه خود محیطی زیبا و دل‌انگیز بسازیم؛ محیطی که در دنیای ماشینی امروز، به آن نیاز خواهیم داشت. قرار دادن چند گلدان نه هزینه زیادی می‌خواهد و نه کاری دشوار است. البته برای این کار به فضای زیادی هم نیاز نیست. حتی یک بالکن کوچک هم می‌تواند همین قدر زیبا و فرح‌بخش باشد. خوشبختانه امروز لبه برخی بالکن‌ها مکانی برای قرار دادن گلدان‌ها در نظر گرفته شده که به فضای زیادی هم نیاز ندارد. آویزهایی که به سقف بالکن نصب می‌شوند و گلدان‌های دیواری هم، همین کار را می‌کنند.

البته اینها همه به سلیقه شما بستگی دارد. مثلاً اگر فضای کافی در اختیار دارید، قرار دادن یک یا چند صندلی در فضای بالکن نیز کاری دلنشین خواهد بود؛ بخصوص اگر بالکن منظره خوبی هم داشته باشد. فکر کنید چقدر لذتبخش است اگر بعد از گذراندن یک روز سخت کاری به خانه آمده، در بالکن و کنار گلدان‌ها نشسته‌ و فنجانی چای ‌بنوشید.

حتما بخوانید  جدیدترین مدل پرده پذیرایی

بالکن یا انباری؟

اگر شما هم در عبور از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به بالکن‌ها نگاه کنید، متوجه می‌شوید برخی آنجا را با انباری اشتباه گرفته‌اند. زباله‌ها و اشیای غیرقابل استفاده، سال‌ها در بالکن می‌مانند تا روزی شاید کسی دلش به رحم آمده و فکری به حال آنها کند. شاید اینقدر این صحنه را دیده‌ایم که خودمان هم باورمان شده بالکن همان انباری کوچک خانه ماست. غافل از این‌که این کار نه‌تنها نمای خانه و شهرمان را زشت می‌کند، بلکه باعث تجمع حشرات و موجودات موذی مانند سوسک و مورچه خواهد شد. تنها راه این است که زودتر دست به کار شوید؛ اشیای اضافی و آشغال‌ها را دور ریخته و به فکر زیبایی خانه و شهرتان باشید. در ضمن، اگر آپارتمان شما انباری ندارد، کمدها مکان بهتری برای نگه‌داری لوازم خانه هستند.

پوشاندن بالکن

برخی خانواده‌ها ترجیح می‌دهند با شیشه، ایرانیت، حصیر و… فضای بالکن خود را بپوشانند و وسایل خود را به راحتی در آنجا قرار دهند. شاید با این کار آنجا تبدیل به یک انباری واقعی شود. اما این کار هم منظره و نمای ساختمان را زشت می‌کند.

بالکن و بندهای لباس

درست است که بالکن همیشه مکانی برای خشک کردن لباس‌های شسته شده بود، اما چیدن لباس‌ها و قرار دادن بند لباس هم شرایطی دارد. تصور کنید اگر هر کس، هر طور که بخواهد بندی زده و لباس‌های رنگارنگ را روی آن آویزان کند، چه منظره وحشتناکی خواهیم داشت

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید