مواد غذایی را در چه ظروفی فریز کنیم

suitable_food_container_for_food

در این جا به شما کدبانوی خانه دار بیان می کنیم که در چه ظروفی غذاها را فریز کنیم و ویژگی ظرف های فریز شده چگونه است . را بیان می کنیم .

 

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی به تشریح ظروف مخصوص برای فریز کردن مواد غذایی پرداخت و در این خصوص هشدار‌هایی داد.

دکتر احمدرضا درستی در گفت‌و‌گو با آنا با تاکید بر اینکه برای فریز کردن مواد غذایی باید از ظروف مخصوص این کار استفاده شود گفت: در غیر این صورت ممکن است سایر ظروف در مقابل دمای پایین فریزر دوام نیاورده و به غذا صدمه برسانند. امروزه ظروف فریزری از جنس پلاستیک، شیشه، آلومینیوم و یا مقواهای کاغذی روغنی ساخته شده‌اند که برای بسته‌بندی مناسب است و معمولا این ظروف قابل استفاده مجدد هستند.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی افزود: ظروف شیشه‌ای معمولی برای فریز کردن مناسب نیستند، زیرا تحمل دمای پایین فریزر را ندارند اما ظروف شیشه‌ای مخصوصی ساخته شده‌اند که تحمل دماهای پایین را دارند و با قرار گرفتن در فریزر صدمه نمی‌بینند.

درستی در ادامه یادآور شد: در صورت استفاده از ظروف شیشه‌ای برای غذاهای مایع باید دقت داشت سر شیشه را مقداری خالی نگه‌داریم زیرا حجم مایعات در هنگام انجماد افزایش می‌یابد.

حتما بخوانید  متن و عکس آزاده نامداری بمناسبت 31 سالگی اش

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر افراد از قوطی جهت نگهداری غذای منجمد استفاده می‌کنند باید آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهند و دهانه کیسه را با نوار مخصوص فریزر محکم ببندند، زیرا درب قوطی‌ها مانع ورود هوا به داخل آن نمی‌شوند.

 

توجه داشته باشید که هر غذایی را نمی توانیم فریز کنیم .

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید