مصرف میوه و سبزیجات احساس خوشبختی می‌آورد

میوه و سبزیجات

در این پست از سایت ماتیلدا برای شما دوستان و کاربران عزیز مطلبی را درباره خوردن سبزیجات و میوه آماده کرده ایم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرد.

مصرف میوه و سبزیجات احساس خوشبختی می‌آورد

کارشناسان معمولا مصرف زیاد میوه و سبزیجات را در سلامتی بلند مدت شما موثر می دانند، اما محققان می گویند که مصرف این مواد غذایی می توانند در کوتاه مدت هم باعث خوشحالی شما شوند.

بر اساس یک آمارگیری ملی در کشور استرالیا، مصرف روزانه میوه و سبزیجات باعث افزایش احساس خوشبختی در طول ۲ سال می شود.

محققان می گویند که افزایش روزانه ۸ میوه و سبزی به رژیم غذایی شما می تواند احساس خوشبختی معادل پیدا کردن کار بعد از مدتها بیکاری را در شما بوجود آورد.

آندرو اسوالد، دانشجوی دانشگاه واریک بریتانیا، که در این تحقیق شرکت کرده گفت: قدرت میوه ها و سبزیجات فوق العاده عجیب هستند.

او از زمان شروع این تحقیق سه وعده میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کرده، و به خبرگزاری رویترز گفت:من قصد دارم که این وعده ها را به ۷ عدد افزایش دهم.

در این تحقیق عادت های غذایی ۱۲ هزار نفر از شهروندان استرالیایی در بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ مورد بررسی قرار گرفته و سپس پرسشنامه ای از میزان سلامت روحی و احساسی آنها تکمیل شده است.

حتما بخوانید  روش تهیه ی سالاد ساده پیاز و گوجه با سبزیجات

این تحقیق نشان می دهد افرادی که در ظرف ۲ سال وعده میوه و سبزیجات را از صفر به ۸ وعده در روز رسانده اند، احساس رضایت و خوشبختی بیشتری نسبت به آنهایی که تغییری در وعده های غذایی خود ندادند داشته اند.

بر اساس این تحقیق شما با افزودن هر وعده میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه خود احساس خوشبختی و خوشحالی بیشتری خواهید کرد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید