مصرف زیاد کربوهیدرات باعث افسردگی می شود

 

  • وی با اشاره به نقش ویتامین C در پیشگیری و کنترل استرس، افزود: افرادی که شغل های پر استرس دارند و یا دانش آموزان که اضطراب امتحان دارند صبح با خوردن یک میوه حاوی ویتامین C می‌توانند از استرس جلوگیری کنند.

مسئول تغذیه مرکز بهداشت بجنورد گفت : تغذیه هم مانند فاکتورهای دیگر در بروز افسردگی موثر است، بنابراین با رعایت اصول تغذیه ای می توان از بیماری ها و افسردگی پیشگیری کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی، شهلا جودت با اشاره به تاثیر درشت مغذی ها و ریز مغذی ها در بروز افسردگی، افزود: کربوهیدرات‌ها جزو درشت مغذی ها محسوب می شوند و اگر به مقدار زیاد مصرف شوند در سلامت فرد اختلال ایجاد می‌کنند.

وی با بیان این که مصرف پروتئین از پیشرفت افسردگی پیشگیری می‌کند، عنوان کرد : همه شش گروه مواد غذایی به صورت متعادل باید روزانه مصرف شود.

وی با بیان اینکه مصرف ویتامین B از پیشرفت افسردگی جلوگیری می‌کند، افزود: ویتامین ها در گروه ریز مغذی ها در سلامتی بسیار مفید و دخیل هستند بنابراین مصرف آن ها توصیه می شود.

جودت ادامه داد : ویتامین B در متابولیسم کربوهیدرات نیز نقش عمده دارد، بنابراین مصرف آن لازم و ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به نقش ویتامین C در پیشگیری و کنترل استرس، افزود: افرادی که شغل های پر استرس دارند و یا دانش آموزان که اضطراب امتحان دارند صبح با خوردن یک میوه حاوی ویتامین C می‌توانند از استرس جلوگیری کنند.

حتما بخوانید  چرا به افسردگی دچار می شویم

جودت عنوان کرد : مصرف آهن و منیزیم نیز در پیشگیری از افسردگی بسیار موثر است آهن در سبزیجات برگ سبز تیره و گوشت و منیزیم نیز در خشکبار و گوشت یافت می شود.

وی بر تاثیر مصرف امگا ۳ در پیشگیری از افسردگی نیز تاکید کرد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید