محله الشندغه در دبی

در شهر کوچک اما توریستی دبی می توانید انواع جاذبه های تاریخی و تفریحی را مشاهده کنید. به عنوان مثال محله هایی هنوز در دبی زنده اند که عمری بیش از دو قرن دارند و برای مردم دبی ارزشمندند.

یکی از مکان هایی که در دبی برای اهالی این شهر و حتی توریست ها از اهمیت بالایی برخوردار است محله الشندغه دبی است. این محله یکی از دیدنی های جذاب برای توریست ها به حساب می آید که متصل کننده ی بسیاری از مکان های مهم دبی است. محله الشندغه دبی  در ورودی خور دبی و در سمت جنوب غرب خور قرار گرفته است. زمان تاسیس این محله را به تاریخ ۱۸۶۲ میلادی ثبت کرده اند. در ادامه تاریخ این محله آمده که در سال ۱۸۹۶ میلادی، پادشاه دبی، از قلعه الفهیدی به این محل آمده است و بقیه عمر خود را اینجا گذرانده است. یکی از جاذبه های دیدنی دبی یعنی خانه شیخ سعید آل مکتوم که حاکم وقت بوده نیز در این محله قرار دارد. برای دیدار عموم این خانه را در سال های پیش بازسازی کرده اند. در حال حاضر از این خانه به عنوان یک موزه مورد بازدید قرار می دهند.

علاوه بر این در محل تعدادی مسجد کوچک و تاریخی نیز هست که توسط شهر داری بازسازی شده است. قرار است خانه ی وزیر سعید آل مکتوم که «شیخ عبید بن ثانی» نام دارد هم بازسازی شود و از آن هم به عنوان یک موزه مورد استفاده قرار دهند .

حتما بخوانید  آب انبار بزرگ در هند

یک تونل زیر آبی در این منطقه وجود دارد که دو منطقه مهم دبی یعنی بر و دیره را به هم دیگر وصل می کند. شب ها این محله بسیار با صفاست که توصیه می کنیم در شب به آن سر بزنید

Al Shindagha Dubai (1)

Al Shindagha Dubai (2)

Al Shindagha Dubai (3)

Al Shindagha Dubai (4)

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید