لاغر شدن با این خوراکی ها

لاغر شدن با این خوراکی ها

شیر پرچرب
شاید تصورتان این است که شیر بدون چربی را مصرف کردن در حفظ وزن نسبت به شیر پرچرب تاثیرگذارتر باشد ولی باید بدانید که هر موقع چربی ۱ ماده غذایی گرفته بشود ماده دیگری را برای حفظ طعم آن جایگزین میکنند.متأسفانه در تهیه شیر کم چرب اغلب از شکر یا جایگزین های دیگر استفاده می شود. اگر مشکل خاصی ندارید شیر پرچرب مصرف کنید که فاقد افزودنی جایگزین باشد تا احساس سیری طولانی تر کنید.

روغن نارگیل
به نقل از نیوزویک در بیشتر برنامه های رژیمی، حذف چربی های اشباع توصیه می شود، اما لازم است بدانید همه چربی های اشباع شده مانند هم نیست. اگرچه روغن نارگیل نوعی چربی اشباع شده است اما روی وزن شما تأثیری نمی گذارد. این روغن نوعی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط است. چربی های زنجیره متوسط در حفظ لاغری موثر است و علاوه بر آن، چربی های موجود در این روغن همانند چربی های حیوانی برای قلب مضر نیست.

مغز میوه
مغز میوه های درختی و چربی که اشباع نشده چربی سالم است. مغز میوه خواص زیادی دارد از جمله پروتئین و فیبر، گردو و بادام در کاهش کلسترول موثر است. اسید چرب امگا ۶ در این مغزها کلسترول مضر خون را کاهش می دهد.

کره
جایگزین کردن مارگارین به جای کره ایده مناسبی نیست زیرا مارگارین از روغن های هیدروژنه و چربی های ترانس تهیه می شود که به جای مفید بودن، مضر است.
این چربی ها می تواند باعث انسداد رگ ها شود؛ در پی این امر عضلات نیز سخت تر کار می کنند و در نتیجه بیماری قلبی به وجود می آید. به مرور زمان مصرف متعادل کره باعث می شود غذا کمتر مصرف کنید و در نتیجه لاغر شوید.

تخم مرغ
تخم مرغ غنی از پروتئین است. از آن جا که تخم مرغ منبع چشمگیر چربی اشباع شده و کلسترول است، بسیاری از افراد تحت رژیم از خوردن آن پرهیز می کنند. اما اکنون کارشناسان معتقدند مصرف تخم مرغ میزان کلسترول بد را افزایش نمی دهد. در واقع تخم مرغ می تواند باعث سیری و افزایش انرژی بدن شود. تخم مرغ غنی از ویتامین های گروه B است که برای سلامت پوست، ناخن و خون لازم است. ویتامین B12 موجود در تخم مرغ می تواند میزان انرژی را افزایش دهد. در صورتی که درصدد کاهش کالری و چربی اشباع شده و لاغر شدن هستید، سفیده تخم مرغ را جایگزین زرده که منبع کلسترول است، کنید.

حتما بخوانید  نکاتی مهم و اساسی در مورد لایه برداری پوست

گوشت قرمز
متخصصان توصیه می کنند که از مصرف گوشت قرمز پرهیز کنید یا میزان آن را محدود کنید. برخی تحقیقات نشان می دهد، مصرف زیاد گوشت قرمز احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد. گوشت قرمز، سرشار از چربی اشباع شده است که در انسداد رگ های خونی و شروع بیماری قلبی نقش دارد. اما برای لاغر شدن، می توان به میزان معقول از این منبع پروتئین استفاده کرد. گوشت قرمز، سیرکننده است.

شکلات تلخ
اگر به دنبال یک نوع دسر خوشمزه هستید که وزن را بالا نبرد، شکلات تلخ بهترین گزینه است. شکلات تلخ بر خلاف شکلات شیری فشارخون را کاهش و میزان آنتی اکسیدان را افزایش می دهد. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد موجود در خون مقابله می کند و خطر بروز چند نوع سرطان را کاهش می دهد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید