شیرینی زعفرانی درست کنیم

 

  • روغن و پودر قند را کاملا با هم مخلوط کنید. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کرده وانیل و زعفران را نیز اضافه کنید. آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر به دست نچسبد. در دست گلوله ای به اندازه فندق برداشته روی سینی گذاشته و از مهر برای روی شیرینی استفاده کنید.

شیرین های متعدد و گوناگونی وجود دارد که با جستجو در سایت میتوانید آن ها را پیدا کنید.همانطور که میدانید خوب و بد در همه چیز وجود دارد و این امر برای شیرینی ها هم صدق میکند.شیرینی زعفرانی نام یک شیرین خوشمزه و خوردنی است که در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با مواد لازم و طرز تهیه آن آشنا نماییم.

 آرد  ۷۵۰ گرم
 روغن یا کره ۳۵۰ گرم
 پودر قند ۲۵۰ گرم
 تخم مرغ ۲ عدد
وانیل یک دوم قاشق چایخوری
محلول زعفران ۳ قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه شیرینی زعفرانی :

روغن و پودر قند را کاملا با هم مخلوط کنید. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کرده وانیل و زعفران را نیز اضافه کنید. آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر به دست نچسبد. در دست گلوله ای به اندازه فندق برداشته روی سینی گذاشته و از مهر برای روی شیرینی استفاده کنید.

حتما بخوانید  باقلا پلو و 10 راز آن

در صورت ۳ رنگ نمودن شیرینی سفید بدون زعفران تهیه کنید. خمیر را ۳ قسمت کنید. به یک خمیر زعفران خمیر دوم را کاکائو و یک خمیر سفید ۳ عدد گلوله به اندازه فندق برداشته در دست گرد کنید. کنار هم بگذارید و وسط آن را مهر بزنید. این شیرینی را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در طبقه وسط فر با دمای ۱۷۵ درجه بپزید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید