شرکت هواپیمایی قشم ایر

برای برخی توریست ها قبل از پرواز این اهمیت دارد که سفر هوایی شان را توسط چه شرکتی انجام دهند به همین دلیل دانستن سوابق شرکت ها و البته سابقه کاری آن ها بسیار مهم است ما امروز به هواپیمایی قشم ایر می پردازیم

qeshm-air-logo

قشم ایر به عنوان یکی از شرکت های هواپیمایی داخلی از سال ۷۲ تا کنون، در حال سرویس دهی به توریست های داخلی و خارجی است. این ایرلاین در سال ۹۳ بعد از ده سال سرویس دهی به صورت خصوصی به شرکت نفت جمهوری اسلامی ایران واگذار شد. قشم ایر در زمانی که در دراختیار هولدینگ سورینت با مالکیت بابک زنجانی بود، به صورت اجاره ای، کار انتقال مسافرین را بر عهده داشت. در حال حاضر این ایرلاین داخلی با ۱۸ فروند هواپیما، مسافرین را در ۱۴ مقصد جابجا می کند

قشم ایر اولین پرواز هایش را در مسیر تهران – قشم  و تهران – دبی انجام داد اما به مرور دامنه ی کاری خود را توسعه داد، تا اینکه دفتر اصلی خود را در تهران مستقر کرد.

193890_926

علاوه بر پروازهای داخلی قشم ایر به طور بین المللی سرویس دهنده ی خدمات به توریست هایی است که به عتبات عالیات و دمشق می روند. علاوه بر این مقاصد خارجی نظیر، دبی، شارجه، راس الخیمه، منامه بحرین و…  نیز در سرویس بین المللی قشم ایر قرار دارد.

قشم ایر در مسیرهای تهران- شانگهای، تهران- استانبول، تهران- کابل، تهران-دبی و تهران-اسلام-آباد به حمل بار نیز تا ظرفیت ۵۰ تن می پردازد چرا که دو فروند هواپیمای ایلوشین ۷۶ باری را در اختیار دارد که در اختیار کمتر شرکت هواپیمایی است.

حتما بخوانید  هواپیمایی کیش ایر

بعد از اینکه قشم ایر به اهداف خود دست یافت، در سال ۸۵ تصمیم بر آن شد که این شرکت واگذار شود در نتیجه بعد از سه سال تلاش در سال ۸۸، شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم مالک این شرکت گردید.

جالب است بدانید که ایرباس آ-۳۰۰-۶۰۰ این شرکت به عنوان هواپیمای اختصاصی باشگاه پرسپولیس به حساب می آید. از ویژگی های کادر قشم ایر، وجود هواپیماهای دور برد، کادر قوی و سرویس امن است.

تعداد و نوع ناوگان های قشم ایر به صورت زیر می باشد:

QESHM

این شرکت در ابتدا به نام شرکت فراز قشم شناخته می شد که بعد از مدت ها دوباره این نام را عوض کرده و به صورت قشم ایر کار خود را ادامه داد. این نام بسیار زیبا تر از نام قدیمی این شرکت است

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید