شانه زدن موی خیس

download (1)

چرا موها نازک و کم پشت می شوند ؟ راهکاری برای تقویت مو ؟ و شانه کردن مو خیس .

شیوه زندگی، نوع تغذیه و شرایط روحی افراد، تا حد بسیار زیادی می تواند تعیین کننده  سلامت و زیبایی پوست و مو آنها باشد.اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که مدتهاست نگران ریزش و نازک شدن تارهای موهای خود هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را که نتیجه تحقیقات و بررسی متخصصان پوست و موی آمریکاست، مطالعه بفرمایید.

این پزشکان، به چند نکته به ظاهر ساده که هر روزه با آن رو به رو هستیم،اشاره می کنند که در عین سادگی، اهمیت فوق العاده ای در حفظ سلامت موهای شما خواهند داشت.

شستشوی مو با آب داغ

آب داغ، همانطور که موجب صدمه و کم آبی پوست می شود، دقیقا همین تاثیر منفی را بر روی موها نیز خواهند گذاشت.

شستشو با آب داغ، نه تنها باعث خشکی و شکنندگی موها می شود، بلکه با از بین بردن چربی طبیعی موها، آنها را مستعد آسیب ، نازک شدن و البته ریزش خواهد کرد.

سعی کنید با آب ولرم رو به خنک، موها را بشویید.با اینکار، علاوه بر اینکه از مانع از آسیب موها می شوید، بلکه موها را درخشان تر و زنده تر خواهید کرد.

وسایل حرارتی

حرارت بسیار زیاد، موجب صدمه به پروتئین تشکیل دهنده مو، کوتیکول و لایه محافظ موها می شود.زمانیکه کوتیکول مو آسیب می بیند، تعادل رطوبت موها به هم خورده و موها بیشتر مستعد شکست می شوند.

دکتر باومن، متخصص پوست و مو توصیه می کند که برای به حداقل رساندن این آسیب، سعی کنید تعداد دفعات استفاده از این وسایل را کمتر کرده و با درجه پایین تر، موها را خشک کرده و حالت دهید.بهتر است تا حد امکان، اجازه دهید موها در هوای محیط خشک شوند و برای حالت دادن آنها از محصولاتی مثل بیگودی مو استفاده کنید تا کم کم موها حالت گرفته و سلامت و زیبایی آنها حفظ شود.

در ضمن، قبل از اینکه از وسایل حرارتی استفاده کنید، حتما از اسپری یا دیگر محصولات محافظتی مو بهره ببرید.این نکته مهم را فراموش نکنید.

شانه زدن موهای خیس

در مقالات متعدد مه شو، بارها بر این نکته تاکید کردیم که محکم کشیدن موها با حوله و شانه زدن موهای خیس،تا چه حد می توانند آسیب زننده باشند.

متخصصان توصیه می کنند بعد از شستشوی موها، آنها را به آرامی در حوله بپیچید و بعد از گرفتن آب اضافه موها، به آرامی آنها را شانه بزنید.برای شانه زدن راحت تر ، بسته به نوع و بافت موهای خود، حتما از نرم کننده داخل یا خارج حمام استفاده کنید.

محکم بستن موها

محکم بستن موها، موجب صدمه به فولیکول مو ، تضیف و نازک شدن موها و مانع از رشد طبیعی آنها  خواهد شد.

استفاده از محصولات آرایشی نامناسب

هنگامیکه برای حفظ حالت موها، از محصولاتی مثل ژل، تافت یا آنهایی که برای ساعتها موها را سفت و خشک نگه می دارند، استفاده می کنید،به سادگی سلامت موهای خود را به مخاطره خواهید انداخت.

این گونه حالت دهنده ها، معمولا حاوی الکل هستند که موها را خشک خواهند کرد.به علاوه شانه زدن چنین موهایی، کنده شدن ،ریزش و نازک شدن موها را در پی خواهد داشت.

توصیه متخصصان این است که به جای استفاده از این محصولات، از کرم ها و حالت دهنده های کرمی استفاده کنید تا ضمن حفظ رطوبت موها، شانه زدن آنها هم راحت تر باشد.

حتما بخوانید  جدیدترین مدل میکاپ صورت - سری سوم

دلیل هورمونی

اگر از خانم هایی هستید که با مصرف قرص های ضد بارداری دچار ریزش مو و نازک شدن مو می شوید، حتما با پزشک مشورت کرده و با انجام تست، از این موضوع مطمئن شوید.در اینصورت پزشک قرص هایی مناسب با شرایط فعلی شما را تجویز خواهد کرد.

خارش پوست سر

ممکن است نازک شدن و ریزش موها به دلیل خارش پوست سر باشد.در این موارد، با مشورت پزشک از شامپوهای مناسب برای رفع این مسئله استفاده کنید.شامپوهایی که حاوی چای سبز ،seleniumو zinc pyrithione باشند کمک زیادی به رفع این مشکل خواهند کرد.

در فروشگاه مه شو، بهترین شامپوها در دسترس شما عزیزان قرار داده شده است.

صدمات آفتاب

اشعه آفتاب، نه تنها موجب آسیب های پوستی افراد می شود، بلکه سلامت موها را نیز به مخاطره خواهد انداخت.

برای جلوگیری از صدمه آفتاب بر روی موها، هنگام بیرون رفتن در ساعات گرم و سوزان روز، حتما با کلاه یا روسری موها را بپوشانید.در ضمن می توانید از نرم کننده هایی که حاوی محافظ UV هستند استفاده نمایید.

رژیم های سخت

گرسنگی دادن به بدن، نه تنها شما را خوش اندام نمی کند، بلکه با صرف انرژی برای عملکردهای طبیعی بدن مثل فعالیت قلب و مغز و دیگر ارگان های بدن،پوست و مو را دچار کمبود مواد مغذی خواهد کرد.

از آنجاییکه موها از پروتئین ساخته شده اند،برای داشتن موهایی زیبا ، قوی و سالم، بهتر است با برنامه ریزی صحیح، از پروتئین های کم چرب و بدون چربی مثل انواع مرغ و ماهی بدون چربی و لوبیا و عدس استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم روزانه حداقل ۴۶ گرم پروتئین را در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید یا ۳۰-۲۵ درصد از کالری مصرفی خود را به اینگونه مواد اختصاص دهید.

شستشوی مکرر موها

عادت زیاد شستن موها با شامپو،  تهدیدی جدی برای سلامت موها خواهد بود.در صورتیکه هر روز دوش می گیرید، تعداد دفعات شامپو زدن را محدود کنید.چرا که شامپو زدن زیاد موها، با از بین بردن چربی طبیعی موها، آنها را خشک و شکننده کرده و موجب نازک شدن موها خواهد شد.

مصرف دارو

برخی از داروها (مانند استاتین ها، ضد افسردگی، عوامل ضد اضطراب، داروهای ضد فشار خون) و هورمون (مانند مواد جایگزین هورمون تیروئید) می تواند موجب ریزش مو شود.

این داروها با مختل کردن چرخه طبیعی موها، ممکن است موجب ریزش موها شوند.

در صورت مشاهده ریزش مو یا نازک شدن غیر طبیعی موها، حتما در مورد داروهای مصرفی خود با پزشک مشورت کرده و در صورت صلاحدید پزشک، از جایگزین های آنها استفاده نمایید.

 

نکته : توجه داشته باشید گاهی ریزش مو بر اثر داروهایی هست که مصرف می کنید .

 

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید