سقط جنین زودرس چه نشانه هایی دارد ؟

 

سقط جنین زودرس چه نشانه هایی دارد ؟

  • در حقیقت ممکن است بارداری با کاشته شدن جنین شروع شود و سپس قبل از آن که حتی یک قاعدگی را رد کرده باشید متوقف شود. ممکن است حتی نفهمید که چنین اتفاقی برای تان افتاده، مگر این که آزمایش خون زود هنگام بارداری بدهید.

 

بیش از ۳۰ درصد سقط جنین ها زمانی رخ می دهد که حتی هنوز نشانه ای از بارداری در خودتان احساس نکرده اید. در چنین حالتی هنوز متوجه بارداری نشده اید، حتی یک قاعدگی را هم رد نکرده اید یا امکان دارد نشانه های بسیار ضعیفی از بارداری مشاهده کرده باشید مانند درد پستان ها که خیلی زود رفع می شود.
به دنبال این نشانه ها احتمال دارد یک قاعدگی دیر هنگام اما نسبتا سنگین را تجربه کنید که در اصل سقط زود هنگام یک بارداری است. ممکن است لخته های بیشتری (نسبت به همیشه) دفع کرده یا درد بیشتری تجربه کنید. احتمالا حتی نفهمیده اید که باردار شده اید، مگر این که یک آزمایش زود هنگام بارداری حساس مانند آزمایش خون داده باشید.

اگر زیر نظر پزشک باروری باشید احتمالا از شما می خواهد که آزمایش خون تشخیص بارداری به نام beta-HCG را تقریبا دو هفته بعد از تخمک گذاری یا انتقال جنین انجام دهید. ممکن است تعداد بتای شما مثبت (بیشتر آزمایشگاه ها حساسیت ۵ را دارند، به این معنا که هر عدد بیشتر از ۵ نتیجه مثبت تلقی می شود) اما عدد بسیار کم باشد و پس از چند روز نتیجه منفی شود، ممکن است پزشک در این حالت اعلام کند که شما یک بارداری شیمیایی داشته اید.

حداقل در ۵۰ درصد موارد، بارداری های شیمیایی در حالتی پیش می آید که یک جنین ناهنجار از نظر کروموزومی در رحم کاشته شود اما عوامل دیگر هم در سقط جنین اولیه موثرند. ممکن است پزشک آزمایش هایی مانند اندازه گیری سطح پروژسترون انجام دهد تا بفهمد که آیا عوامل دیگری نیز در نچسبیدن طبیعی جنین به رحم نقش دارند یا خیر. در یک بارداری طبیعی جسم زرد یا پوسته باقیمانده از تخمک های رها شده، هورمونی به نام پروژسترون تولید می کند. پروژسترون برای کاشته شدن و رشد جنین تازه تشکیل شده ضروری است. اگر پروژسترون کمتر از میزان طبیعی باشد جنین نمی تواند به درستی رشد کند. اگر میزان پروژسترون کمتر از حد طبیعی باشد احتمالا پزشک پیشنهاد می دهد که میزان پروژسترون تکمیلی به صورت تزریقی، خوراکی یا مصرف واژینال استفاده کنید.

حتما بخوانید  عمل میکرواینجکشن چگونه انجام می شود ؟

در حقیقت ممکن است بارداری با کاشته شدن جنین شروع شود و سپس قبل از آن که حتی یک قاعدگی را رد کرده باشید متوقف شود. ممکن است حتی نفهمید که چنین اتفاقی برای تان افتاده، مگر این که آزمایش خون زود هنگام بارداری بدهید. اگر پزشک شک کند که احتمالا بارداری های شیمیایی دارید دستور آزمایش های بیشتری می دهد تا ببیند که آیا راه درمان ساده ای مانند پروژسترون مکمل برای شما وجود دارد یا خیر.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید