سر درد های کودکان را جدی بگیرید

سر درد های کودکان

در این پست از سایت ماتیلدا برای شما کاربران عزیز مطلبی تحت عنوان سر درد در کودکان آماده کرده ایم که امری شایع در کودکان است و باید ان را جدی گرفت.

سر درد های کودکان را جدی بگیرید

یک جراح مغز و اعصاب گفت: اگرچه در برخی موارد علت ابتلای بزرگسالان به سردرد به عواملی همچون خستگی و استرس محیطی نسبت داده می‌شود، اما این دلایل در مورد ۰کودکان مصداق ندارد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر رضا پورخلیلی با بیان اینکه احساس سوزش در بازوها و پاها کمتر به عنوان یکی از نشانه‌های ابتلا به تومور مغزی به کار برده می‌شود، اظهار کرد: ایجاد سوزش در دست‌ها و پاها در بیماری‌های اعصاب محیطی بیشتر مشاهده می‌شود.

وی افزود: شایع‌ترین علامت ابتلا به تومور مغزی، سردرد است که معمولا در ابتدای روز و در ساعات صبح شروع می‌شود و شدت آن در صبح بیشتر و با تهوع و استفراغ همراه است.

این جراح مغز و اعصاب با اشاره به اینکه علت ایجاد سردرد بستگی به محل قرار گرفتن تومور دارد، ادامه داد: برای نمونه در صورتی که سردرد زیر عصب بینایی باشد، ممکن است در بینایی اختلال ایجاد کند، در صورتی که در مجاورت اعصاب شنوایی و مربوط به گوش باشد ممکن است موجب اختلال در شنوایی شود و در صورتی که سردرد بر روی مخچه باشد معمولا سرگیجه و عدم تعادل ایجاد می‌کند.

پورخلیلی تصریح کرد: در صورتی که سردرد در قسمت‌های مربوط به حرکت در مغز باشد، معمولا منجر به اختلال حرکتی در سمت مقابل تومور می‌شود، بدین معنا که در سمت مقابل محل تومور ضعف دست و پا ایجاد می‌شود.

حتما بخوانید  با اختلاف سنی فرزندمان چیکار کنیم ؟

وی با اشاره به اینکه در اکثر موارد برای درمان تومورهای مغزی اولین درمان جراحی است، افزود: در جراحی مغز و اعصاب چندین هدف وجود دارد که در ابتدا نمونه‌برداری و تشخیص نوع تومور مغز است و بسته به نوع تومور و محل آن علاوه بر جراحی، درمان‌های دیگری مانند شیمی درمانی نیز نیاز باشد.

این جراح مغز و اعصاب با اشاره اینکه شیمی درمانی به عنوان درمان مکمل بیشتر برای تومورهای بدخیم کاربرد دارد، ادامه داد: در خصوص درمان تومورهای خوش خیم، برداشتن تومور کافی و منجر به بهبودی بیمار می‌شود.سر درد های کودکان

پورخلیلی با اشاره اینکه افراد در صورت سردرد مداوم صبح‌گاهی همراه با تهوع و استفراغ باید به پزشک مراجعه شود، اضافه کرد: به سردردها در اطفال نیز باید بسیار توجه کرد و آن را جدی گرفت. اگرچه در برخی موارد علت ابتلای بزرگسالان به سردرد به عواملی همچون خستگی و استرس محیطی نسبت داده می‌شود، اما این دلایل در مورد کودکان مصداق ندارد.

وی گفت: سردرد در کودکان بیش از بزرگسالان نیازمند اقدامات تشخیصی است و از طریق “سی تی اسکن” و “ام آر آی” می‌توان به خوبی علت سردرد در کودکان را تشخیص داد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید