سبز شدن دوباره موها با این راهکارها …

سبز شدن دوباره موها با این راهکارها …

سبز شدن دوباره موها با این راهکارها ...

گاهی اوقات احساس میکنید که واقعا موهایتان دچار ریزش اساسی شده و ناامید از همه جا هستید که دچار کم مویی شده اید ولی در مطلب زیر راحت ترین روش ها برای رشد مجدد موها برایتان ارائه شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ درمانی می‌تواند با افزایش جریان فشار خون در سطح پوست غذا رسانی به پیاز مو را افزایش دهد و به سلامت موها کمک کند، با استفاده از جادوی دست و ماساژ می‌توانید موهای خود را دوباره سبز کنید. ماساژ دادن کار دشواری نیست، فقط کافی است با خواندن این مطلب راه درست آن را یاد بگیرید!

ریزش مو ممکن است به دلایل زیادی ایجاد شود و درمان‌های مختلفی داشته باشد شما می‌توانید سراغ کاشت مو بروید  یا انواع  داروهای شیمیایی خوراکی یا موضعی را برای درمان انتخاب کنید. پزشکان معتقدند، استرس   یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش مو در جوامع است. تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ درمانی می‌تواند با افزایش جریان فشار خون در سطح پوست غذا رسانی به پیاز مو را افزایش دهد و به سلامت موها کمک کند، با استفاده از جادوی دست و ماساژ می‌توانید موهای خود را دوباره سبز کنید. ماساژ دادن کار دشواری نیست، فقط کافی است با دقت به عکس‌ها نگاه کنید و پله پله مراحل زیر را انجام دهید تا دوباره جریان خون در سرتان به راه بیفتد و به رشد موهای خود کمک کنید.

برای ارائه ماساژ ضد‌ریزش مو می‌توانید از ۲ روش استفاده کنید. درروش اول می‌توانید تکنیک‌ها و ماساژهای ارائه شده را بدون روغن رزماری و با کمک سرانگشتان دست به آرامی روی نقاط مشخص شده ارائه کنید و در روش دوم می‌توانید این تکنیک‌ها را با کمک عصاره یا اسانس رزماری- یکی از گیاهانی که موجب تقویت ریشه و ساقه مو و افزایش رشد مو می‌شود- انجام دهید. طی مراحل ارائه ماساژ مراقب باشید که فشار سرانگشتان دست‌تان به حدی باشد که موجب کنده‌شدن ریشه مو و جدا شدن تار مو از سر نشود.

عوامل موثر در سلامت موها

پس از آن‌که دست‌ها را به روغن آغشته کردید از عضلات زیر چانه و گردن شروع کنید. در این مرحله با آرامش و ملایمت کف دست راست را از بخش پایینی فک و کنار گوش به سمت پایین گردن بکشید و در ادامه آن، این حرکت را با دست چپ دوباره تکرار کنید. این کار را به‌مدت ۳ دقیقه روی تمامی عضلات گردن پیاده کنید. این ماساژ باعث می‌شود که عضلات و پوست گردن به مرور تقویت شده و بر اثر از بین رفتن چربی‌ها دچار افتادگی و شلی نشود.

ریزش مو

در این مرحله برای افزایش مقاومت ریشه موها و تحریک آن‌ها برای رشد بیشتر و بهتر کافی است با کمک انگشت شست و حرکت‌های دایره وار ۲ نقطه‌ای که روی شکل به آن‌ها اشاره شده را ماساژ دهید. برای پیدا‌کردن این ۲ نقطه کافی است ۴ انگشت نیمه باز را از بالای گوش روی سر گذاشته و نقطه‌ای را که انگشت کوچک روی آن قرار می‌گیرد با کمک انگشت شست و با حرکت‌های دایره وار آهسته و آرام با عصاره رزماری ماساژ دهید. مراقب باشید که فشار سرانگشت‌تان به‌گونه‌ای باشد که موجب آسیب دیدن ریشه و ساقه موها نشود.

حتما بخوانید  نکات آرایشی برای خشک کردن لاک و روشن کردن مو

تقویت اعصاب سر در ۳ دقیقه

ایجاد آرامش و تخلیه فشار و استرس از اعصاب سر یکی دیگر از روش‌هایی است که به بهبود رویش موها و عملکرد پیازهای مو کمک می‌کند. این روش در شرایطی که دلیل ریزش موها عصبی و ناشی از فشارهای روحی است بسیار موثر است. در این حالت کافی است با کمک نرمی انگشتان شست آخرین محل رویش موها در ناحیه پشت سر را ماساژ داده و این کار را به‌مدت ۲ تا ۳ دقیقه تکرار کنید.

این نقطه را ۳ دقیقه ماساژ دهید

 ریزش مو

در این مرحله فرد باید روی شکم  روی تشک ماساژ یا فضای مناسب دراز بکشد. در این مرحله با مشخص کردن نقطه‌ای که بین استخوان ۲ کتف و روی مهره سوم ستون فقرات قرار دارد به ارائه ماساژ بپردازید. برای این منظور کافی است هر ۲ انگشت شست را به‌صورت همزمان روی نقاط مشخص شده قرار دهید و با میزان فشار متعادل که موجب آزار بیمار نشود این نقطه را به آرامی ماساژ دهید و به مرور در طول جریان ماساژ فشارها را عمیق‌تر کنید تا جایی که بیمار احساس رضایت داشته باشد. این ماساژ را  به‌مدت ۳ دقیقه  تکرار کنید  تا  فشارها و استرس‌های عصبی را که مهم‌ترین عامل ریزش مو است مدیریت کنید.
 
ترشح هورمون‌ها را تنظیم کنید

در آخرین مرحله از ماساژ از فرد بخواهید که به پشت روی تشک ماساژ دراز بکشد. در این مرحله به اندازه ۴ انگشت بسته از زیر ناف بیمار، نقطه‌ای وجود دارد که به تنظیم هورمون‌ها و ترشحات درونی بیمار مرتبط است. این نقطه را به‌مدت یک تا ۳ دقیقه با کمک انگشتان هر ۲ دست خیلی آرام و آهسته ماساژ دهید. کافی است سرانگشتان دست راست را روی این نقطه قرار داده و با قرار دادن سرانگشتان دست چپ به روی آن این نقطه را به آرامی ماساژ دهید. ارائه ماساژ به این نقطه موجب تنظیم ترشح هورمون‌های داخلی و بهبود رشد موها در سر می‌شود.

نکته:
روغن رزماری یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای درمان ریزش مو محسوب می‌شود. این روغن به‌دلیل خواص ضد‌التهابی که در خود دارد موجب بهبود التهاب‌های سطح پوست شده و به درمان و ترمیم ریشه مو کمک می‌کند. ماساژ پوست سر با کمک روغن یا عصاره رزماری سلامت و شادابی پوست سر را تضمین کرده و محلی مناسب برای رشد و نمو پیاز مو را فراهم می‌کند. علاوه بر این، دانستن این نکته خالی از لطف نیست که ارائه ماساژ به پوست سر علاوه بر آن‌که میزان جریان گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد موجب خون رسانی و تغذیه بهتر سلول‌ها و پیاز مو می‌شود.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید