سالمندان برای تقویت حافظه امگا ۳ مصرف کنند

سالمندان برای تقویت حافظه امگا 3 مصرف کنند

 

  • این اسید چرب به نور و حرارت و اکسیژن بسیار حساس است و در نتیجه این مواد باید در ظروف در بسته و در یخچال و دور از نور نگهداری شود.پیشتر گفتیم که امگا۳ در روغنهای ماهی موجود است. گیاهانی نظیر گردو و تخمه آفتابگردان نیز سرشار از امگا۳ هستند

پروستاگلندین ها در تنظیم فشار خون، انعقاد خون، پاسخهای آلرژیک، عملکرد کلیه ها و دستگاه گوارش، تولید انرژی و تنظیم هورمونهای جنسی <Regulation of sex hormones>نقش دارد. مصرف امگا۳ سبب کاهش کلسترول و تری گلیسیریدهای خون، کاهش فشارخون، کاهش وزن، پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی، درمان و کاهش دردهای مفاصل، آرتریت روماتوئید و آرتروز میگردد.

به گزارش شفا آنلاین:از آنجا که امگا۳ جذب کلسیم را افزایش میدهد و رسوب کلسیم را در بافتهای استخوانی تسهیل مینماید، سبب درمان پوکی استخوان میشود. همچنین این ماده در درمان افسردگی، خشکی چشم، کاهش دردهای قاعدگی، جلوگیری از تصلب شرائین و کاهش بروز سرطانهای سینه، تخمدان، پروستات و دستگاه گوارش موثر است و همچنین سبب درمان و پیشگیری از آلزایمر، آسم، اختلال کم توجهی بیش فعالی، میگرن، آکنه میشود.

مصرف این ماده سبب بهبود توان ذهنی و حافظه، جلوگیری از پیری زودرس، تثبیت انسولین و قندخون، افزایش سطح هورمون رشد و افزایش رشد عضلات میگردد و لذا مصرف این ماده به زنان باردار و شیرده توصیه میگردد زیرا چنانچه گفته شد این ماده در تکامل مغز و سیستم عصبی نیز نقش اساسی دارد.با مصرف امگا۳ مقاومت بدن در مقابل انواع سرطان افزایش مییابد و در نتیجه باعث کاهش رشد غده های سرطانی میگردد.

اما لازم به ذکر است افرادی که دچار اختلالات خونی هستند، کسانی که پوستشان به راحتی دچار کوفتگی و کبودشدگی میگردد، کسانی که از داروهای آسپرین و رقیق کننده خون استفاده می نمایند، افرادی که به غذاهای دریایی حساس هستند، افرادی که فشارخون بالا دارند ونیز کسانی که دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند نباید امگا۳ مصرف کنند زیرا مصرف میزان زیاد امگا۳، سیستم ایمنی بدن را سرکوب مینماید و اگر بیش از نیاز بدنمان از این ماده مصرف نماییم موجب اسهال، تهوع، کاهش جذب ویتامینهای A,D,E,K (ویتامینهای محلول در چربی) میگردد.

حتما بخوانید  با روغن کرچک درد را کاهش دهیم

این اسید چرب به نور و حرارت و اکسیژن بسیار حساس است و در نتیجه این مواد باید در ظروف در بسته و در یخچال و دور از نور نگهداری شود.پیشتر گفتیم که امگا۳ در روغنهای ماهی موجود است. گیاهانی نظیر گردو و تخمه آفتابگردان نیز سرشار از امگا۳ هستند.علیرغم دانستن این نکته و نقش مصرف ماهی و سایر آبزیان در افزایش ضریب سلامت جامعه اما مصرف سرانه آبزیان در کشورمان اکنون ۵کیلوگرم است که در مقایسه با مصرف سرانه جهانی ناچیز است.امگا۳ کلید هوش کودکان است در نتیجه مادران باردار باید در هفته یک تا دو بار مصرف نمایند از طرفی این ماده باعث کاهش خطر تولد نوزاد نارس میگردد و با افزایش رشد سریع مغز جنین، توان هوشی را در کودکان زیاد مینماید.
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید