روش چگونگی خرید لباس با کیفیت

روش چگونگی خرید لباس با کیفیت

روش چگونگی خرید لباس با کیفیت

آموزش‌ اینکه چگونه لباس مناسب برای خرید انتخاب کنیم ربطی به مغازه‌های گران قیمت بوتیک‌ و خرده‌فروشی‌های گران نیست. زیرا هزینه زیاد مساوی با کیفیت زیاد نمی باشد.

۱ – قدم اول برای خرید یک لباس مناسب این است که بفهمیم چه چیزی یک جنس را با کیفیت می‌سازد. اطلاعاتی راجع به این موارد جمع‌آوری کنید: یک درزِ مناسب چگونه دوخته شده‌است؟ چه نوعی از پارچه بادوام‌تر است؟ چه نوعی از بست‌ها (مانند زیپ و دکمه) بادوام‌تر هستند و مدت بیشتری کار می‌کنند؛ و نکات تکمیلی دیگر که شما باید به دنبال آن‌ها باشید. بدین ترتیب شما برای مهم‌ترین نکته انتخاب لباسِ باکیفیت، آماده می‌باشید.

۲ – بررسی خودتان را با نوعی از لباس آغاز کنید که قصد خریداری آن را دارید، می‌توانید این کار را با نگاه دقیق به پارچه‌ی لباس انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که رنگ و بافت پارچه در سراسر آن یکنواخت است. نقاط سست و ناهموار در بافت می‌تواند نشان‌دهنده نواحی از پارچه باشد که نسبت به سایر نقاط زودتر ساییده و پاره می‌شوند و به زودی نیاز به ترمیم خواهند داشت و احتمالاً پار‌‌گی در این نقاط منجر به غیر قابل استفاده شدن آن لباس خواهد شد.

۳ – گام بعدی در بررسی یک لباس این است که آن را پشت‌ و رو کنیم. همه درز‌های آن را بررسی کنید، مطمئن شوید که درز‌هایش مستقیم است، زیرا درزهای کج می‌تواند روی نحوه آویزان شدن لباس روی بدن شما تاثیر بگذارد. شما باید توجه کنید که هر کدام از درزها چگونه پایان یافته‌اند. تکنیک‌های متداول پایان دادن به درزها شامل دوخت زیگ‌زاگی و یا بریدن لبه‌های درز‌ها با الگوی زیگزاگ می باشد. هدف از پایان دادن به درزها جلوگیری از ساییده شدن و در رفتن الیافِ به کار رفته در پارچه لباس می‌باشد. کیفیت درز‌های یک لباس روی طول عمر آن لباس تاثیر خواهد گذاشت.

حتما بخوانید  جدیدترین مدل روسری دخترانه تابستان 94

۴ – همه بست‌ها را به دقت بررسی کنید. مطمئن شوید که زیپ‌های لباس به نرمی کار می‌کنند و به درستی در جای خودشان دوخته شده‌اند. تمام دکمه‌ها را باز و بسته کنید، همچنین مطمئن شوید که سایز دکمه‌ها و حفره‌های متناظر با آنها متناسب است. بررسی کنید که دکمه‌های لباس شل نباشند. اطمینان حاصل کنید که همه دکمه‌ها و چنگک‌ها کاربردی هستند و محکم سر جایشان دوخته شده‌اند.

۵ – بعد از بررسی ساختاری لباس، آن را بپوشید. تولیدکننده‌های مختلف سایزهای استاندارد را اندکی متفاوت با یکدیگر تفسیر می‌کنند. بعد از پوشیدن لباس یک نگاه به خودتان در آینه بیاندازید و ببنید روی بدنتان چگونه به نظر می‌رسد. مطمئن شوید که بدرستی روی بدنتان قرار گرفته است. یادتان نرود که از صاف قرار گرفتن لبه‌های انتهایی لباس اطمینان حاصل کنید.

۶ – وقتی که تمام این مراحل کامل شد، شما آماده هستید تا در مورد این لباس و سازگاری آن با سایر لباس‌های شما و یا تناسب آن با شخصیت شما تصمیم بگیرید و در نهایت اگر تمایل داشتید آن را بخرید یا برعکس.

نکات و هشدارها برای خرید لباس

اینگونه فکر نکنید که قیمت بالا کیفیت و قیمت پایین‌ حتما با کیفیت ضعیف همراه است. فرصت فراوان جهت برای خرید یک لباس با کیفیت با قیمت مناسب وجود دارد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید