روش های طبیعی روشن شدن پوست

همه ما دوست داریم پوستمان صاف و شفاف و روشن باشد و شاید برای این کار هزینه های زیادی برای خرید دارو دکتر پرداخت کرده باشیم اما در اطرافمان ساده ترین محصولات هستند که می توانند کمک کنند تا زیبا تر به نظر برسیم

ar4-4085

برای از بین بردن جوش ها
می گویند، آب سیب زمینی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش می دهد، می خواستم چند جوش سمج را از بین ببرم اما نمی دانستم چگونه؟ تصمیم گرفتم،پالپ سیب زمینی را با آب لیمو مخلوط کنم و روی قسمت های موثر قرار دهم. متوجه شدم که جوش روی صورت، نیم ساعت پس از استفاده از این روش کوچک تر شد.قرار دادن برش های سیب زمینی به جای پالپ سیب زمینی موثر تر است.

ماسک برای از بین بردن پف زیر چشم
به ندرت دچار پف زیر چشم می شوم اما چشم هایم خسته است و سیاهی دور چشم و بینی ام دیده می شود، بنابراین هر شب برش های سیب زمینی را روی چشم ها قرار می دهم. پف چشم به علت باز شدن رگ های کوچک خونی به وجود می آید. آب سیب زمینی خاصیت تسکین دهنده و خنک کننده دارد. با خنک کردن دور چشم ها، رگ های خون در پوست منقبض می شود؛ اما به علت نشاسته ای که دارد هنگام استفاده از آن مراقب باشید داخل چشم نرود.

سیب زمینی حاوی آنزیمی است که به عنوان سفید کننده طبیعی عمل می کند و باعث روشن شدن پوست می شود. به مرور زمان لکه هایی که بر اثر نور خورشید به وجود می آید و قسمت سیاه دور چشم، کم رنگ می شود. به گفته متخصص پوست برای نتیجه گرفتن از این روش، نیاز به زمان است.
برای از بین بردن خط های دور چشم از سیب زمینی رنده شده استفاده شود.

سیب زمینی رنده و مخلوط شده با آب یک عدد لیمو را به صورت می مالم و می گذارم ده دقیقه بماند. حس خوبی می دهد. جمع شدن پوست را می توانم احساس کنم. اما آیا واقعاً چین و چروک های اطراف چشم ها را از بین می برد؟ ویتامین C از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند آنتی اکسیدان موجود در سیب زمینی، رادیکال های آزاد را جذب می کند و مانع فعالیت می شود.

حتما بخوانید  چگونه به موهایمان حنا بزنیم

رادیکال های آزاد با آسیب رساندن به سلول ها باعث پیری پوست می شود، هر چند که شاید ویتامین C و آنتی اکسیدان به اندازه کافی اثرگذار نباشد. با این روش اگرچه تمام مشکلات پوستم برطرف نشد اما احساس می کنم پوستم جمع و نرم شده است.

پوست سیب زمینی برای از بین بردن سفیدی مو توصیه می شود، پوست ۵ عدد سیب زمینی را در ۲ لیتر آب به جوش بیاورید و بگذارید روی حرارت کم بجوشد؛ سپس پوست آن را دور بیندازید. پس از شستن مو با شامپو و نرم کننده، آب پوست سیب زمینی را روی موها بریزید و پس از ۲۰ دقیقه شست و شو دهید. این کار علاوه بر کاهش تراکم موهای سفید، آن ها را نرم و لخت می کند.

در بالا به عمده ترین مسائلی پرداختیم که می تواند مشکل پوست و تیرگی آن را حل کند. همیشه از روش های طبیعی بیش از روش های شیمیایی استقبال کنید

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید