روش فهمیدن نوع کت های مردانه

نکاتی در مورد کت اسپرت

قدیم‌ها، کت‌های اسپرت‌ برای استفاده‌ی مردان در سرگرمی‌های مردانه مانند شکار استفاده می‌شدند. موقعیت‌هایی که در حال حاضر برای استفاده از کت‌های اسپرت مناسب است، شامل پوشش آخر هفته یا محیط کسب و کار نه چندان رسمی هستند. کت‌های رسمی برای کسب و کار رسمی و مناسبت‌های خاص مناسبند.

چطور کت رسمی را از کت اسپورت تشخیص دهیم؟
برای افراد نا وارد، کت‌های اسپرت و کت‌های رسمی یکسان بنظر میرسند. راه تشخیص کت‌های رسمی از کت‌های اسپرت، دانستن تفاوت‌های آنهاست. تشریفات، مهمترین عامل انتخاب یک مرد بین کت‌های رسمی و کت‌های اسپرت است. جنس پارچه، الگو و طرح، طراحی جیب و یقه، تفاوت‌های میان یک کت اسپرت و یک کت رسمی را تشکیل می‌دهند.
کت مردانه رسمی چگونه است؟

تفاوت در پارچه

کت‌های اسپرت اصولا از پارچه‌های پشمی و نخی راه راه ساخته می‌شوند. اگرچه ممکن است آنها یک ظاهر روستایی را یاد آور شوند، اما کت‌های اسپرت مدرن، از مجموعه‌ای از پارچه‌ها، شامل پشم و نخ، مخمل و کتان بافته می‌شوند. کت‌های اسپرت معمولا الگویی شطرنجی، مانند خانه خانه، پنجره ای و یا خانه‌های مورب دارند.

اما کت‌های رسمی از پارچه‌های لطیف‌تر و بهتری مانند پارچه‌ی پشمی بافته می‌شوند. برخلاف کت‌های اسپرت، کت‌های رسمی، نرم‌تر و یکدست‌تر هستند. کت‌های رسمی معمولا تنوع رنگ بالایی ندارند، بعضی ممکن است الگوهای ظریفی مانند نوارهای روشن و باریکی داشته باشند.

تفاوت در سر سنگینی

قدیم‌ها، کت‌های اسپرت‌ برای استفاده‌ی مردان در سرگرمی‌های مردانه مانند شکار استفاده می‌شدند. موقعیت‌هایی که در حال حاضر برای استفاده از کت‌های اسپرت مناسب است، شامل پوشش آخر هفته یا محیط کسب و کار نه چندان رسمی هستند. کت‌های رسمی برای کسب و کار رسمی و مناسبت‌های خاص مناسبند. بخش اعظم رسمی بودن کت، بستگی به جنس پارچه دارد. یک کت اسپرت غیر رسمی‌، با اکثر شلوار‌ها با رنگ‌ها و جنس‌های متفاوت هماهنگ است.

حتما بخوانید  سری جدید مدل کفش پاشنه دار زنانه 94

تفاوت در جیب

کت‌های اسپرت اصولا از روی جیب‌هایشان تشخیص داده می‌شوند. جیب‌هایی با یک پارچه روی درز که با عنوان flap نیز شناخته می‌شوند یک علامت تجاری برای کت‌های اسپرت هستند. آنها قبلا به عنوان جیب یدکی برای نگهداری بلیط شناخته می‌شدند! اما جیب‌های بلیط مدرن عمدتا جایگاهی برای نمایش فشن هستند.

کت‌های رسمی معمولا یک جیب کلاسیک flap و یا جیب بدون پارچه‌ای روی آنها دارند. معمولا یک تکه چرم به روی لبه‌ی جیب‌های نوع دوم دوخته میشود. این نوع جیب به ندرت استفاده می‌شود.

تفاوت در یقه

عمدتا سه نوع یقه موجود است: یقه برگردان، شال، و یقه انگلیسی. کت‌های اسپرت معمولا داری یقه‌های نه چندان رسمی انگلیسی هستند. در واقع، یقه انگلیسی به عنوان یقه‌ی کت‌های اسپرت نیز شناخته می‌شود. یقه انگلیسی طرحی شبیه به ۷ داشته و مدل‌های متفاوتی از جمله یقه استاندارد، پهن و باریک دارد. یقه‌های برگردان نیز تنوع زیادی مانند یقه برگردان پهن دارند. یقه‌های شالی برای مناسبت‌های رسمی‌تر مناسبند. کت شلوارهایی که با نام تاکسیدو شناخته می‌شوند، عمدتا دارای یقه‌ی شالی هستند.
سرخاب سفیداب

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید