روش درست کردن یک شام سبک تابستان

drhqaz652scw4bi522

ماتیلدا : کاربران عزیزی که دنبال یک شام سبک هستید با ما باشید با روش درست کردن یک شام سبک تابستان در ادامه مطلب .
وقتی از محل کار به منزل می روید در راه چند عدد نان تست و یک بسته پنیر ورقه ای بگیرید تا بتوانید در خانه یک شام سریع و خوشمزه درست کنید. این ساندویچ های خوشمزه را می توانید برای صبحانه هم درست کنید.

مواد لازم برای یک شام سبک و تابستانی :

 

 گوجه فرنگی ۱ عدد
 نان تست  ۴ عدد
 پنیر ورقه ای ۴ عدد
سیر رنده شده ۲ عدد
روغن زیتون یا کره به میزان لازم
ریحان ۱/۲ پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه یک شام سبک و تابستانی :
ابتدا برگ‌های ریحان را خوب بشویید و بگذارید آب آنها گرفته شود، آن ها را ریز خرد کنید. در یک کاسه کوچک سیرهای رنده شده، ریحان خردشده، مقداری نمک و فلفل و دو قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون یا کره را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید سپس آن را کنار بگذارید.

یک تابه نچسب را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن یا کره داخل آن بریزید. حرارت را بسیار کم کنید. نان های تست را با چاقو از وسط نصف کنید. یک قاشق سوپخوری از مواد را روی نان بمالید. یک ورق پنیر هم روی مواد بگذارید. حالا نان ها را داخل تابه قرار دهید. در تابه را هم بگذارید و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه صبر کنید تا نان ها برشته‌ و پنیر کمی آب شود.

حتما بخوانید  آموزش درست کردن کوفته

در این زمان گوجه فرنگی را به صورت ورقه ای برش دهید. هر کدام از ورقه ها را هم از وسط نصف کنید. وقتی نان ها آماده شدند، آنها را از تابه بیرون آورید، روی هرکدام یک تا دو تکه گوجه‌ فرنگی قرار دهید و سپس کمی از مخلوط ریحان روی آنها بریزید و سرو کنید.

نکته :
به جای ریحان می توانید از جعفری، نعنا یا هر سبزی معطر دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

 

جدیدترین ها آشپزی در سایت ماتیلدا سرچ کنید .

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید