روش درست کردن مربای زرشک

طرز پخت مربا زرشک

ماتیلدا » سبوس و ریشه زرشک حاوی مواد شیمیایی به نام آلکالوئید ایزوکوئینولین است. این ترکیبات دارای خواص آنتی بیوتیکی دارد. برخی ازآن‌ها باعث پائین آوردن تب، کاهش تورم و فشار خون شده و به تنظیم ضربان قلب و انقباض عضلات قلب کمک می‌کنند.  در این قسمت می خواییم با این ماده پر انرژی و مقوی یک مربای خوشمزه و لذیذ برای میز صبحانه تهیه کنیم با ماتیلدا در آموزش آشپزی همراه باشید »

  زرشک »

زرشک درختچه‌ای تیغدار به طول ۱ تا ۵ متر است. چوب آن به رنگ قرمز، قهوه‌ای یا زرد است. برگ‌های آن بیضی شکل با دندانه‌های اره‌ای و میوه اش قرمز رنگ بیضوی شکل و ترش مزه‌است. به ریشهٔ درخت زرشک «آئر خیس» گفته می‌شود.

انتهای بهار و ابتدای تابستان فصل شکوفه دادن بوته زرشک است، غنچه‌های زرد رنگ زرشک در فصل پاییز رنگ قرمز گیلاسی به خود می‌گیرند.

زرشک بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی است. کشور ایران بزرگترین تولیدکننده زرشک در دنیا است که در این میان استان خراسان و شهرستان قائنات با در اختیار داشتن نزدیک به ۹۷ درصد از اراضی زیرکشت این محصول، تولید ۹۵ درصد از زرشک دنیا را در اختیار دارد.

حتما بخوانید  روش درست کردن سالاد رژیمی لوبیا چشم بلبلی

مواد لازم :

زرشک ۱ کیلو
شکر ۱/۵ کیلو
هل ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه :

زرشک را پاک کنید و خوب بشویید . ( بهترین راه برای شستن زرشک این است که زرشک را در صافی ریخته و صافی را در کاسه ای پر از آب بگذارید تا شن و سنگ موجود در زرشک کاملاٌ در آب ته نشین شود . ) شکر را در آب بریزد و بگذارید بجوشد . زرشک را در شیره بریزید تا بپزد . هل را در پارچه نازکی بگذارید و سر آن را ببندید و در قابلمه بیندازید . بعد از قوام آمدن شکر ، مربا آماده است .

 » گردآوری کننده ماتیلدا »

منابع »  » بیتوته »ویکی پدیا »

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید