روش درست کردن ماهی کنجدی

طرز تهیه ماهی کنجدی

ماتیلدا » آیا شما هم از طعم دهندهای تکراری ماهی خسته شده اید و دوست دارید طعم تازه ای به ماهی بدهید در این قسمت می خواییم با ترکیب کردن ماهی وکنجد یک غذای لذیذ و خوشمزه برای یک مهمانی خانوادگی زیبا درست کنیم »

کنجد »

کُنجِد یا کُنجید که سمسم و جلجلان هم نامیده می‌شود، گیاهی است از رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره کنجدها است. این گیاه یک ساله‌است و ارتفاعش بالغ بر یک متر است. قسمت فوقانی ساقه‌اش پوشیده از کرک است ولی قسمت‌های تحتانی آن عاری از کرک است. برگ‌هایش در قسمت قاعده به طور متناوب و در قسمت‌های انتهایی ساقه به طور متقابل قرار گرفته‌است و پهنک برگ‌ها بیضوی و دراز و نوک تیز است و در قسمت قاعده ساقه پهن تر از قسمت انتهایی است. گل‌های آن که به طور منفرد و در کناره برگ‌های قسمت انتهایی ساقه قرار دارد، شامل قطعات پنج تایی به هم پیوسته‌است و تعداد پرچم‌ها ۴ عدد است. میوه‌اش کپسولی و محتوی دانه‌های کوچک مسطح و بیضوی است. دانه‌های کنجد به سبب دارا بودن روغن قابل استخراج تنها قسمت مورد استفاده گیاه است

مواد لازم :

 فیله ماهی (شیر، قباد…)  ۳۰۰ گرم
 کنجدخام  دو قاشق غذاخوری
 سس خردل  دو قاشق غذاخوری
 شیر  دو قاشق غذاخوری
حتما بخوانید  روش درست کردن یک شام سبک تابستان

طرز تهیه ماهی کنجدی :
شیر و سس خردل را مخلوط کنید و فیله‌های پاک و آب گرفته شده را درون آن بغلتانید، سپس فیله را در کنجد خام قرار دهید (کمی فیله را درکنجد‌ها فشار داده و سپس با تکان کوچک کنجدهای اضافی را بگیرید.)

فر را از قبل ۲۲۰‌درجه سانتی‌گراد داغ کنید. ماهی‌ها را روی سینی چرب شده فر بچینید و به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزید. سیب‌زمینی آب‌پز یا سالاد سیب‌زمینی یا هر نوع سالاد تازه فصل می‌تواند با این ماهی سرو شود.

منابع » بیتوته »  groohashpazi.blogfa.com»ویکی پدیا »

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید