روش درست کردن شربت زنجبیل برای لاته

شربت زنجبیل برای لاته

ماتیلدا» در این قسمت می خواییم با ادویه آرامش بخش به نام زنجبیل  یک شربت خوشمزه و آرامش بخش را به شما آموزش دهیم با ما در آموزش آشپزی همراه باشید یادتان نرود یک کدبانوی ایرانی باید بتواند تمام نوشیدنی های ایرانی را  هم درست کند  »

ادویه آرامش بخش »

بررسی‌ها نشان داده‌اند که زنجبیل می‌تواند باعث جلوگیری از تهوع ناشی از عمل جراحی و شیمی درمانی شود، مطالعات بالینی در لندن انجام شد نشان داد مصرف یک گرم پودر زنجبیل در جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی به اندازه داروهای آرام‌بخش مرسوم موثر است. خاصیت گرم کنندگی و فعال کنندگی زنجبیل آن را به عنوان شفابخش خانگی معرفی کرده‌است.

اگر به کشیدگی عضله دچار شده‌اید، گلودرد دارید و یا از بیماری مسافرت در رنج هستید برای خود یک تونیک زنجبیل درست کنید و میل نمائید تا به قدرت شفا بخش فوق العاده آن پی ببرید. زنجبیل فواید فراوانی برای سلامتی دارد. مطلب ما درباره ساقه گرد پیچ خورده‌ای است که گاهی برای غذا سرخ کردنی از آن استفاده می‌شود.

زنجبیل را می‌توان به آب گرم اضافه کرد و در مواقع سرمازدگی پاها را در آن قرار داد. در مواقع دندان درد می‌توان آن را جوید و هنگام گلو درد از غرغره آن استفاده کرد. همچنین برای درمان سرماخوردگی آن را به آب گرم، لیمو و عسل افزود.اگر علاقه‌ای به استفاده از این محلولها ندارید می‌توانید آن را پس از خرد کردن برای تسکین سردرد به ناحیه پیشانی بمالید؛ روغن زنجبیل را می‌توان با روغنهای دیگر رقیق کرده و برای تسکین دردهای ناشی از کشیدگی ماهیچه آسیب دیده روی آن ماساژ داد تا گردش خون را بهبود بخشیده و باعث تسکین درد شود.”

دلیل سودمند بودن زنجبیل اجزای تشکیل دهنده اصلی زنجبیل شامل نشاسته، اسانسها مانند زینجیبرن (zingiberen) که به زنجبیل بوی خاص مید هد، و رزین است. به نظر می‌رسد بیشتر ارزش درمانی زنجبیل به واسطه ترکیبات ادویهای آن یعنی جینجرول‌ها (Gingerols) است که طعم تند و سوزاننده آن ناشی از آنهاست، اگرچه هنوز طرز عمل آن مشخص نیست.

کاربردهای دیگر زنجبیل:

زنجبیل تازه را برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا بکارببرید.
زنجبیل خشک شده را جهت درمان سرگیجه و تهوع مصرف کنید.
قرص آن را برای درمان آرتریت و مشکلات گردش خون مورد استفاده قراردهید.
درمان بدون عارضه میگرن با کمک زنجبیل:

حتما بخوانید  آموزش نکات ریز آشپزی

به اندازه یک نخود پودر زنجبیل را در یک کاسه ماست ترکیب کرده و همراه با غذا میل کنید. این کار را هر روز تکرار کنید تا از میگرن پیشگیری شود.
مصرف زنجبیل در افراد دچار زخم معده و یا زخم دوازدهه و یا هم‌زمان با مصرف داروهای ضد انعقاد – که می‌تواند برای رقیق شدن خون شوند – اکیداً منع شده‌است.همچنین در مورد استفاده از گیاهان دارویی، بویژه اگر به نوزاد خود شیر می‌دهید یا باردار هستید با پزشک خود مشورت کنید.

مواد لازم :

شکر  ۱/۳ فنجان
 آب  ۱/۳ فنجان
 وانیل  نصف قاشق چایخوری
شیره قند  نصف قاشق چایخوری
 زنجبیل آسیاب شده  ۱ و نیم قاشق چایخوری
دارچین ۱/۴ قاشق چایخوری
میخک آسیاب شده کمی
جوز آسیاب شده کمی
نمک کمی

طرز تهیه :
۱٫ در یک قابلمه ی کوچک آب و شکر را بریزید و روی شعله ی متوسط قرار دهید. هم بزنید تا شکر حل شود و شربت شفافی درست شود.
۲٫ وانیل، شیره قند و ادویه ها را بریزید و هم بزنید. شعله را کم کنید بگذارید ۳ دقیقه آهسته بجوشد تا کمی غلیظ شود. شربت به رنگ زنجبیلی پررنگ در می آید. روی آن را بپوشانید و تا وقتی می خواهید استفاده کنید در یخچال نگهداری کنید.
۳٫ برای درست کردن لاته:
۶۰ گرم قهوه ی داغ یا ۱ شات اسپرسوی داغ را با ۱۸۰ گرم شیر کم چربی داغ شده مخلوط کنید. ۱ تا ۲ قاشق شربت زنجبیل اضافه کنید و هم بزنید. بچشید و اندازه ها را تنظیم کنید. روی آن را طبق سلیقه با خامه ی تازه زده شده، دارچین، جوز یا تکه های ریز زنجبیل بلوری شده تزئین کنید.

» گردآوری کننده ماتیلدا »

منابع » بیتوته » sooran.com» ویکی پدیا »

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید