روش درست کردن سالاد سرد نودل + نودل چیست

سالاد ویژه نودل و نعناع

به طور معمول نودل در آب جوش طبخ شده و گاهی به آن روغن خوراکی و نمک نیز افزوده می‌شود. البته روشی دیگر طبخ آن سرخ کردن نودل در ماهی تابه و سرخ کردن عمیق آن است. نودل به طور معمول با سس و یا به همراه سوپ سرو می‌شود. نودل را می‌توان برای مدت کوتاهی در یخچال نگهداری کرد،

نودل یا رشته یک غذایی اصلی است که از برش خمیر فطیر (عمل آوری نشده) به شکل‌های مختلف تهیه می‌شود. در حالی نودل نواری نازک و بلند مرسوم‌ترین فرم نودل است، اما نودل به شکل‌های بسیاری متنوعی برش می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به فرم‌های موجی، لوله‌ای، رشته‌ای و صدفی اشاره کرد. به طور معمول نودل در آب جوش طبخ شده و گاهی به آن روغن خوراکی و نمک نیز افزوده می‌شود. البته روشی دیگر طبخ آن سرخ کردن نودل در ماهی تابه و سرخ کردن عمیق آن است. نودل به طور معمول با سس و یا به همراه سوپ سرو می‌شود. نودل را می‌توان برای مدت کوتاهی در یخچال نگهداری کرد، اما این امکان وجود دارد که نودل را خشک کرده و برای مدت طولانی‌تری و مصرف در آینده نگهداری نمود.

مواد مورد نیاز برای درست کردن سالاد سرد نودل:

۲ فنجان نودل
۱/۲ فنجان هویج خرد شده
۲/۱ فنجان خیار خرد شده
۲/۱ فنجان جوانه لوبیا
۱ ساقه پیاز چه
۳ برگ نعنای تازه خرد شده
۳ یا ۴ برگ گشنییز خرد شده

حتما بخوانید  سالاد استیک و سیب زمینی با روش تهیه

مواد لازم برای تهیه ی سس بادام زمینی:

کره بادام زمینی ۲ قاشق غذاخوری
۲ قاشق غذاخوری شیر نارگیل
آب لیمو ۱ قاشق غذا خوری
۱/۲ قاشق غذا خوری شکر
سس فلفل قرمز
نمک
۲ قاشق غذا خوری آب

طرز درست کردن سالاد سرد نودل:

در قابلمه آب را جوش آورده نودل را می پزیم وقتی پخته شد می گذاریم خنک شود نودل باید پس از پخت ۲ فنجان شود . اکنون سس بادام زمینی را درست کرده برای سس همه مواد را باهم مخلوط میکنیم اگر خیلی سفت شد یک قاشق غذا خوری آب بریزید هنگامی که نودلها سرد شد بقیه مواد و همچنین سس را می ریزیم و خوب هم میزنیم نیم ساعت در یخچال قرار میدهیم تا دو روز در یخچال قابل نگهداری است.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید