روش درست کردن بستنی لیمو و هندوانه رژیمی

بستنی لیمو و هندوانه رژیمی

ماتیلدا » آیا شم هم حتی در ظهر تابستان به دنبال بستنی رژیمی هستید و دوست ندارید بایک بستنی رژیم غذایی خود را به هم بزنید در این قسمت می خواییم یک بستنی بسیار خوشمزه و رژیمی را با لیمو و هندوانه درست کنیم با ما همراه باشید در آموزش آشپزی  »

هندوانه »

هندوانه (به دری: تربوز) (نام علمی: Citrullus lanatus) نوعی بوته و میوه از دسته صیفی جات است که در جالیز رشد می‌کند.اصل این میوه از هندوستان بوده‌است چنان که از ریشهٔ کلمه [ منسوب به هندوان] برمی‌آید. گونه کامل‌تر نام آن «خربزهٔ هندوانه» بوده‌است. هندوانه پس از آمدن به ایران به عربستان راه یافت و از آنجا به اندلس رسید و از اندلس به ناحیه های دیگر اروپا. از فارسنامهٔ ابن بلخی برمی‌آید که در فهرج هندوانه‌های بزرگی به عمل می‌آمده‌است؛ چنان که گوید «به فهرج خربزه ها بود نیکو و شیرین و بزرگ و هندویانه بدان رتبه که دو از آن خربزه بر چهارپایی نهند»

در گذشته به این میوه تربوزه می‌گفته‌اند که هم اکنون در افغانستان و تاجیکستان به هندوانه تربوزه گفته می‌شود.هم اکنون هندوانه در شهرهای شمالی ایران وشهرستان زابل درسیستان وبلوچستان و شهرهای استان خوزستان و کرمان و در استان فارس شهرستان اقلید به صورت وسیع کاشت می شود.

ریشهٔ کلمهٔ هندوانه از کلمهٔ وانا که معنی هندوانه در زبان هندی است گرفته شده‌است و ایرانیان قدیم آن را هندووانا می گفتند و هم اکنون هندوانه می‌گویند.تنها ۸۲ کالری و پر از ویتامین ث. یک لایه لیمو ترش و یک لایه هندوانه. تناسب لایه طعم ها آزاد است و می توانید بر اساس تنوع و میل خود مقدار آنها را کم و زیاد کنید.

مواد لازم برای ۱ نفر :
لایه هنوانه :

 

 هنوانه خرد شده و هسته گرفته شده  ۲ کاسه
 شکر رژیمی  یک چهارم فنجان
 آب  یک چهارم فنجان
 نعناع خرد شده و تازه  یک چهارم فنجان
 آب لیموی تازه  ۱ قاشق غذا خوری
پیاز متوسط خرد شده ۲ عدد
سیر متوسط خرد شده ۴ عدد

لایه لیمو :

 

 شکر رژیمی  ۶ قاشق غذا خوری
 آب  نصف فنجان
 آب لیموی تازه  دو سوم فنجان
 آب پرتقال طبیعی و تازه  یک سوم فنجان
حتما بخوانید  روش درست کردن مربا گردو

طرز تهیه :
برای تهیه لایه هنوانه آب و شکر را در یک ظرف بزرگ بر روی حرارت متوسط قرار می دهیم و تا حل شده شکر در آب آن را به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم.
سپس نعناع ها را به آن اضافه کرده و به مدت ۳۰ دقیقه آن را کنار می گذاریم. سپس مایع شکر را از صافی گذرانده و در یک کاسه دیگر می ریزیم.
هندوانه ها را در میکسر ریخته و آنها را خوب مخلوط می کنیم.
سپس هنوانه های میکس شده را به مخلوط شکر و نعناع اضافه کرده و آب لیمو را هم با آن مخلوط می کنیم.
سپس مواد را به مدت یک ساعت در یخچال قرار داده و بعد از آن دوباره آن را هم زده و بطور مساوی داخل ۸ لیوان بستنی می ریزیم و در هر کدام از لیوان ها یک چوب بستنی گذاشته و آنها را به فریزر منتقل می کنیم.
برای تهیه بخش لیمویی، تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و روی حرارت قرار داده و خوب به هم می زنیم تا شکر در آب حل شود.
سپس مایع را از صافی گذرانده و به مدت ۲ ساعت در یخچال می گذاریم. بعد از ۲ ساعت مایع لیمویی را به ظرف های بستنی هندوانه اضافه کرده و دوباره آنها را به مدت ۳ ساعت در فریزر قرار می دهیم.
این بار تا سرد است، نوش جان کنید! تعداد کالری : ۸۲ کالری

»گردآوری کننده ماتیلدا »

منابع » ویکی پدیا »  بیتوته » nikslim.persianblog.ir

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید