روش درست کردن باقلای در فصل بهار

27936

 

با توجه به فصل بهار و نوبرانه باقلای می خواهیم در این جا به بیان روش درست کردن باقلای در فصل بهار که می توانید در کنار هر نوع غذا در میهمانی های خود استفاده کنید با ما باشید .

روش درست کردن باقلای در فصل بهار ، مواد لازم :

 

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
باقلای سبز ۳ کیلو ۱۰۰ گرم / ۱۰۸ کالری
پیاز ریز سفید ۵۰۰ گرم(یا پیازچه درشت یک کیلو) ۱۰۰ گرم / ۳۶ کالری
ژامبون یا کالباس ۲۵۰ گرم ۱۰۰ گرم / ۱۰۷ کالری
فلفل سبز و قرمز دلمه ای ۳ تا ۴ عدد ۱۰۰ گرم / ۱۵ کالری
روغن زیتون ۴ تا ۵ قاشق سوپخوری ۱۰۰ گرم / ۹۰۰ کالری
سرکه ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری ۱۰۰ گرم / ۲۲ کالری
نمک و فلفل بقدر کافی ۱۰۰ گرم / ۰ کالری
جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری ۱۰۰ گرم / ۰ کالری

 

روش درست کردن باقلای در فصل بهار :

*. آکاایران : باقلا را از پوست دوم جدا می کنیم و می شوییم. ظرف مناسبی را آب می کنیم، می گذاریم روی آتش تا آب جوش بیاید و باقلا را در آب جوشان می ریزیم. یک قاشق چایخوری جوش شیرین و یک قاشق مرباخوری نمک هم به آن اضافه می کنیم.

*. باقلا را با حرارت ملایم می پزیم، به طوری که له نشود. بعد در صافی می ریزیم تا آب آن گرفته شود. پیاز پوست کنده یا قسمت سفید پیازچه را می شوییم و می گذاریم با نصف لیوان آب و کمی نمک بپزد. ژامبون و فلفل را به صورت قطعات چهارگوش کوچک می بریم.

*. تمام مواد را مخلوط کرده، به هم می زنیم و در ظرف بلور قشنگی می ریزیم و روی آنها را صاف می کنیم. با این باقلا می توان یک لیوان سس ماست مصرف کرد.برای تهیه سس ماست باید ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری روغن زیتون را کم کم داخل یک لیوان ماست ریخته بعد کمی نمک و فلفل به آن اضافه نمود.

حتما بخوانید  آموزش تهیه مغولین غذای مخصوص افغانی

*. سس تهیه شده را در ظرف مخصوص سس ریخته در موقع مصرف آن را با باقلا مخلوط می کنیم و یا روغن زیتون و سرکه و کمی نمک و فلفل را مخلوط کرده، سالاد را در ظرف مناسبی ریخته،سس را روی آن می ریزیم و موقع مصرف هم می زنیم.

*. نکته : به جای روغن زیتون و سرکه می توان از سس ماست استفاده کرد،که دستور آن در زیر آمده است.

 

خواص باقلا :

دوستدار دستگاه گوارش

*. باقالا در مقایسه با سایر حبوبات بیشترین فیبر غذایی را دارد و باعث تسریع در هضم غذا می شود به خصوص اگر همراه با پوست مصرف شود. فیبر موجود در آن همچنین به کاهش چربی های خون و درمان یبوست کمک می کند. علاوه بر این، مصرف فیبر باعث تنظیم سطح قند خون می شود و به همین دلیل برای افراد دیابتی نیز مفید است. فیبر خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش را هم کاهش می دهد و به سم زدایی بدن از مواد مضر کمک می کند. مصرف باقالای پخته همراه با سرکه و آب نیز در درمان اسهال مزمن موثر است. این دانه همچنین باعث تسکین و درمان زخم معده و رفع حالت تهوع و استفراغ می شود اما به یاد داشته باشید برای آسان تر شدن هضم آن باید ابتدا باقالا را برای ۲۴ ساعت در آب خیس کرده و بعد بپزید.

 

روش درست کردن باقلای در فصل بهار

27936

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید