راهکارهای طبیعی برای درمان کاهش میل جنسی در زنان

465233_976

سردی یکی از زوجین در میل جنسی باعث بروز مشکلاتی در زندگی زناشویی می شود در این بحث می خواهیم در مورد کمبود میل جنسی بانوان و راهکارهای طبیعی برای درمان کاهش میل جنسی در زنان اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم با ما همراه باشد ..

نوشیدن یک فنجان چای سبز به عنوان یک روش مؤثر برای درمان کمبود میل جنسی زنان شناخته شده است. سعی کنید در رژیم روزانه‌تان حتما آن را بگنجانید.

 

میل جنسی را در قالب انگیزه و تمایل جنسی در مردان و زنان تعریف می‌کنند. اگرچه مشکلات ناشی از آن می‌تواند در هر دو ‌جنس باشد، اما در زنان شایع‌تر است.

تحقیقات نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از زنان با اختلالات جنسی در جدال هستند- یا به خاطر دارو یا وضعیت‌هایی که از قبل وجود داشته٬ و یا اختلال کمی میل جنسی (HSDD).

قاعدگی، بارداری، شیردهی، اضطراب، کم‌خونی، سوء مصرف مواد، یائسگی و غیره برخی دلایل رایج کمبود میل جنسی در زنان است. در این‌جا به برخی روش های درمان کمبود میل جنسی زنان می‌پردازیم:

۱-مراقبه‌ی تمرکزی
نوعی از مراقبه است که برای شور و هیجان کلی در سرتاسر بدن در لحظه انجام می‌شود. ظرف شش ماه٬ انجام این مراقبه می‌تواند خواسته‌های جنسی٬ برانگیختگی و میزان نرمی واژن را بالا برده- و علائم افسردگی را از بین ببرد.
۲-DHEA
این انتقال‌دهنده‌های عصبی برای تولید تستسترون مورد نیازند٬ هورمونی که می‌تواند وضعیت جنسی را افزایش دهد.

۳-طب سوزنی
زنانی که در طول دوران مصرف قرص‌های ضدافسردگی با مشکل جنسی در جدالند٬ بعد از ۱۲ هفته‌ی متوالی درمان طب سوزنی٬ میزان میل جنسی‌شان افزایش یافت.
۴-تستسترون
بسیاری از دکترها این درمان را برای بیماران دارای HSDD تجویز می‌کنند٬ چرا که مطالعات زیادی نشان داده که این روش درمانی بسیار مطمئن است. از عوارض تستسترون زیاد شدن موی بدن و جوش پوستی است.
۵-یوگا
تحقیقی نشان می‌دهد که بعد از ۱۲ هفته یوگا٬ میزان رضایت جنسی٬ شهوت٬ برانگیختگی و ارگاسم زنان بیشتر می‌شود.
۶-بوپروپیون
کار این داروی ضدافسردگی٬ بالا بردن میزان دوپامین و نوراپینفرین است که در واقع دو هورمونی هستند که برای برانگیختگی لازم هستند.
۷-رژیم مدیترانه‌ای
در بین زنانی که دیابت نوع دو دارند٬ دلبستگی بیشتر به رژیم مدیترانه‌ای با میزان پایین کمبود جنسی ارتباط مستقیم دارد.
۸-ویاگرا
زنانی که اختلال جنسی آنها با مصرف قرص‌های ضدافسردگی مرتبط است٬ با مصرف ویاگرا می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.
۹-فلیبنسرین
این داروی غیرهورمونی با افزایش دوپامین و نوراپینفرین و کاهش سروتونین به درمان HSDD کمک می‌کند.

حتما بخوانید  روش درست کردن باگت تخم مرغی پخته شده

راهکارهای طبیعی برای کمبود میل جنسی
گیاهان زیادی برای افزایش میل جنسی وجود دارد. آشوانگاندها یکی از بهترین گیاهان برای افزایش انگیزه و تمایل جنسی است که باعث درمان ناباروری و ناتوانی جنسی می‌شود.
گیاه ژنکگوبیلوبا نیز گیاه دیگری‌ است که در بالا بردن تمام مراحل جنسی بسیار تأثیرگذار است.

نوشیدن یک فنجان چای سبز به عنوان یک روش مؤثر برای درمان مشکل کمبود میل جنسی در زنان شناخته شده است. سعی کنید در رژیم روزانه‌تان حتما آن را بگنجانید.
غذاهای خاصی هم برای این امر وجود دارد، خصوصا برای زنان. نوشیدن یک فنجان قهوه برای درمان میل جنسی کم در زنان بسیار مفید است. خوردن شکلات هم برای سالم نگه داشتن ذهن توصیه می‌شود. هندوانه، موز، آووکادو، صدف خوراکی، آجیل، تخم مرغ، ماهی، کرفس، لوبیا و غیره هم برخی مواد غذایی مفید در افزایش میل جنسی زنان هستند.
ورزش و مراقبه نیز یکی دیگر از راهکارهای درمانی برای افزایش میل جنسی است. هم‌چنین یوگا می‌تواند اضطراب و تنش را از ما دور کرده و تسکین‌مان دهد. کمبود خواب و استراحت باعث می‌شود که احساس خستگی کنید و نسبت به فعالیت دیگران سرد و بی‌تفاوت باشید. برای برخورداری از میل جنسی خوب باید به اندازه استراحت کرده و به قدر کافی بخوابید.

اگر با راهکارهای بیان شده مشکل شما حل نشد خجالت را کنار بگذارید و با پزشک مشورت کنید .

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید