در کدام مناطق ایران ایدز بیشتر است

در کدام مناطق ایران ایدز بیشتر است

در کدام مناطق ایران ایدز بیشتر است

هشدارهایی که برای نزدیک شدن به موج سوم ایدز وجود دارد موجی که به دلیل رفتار غلط جنسی و عدم محافظت در رابطه جنسی پدیدار میشود. اصلی ترین قربانی این موج هم زنان و در ادامه تولد کودکان مبتلا به ایدز میباشد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، به دلیل شرایط فرهنگی و ترددهای غیر قانونی به کشورهای همسایه و چند همسری افراد مبتلا، میزان ابتلا به ایدز در میان زنان استان ۲ برابر میانگین کشوری است و این نسبت در میان کودکان نیز ۳ برابر از میانگین کشوری بیشتر است.
طباطبایی در همایش ایدز و رابطان سلامت استان سیستان و بلوچستان گفت: بیماری ایدز، جزو بیماری های رفتاری است. با ارتقای آموزشهای رفتاری می توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.
به گزارش نازوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، منصور شکیبا رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در همایش ایدز و رابطان سلامت با بیان این مطلب گفت: ایدز بیماری است که راه های انتقال و پیشگیری از آن شناخته شده است و باید با آموزشی همگانی و نگرشی مثبت به مبتلایان به این بیماری اجازه استفاده از امکانات و منابع اجتماعاتی را به بیماران داد.

حتما بخوانید  عکس های آغاز برخورد پلیس با روزه خواری در تهران

 

امسال شعار روز جهانی ایدز «پیش به سوی صفر در ایدز» به معنی صفر در مورد جدید عفونت، صفر در مرگ ناشی از ویروس ایدز، صفر در تبعیض بیماران مبتلا به ایدز است.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید