در روزهای تابستان چگونه آرایش کنیم

هر رژ لبی با هر ویژگی و مارکی در صورتی روی لب پایدار خواهد ماند که قبل از آن روی لبها، خط لب کشیده شود. خط لب مرزی را روی لب مشخص می‌کند که رنگ رژلب از آن بیرون نمی‌زند و پخش و پاک نمی‌شود. سعی کنید از خط لب همرنگ با رنگ طبیعی لبهایتان استفاده کنید. حتما” خط لب را قبل از رژ لب بزنید به این ترتیب که خطی دور لبها بکشید و سپس روی لبها را نیز کمی‌خط لب بکشید و بعد رژ لب یا برق لب بزنید.

 

آرایش در تابستان

 

پاک شدن آرایش در هوای گرم میتواند بدترین چیز برای یک خانم باشد .اگر به دنبال راه‌هایی برای تثبیت آرایش و همچنین ماندگاری بیشتر آرایشتان در هوای گرم هستید در ادامه مطلب همراه باشید.
زیبا نگه داشتن صورت برای خانم‌ها بسیار مهم است اما در اقلیم گرم حفظ آرایش و آراستگی صورت چندان هم کار راحتی نیست البته آرایش‌های کم و طبیعی در گرما کمی‌دوام می‌آورند اما همین آرایش کم هم اصولی دارد تا مبادا روی صورت بیش از اندازه جلوه کند و ظاهر ناخوشایندی به پوست دهد.

برای اینکه از شل شدن پوستتان در اثر گرما جلوگیری کنید بهتر است به صورتتان آب سرد و خنک بزنید و حتما قبل از میکاپ و آرایش و همینطور بعد از پاک کردن آن صورتتان را با آب سرد و خنک بشویید که هر چه این کار را بیشتر انجام دهید به شادابی پوست کمک کرده و از افتادگی و چروک شدن آن جلوگیری خواهید کرد.

درهوای گرم آرایش و میکاپ شما حتی بسیارملایم و کم، با عرق کردن چندان ماندگاری و دوام نداشته باشد برای همین بهتر است در این هوای گرم از لوازم آرایشی که مناسب آن بوده و به ماندگاری و دوام آرایش شما کمک می‌کند استفاده کنید. لذا پس از خشک شدن کامل صورت حتما و حتما از کرم ضد آفتاب مناسب پوستتان استفاده کنید. صبر کنید تا ضد آفتابتان کاملا جذب شود .

در نظر داشته باشید که ضد آفتاب باید به مقدار کافی و به اندازه ی یک بند انگشت زده شود تا کاملا پوست را آغشته کرده و خوب آن را بپوشاند.اگر دوست دارید از کرم پودر استفاده کنید بهتر است ضد آفتابهای رنگی را جایگزین آن کنید که ضرر کمتری هم به پوست برسانید .پس از جذب آن برای جلوگیری از عرق کردن بهتر است از پنکیکهای خشک استفاده کرده و برحسب رنگ پوست آرام آرام با پد یا ابر مخصوص آن روی پوست گذاشته و بردارید و آن را بر روی پوست نمالید .پد را روی تمام نقاط پوست مثل بینی، گونه‌ها آرام آرام گذاشته تا پوست یکنواخت و یکرنگ شود.

در هوای گرم و مرطوب از کرم پودرهای بسیار چرب و براق استفاده نکنید. از مدادهای ابروی کاملا خشک نه روغنی و یا سایه‌های ابرو استفاده کرده و کمی‌به ابروها فرم دهید.استفاده از مدادهای چرب در اثر گرما باعث رنگی شدن اطراف ابروها شده و آنها را مصنوعی نشان خواهد داد.کمی‌هم ریمل ضد آب آنهم تنها به پلکهای بالایی زده که در اثر گرما زیر چشمها و گاهی هم پشت پلک سیاه نشود و آرایشتان به همان تمیزی اول باقی بماند.

بهتر است شب هنگام خواب با یک مداد مشکی خطی سیاه داخل چشمها بکشید تا این سیاهی لابه لای مژه‌ها رفته و کاملا طبیعی به چشمها فرم داده، آنها را زیباتر نشان دهد و دیگر شما نیاز به کشیدن خط چشمهای براق و چرب هم نخواهید داشت.

رژ گونه را به آرامی‌با برس مخصوص روی گونه‌ها زده و با پد بنکیک آن را پخش کنید تا با مخلوط شدن رنگ رژ گونه و رنگ پوست گونه‌ها طبیعی تر به نظر آیند و مرزی ایجاد نشود.ب

رای زدن رژ لب و ماندگاری بیشتر آن بهتر است هنگام پنکیک زدن لبها را نیز با پودر پنکیک همرنگ پوست درآورید و سپس از یک مداد لب نه چندان چرب که زود پاک شود و نه چندان خشک که باعث ترک ترک شدن لب شود استفاده کرده و پس از کشیدن دور لب خوب رنگ مداد را روی لبها پخش کنید و سپس از رژ لب که بهتر است از نوع مات و خشک باشد استفاده نمایید

این خط لب شماست که بر روی پنکیک باعث دوام و ماندگاری بیشتر رژ بر روی لبها خواهد شد .هر چند رژ لب شما حتی از نوع براق یا چرب باشد و کم کم پاک شود اما رنگ لب شما بخاطر مدادلب بیرنگ و پاک نخواهد شد.موها را ترجیحا جمع کنید و یا از مدلهای نیمه جمعی که پشت گردن بسته باشد استفاده نمایید تا از گرم شدن و عرق کردن جلوگیری شود.

اگر بخواهید سیاهی‌ها و حلقه‌های زیر چشم همچنین لک‌های پوستی را بپوشانید بهتر است سراغ کانسیلرهای ضد آب بروید تا با عرق کردن پوست به راحتی پاک نشوند، چون در غیر این صورت با پاک شدن کانسیلر، رنگ یکنواخت پوست هم خراب می‌شود. یادتان باشد مواد آرایشی پودری و ضد آب خیلی ترکیب خوبی نمی‌دهند و استفاده همزمان آنها نمی‌تواند در زیبایی چهره شما در گرما نقشی داشته باشد.

کرم پودر خشک انتخاب بهتری است.کرم پودر خشک برای گرما که معمولا پوست کمی‌چرب تر می‌شود، مناسب است و در بسیاری از مواقع این کرم پودر بر کرم پودر چرب و مایع ارجحیت دارد چون حمل آن راحت است؛ نمی‌ریزد و شما می‌توانید آن را در کیف آرایش، همراه خودتان داشته باشید. همچنین در ساخت این کرم پودر، از مواد مات و بدون جلایی استفاده شده است که چربی مازاد پوست را جذب می‌کند. البته پنکیک مات برای هوای گرم بسیار مناسب است چون برق ناشی از چربی پوست را می‌گیرد. از این پنکیک می‌توانید فقط روی نقاط چرب پوست مثل پیشانی، بینی و چانه استفاده کنید.
برنزه کننده‌های آرایشی چندین نوع مختلف دارند؛ یکی پودری و دیگری کرمی‌یا ژلی که پودری بین آرایشگران طرفداران بیشتری دارد چون سریع و تقریبا بدون اشتباه است و انتخابی خوب برای پوست‌های معمولی تا چرب است. توصیه می‌شود از یک برس کوتاه و نرم برای مالیدن این برنزه کننده‌ها در جایی که نور آفتاب به طور طبیعی به صورت، پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه شما می‌خورد، استفاده کنید، البته اگر پوستی خشک دارید یا اگر می‌خواهید پوست تان مرطوب به نظر برسد،

از کرم آن استفاده کنید. ژل برنز کننده رنگی صاف و یکدست به شما می‌دهد و برای پوست‌های بسیار چرب مناسب است. از انگشت یا اسفنج‌های آرایشی برای به کار بردن کرم یا ژل برنزه کننده استفاده کنید.

اگر می‌خواهید دور چشم‌های تان سیاه نشود قبل از آرایش چشم، روی پلک خود پودر پنکیک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می‌شود و پوست آماده می‌شود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به جای سایه‌های کرمی‌از سایه‌های پودری استفاده کنید؛ چون سایه‌های کرمی‌معمولا حاوی کرم‌های نرم کننده هستند و دوام زیادی ندارند.

همچنین بهتر است از خط چشم‌های ژله ای و مایع ضد آب استفاده کنید که روی پوست پخش نمی‌شوند و مثل چسب روی پوست می‌چسبند، به ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است.

برای یکنواخت کردن رنگ پوست تان در گرما، بهتر است از مرطوب کننده رنگ دار استفاده کنید که حاوی جاذب‌های محافظت کننده در برابر آفتاب SPF هم باشد، البته این SPF حتما باید بالای ۲۰ باشد تا یک محافظت حداقلی را از صورت شما به عمل آورد.

فقط ضد آب

اگر بخواهید سیاهی‌ها و حلقه‌های زیر چشم همچنین لک‌های پوستی را بپوشانید بهتر است سراغ کانسیلرهای ضد آب بروید تا با عرق کردن پوست به راحتی پاک نشوند، چون در غیر این صورت با پاک شدن کانسیلر، رنگ یکنواخت پوست هم خراب می‌شود. یادتان باشد مواد آرایشی پودری و ضد آب خیلی ترکیب خوبی نمی‌دهند و استفاده همزمان آنها نمی‌تواند در زیبایی چهره شما در این گرمای تابستانی نقشی داشته باشد.
کرم پودر خشک انتخاب بهتری است

کرم پودر خشک برای تابستان که معمولا پوست کمی‌چرب تر می‌شود، مناسب است و در بسیاری از مواقع این کرم پودر بر کرم پودر چرب و مایع ارجحیت دارد چون حمل آن راحت است؛ نمی‌ریزد و شما می‌توانید آن را در کیف آرایش، همراه خودتان داشته باشید. همچنین در ساخت این کرم پودر، از مواد مات و بدون جلایی استفاده شده است که چربی مازاد پوست را جذب می‌کند. البته پنکیک مات برای تابستان بسیار مناسب است چون برق ناشی از چربی پوست را می‌گیرد. از این پنکیک می‌توانید فقط روی نقاط چرب پوست مثل پیشانی، بینی و چانه استفاده کنید.

پودری بهتر است یا کرمی؟

برنزه کننده‌های آرایشی چندین نوع مختلف دارند؛ یکی پودری و دیگری کرمی‌یا ژلی که پودری بین آرایشگران طرفداران بیشتری دارد چون سریع و تقریبا بدون اشتباه است و انتخابی خوب برای پوست‌های معمولی تا چرب است. توصیه می‌شود از یک برس کوتاه و نرم برای مالیدن این برنزه کننده‌ها در جایی که نور آفتاب به طور طبیعی به صورت، پیشانی، گونه‌ها، بینی و چانه شما می‌خورد، استفاده کنید، البته اگر پوستی خشک دارید یا اگر می‌خواهید پوست تان مرطوب به نظر برسد، از کرم آن استفاده کنید. ژل برنز کننده رنگی صاف و یکدست به شما می‌دهد و برای پوست‌های بسیار چرب مناسب است. از انگشت یا اسفنج‌های آرایشی برای به کار بردن کرم یا ژل برنزه کننده استفاده کنید.
اگر می‌خواهید دور چشم‌های تان سیاه نشود…

قبل از آرایش چشم، روی پلک خود پودر پنکیک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می‌شود و پوست آماده می‌شود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به جای سایه‌های کرمی‌از سایه‌های پودری استفاده کنید؛ چون سایه‌های کرمی‌معمولا حاوی کرم‌های نرم کننده هستند و دوام زیادی ندارند. همچنین بهتر است از خط چشم‌های ژله ای و مایع ضد آب استفاده کنید که روی پوست پخش نمی‌شوند و مثل چسب روی پوست می‌چسبند، به ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است.

رنگ دار بگیرید

برای یکنواخت کردن رنگ پوست تان در تابستان، بهتر است از مرطوب کننده رنگ دار استفاده کنید که حاوی جاذب‌های محافظت کننده در برابر آفتاب SPF هم باشد، البته این SPF حتما باید بالای ۲۰ باشد تا یک محافظت حداقلی را از صورت شما به عمل آورد.
چه رنگ پودری برای این روزها مناسب است

وقتی در مورد نوع برنزه کننده تصمیم گرفتید، حالا رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ روشن، متوسط یا تیره، در این مورد براساس اینکه چگونه به صورت طبیعی برنزه می‌شوید، انتخاب کنید. برای مثال اگر زیر نور خورشید، پوست شما قهوه ای طلایی می‌شود، رنگ برنزه متوسط برای شما بهترین است. بیشتر برنزه کننده‌هایی که رنگ طبیعی دارند، معمولا قهوه ای متمایل به قرمز هستند، درست مثل پوستی که زیر آفتاب برنزه شده باشد. سعی کنید از برنزه کننده‌هایی که رنگ شان به نارنجی می‌زند، استفاده نکنید؛ اینها روی هر پوستی مصنوعی به نظر می‌رسند.

حتما بخوانید  عروس های شیک 2015

تثبیت آرایش روی صورت !

آرایش مناسب ، آرایشی است که در اثر گرما و رطوبت به هم نریزد

بابی براون آرایشگر معروف در زمینه تثبیت آرایش صورت در گرما و رطوبت زیاد برخی و در مجالس،توصیه‌هایی برای شما دارد. او میگوید آرایشی که تثبیت نمی شود تاثیر نامطلوبی بر آرایش صورت و زیبایی چهرۀ شما می‌گذارد. در این شرایط، گویی آرایش بر صورت سنگینی می‌کند و گاهی همۀ نقوش آرایشی روی صورت در میانۀ روز آب می‌شوند و پایین می‌ریزند. اهمیت ندادن به بهم ریختگی آرایش کار پسندیده ای نیست

برای رفتن به سر کار یا شرکت در مراسمی‌خاص مثل جشن ازدواج، داشتن ظاهری آراسته و آرایشی مناسب و حفظ آن ضروری است. برای حفظ طراوت صورت آرایش شده در هوای خیلی گرم، می‌توانید ضمن استفاده از لوازم آرایش ضدآب و ضد گرما از نکات و راهنمایی‌هایی که در ذیل بدانها اشاره شده است نیز استفاده کنید.

در مورد آرایش صورت

Sunless tanner کرم ضد آفتابی است که من از آن خیلی راضی هستم چون با اطمینان همۀ صورت را می‌پوشاند و محافظ بسیار خوبی در برابر آفتاب داغ تابستان است. این کرم را یکبار در هفته روی پوست صورت خود که بی آرایش و پاک شده با شیرپاک کن است، بمالید.برای آنکه خطوط مرزی روی صورتتان به جای نماند، باید کرم را تا کنار گوشها و روی گردن نیز بزنید. میان سه رنگ روشن، متوسط و تیرۀ این کرم، رنگی را انتخاب کنید که با پوستتان هماهنگ است. به عنوان مثال، اگر معمولا” از کرم برنز تیره استفاده می‌کنید، رنگ تیرۀ این محصول را انتخاب کنید.

کرم مرطوب کنندۀ رنگی

از کرمهایی که کمترین رنگ را دارند استفاده کنید. کرمهای مرطوب کننده با رنگهای روشن بهترین انتخاب برای پوشش صورت است. از کرمی‌استفاده کنید که SPF ( فاکتور محافظت در برابر آفتاب) آن از ۱۵ به بالا باشد و رنگ کرم مرطوب کننده را نزدیکترین رنگ به رنگ پوستتان انتخاب کنید. یکی از کرم‌های مرطوب کننده مناسب که حاوی مواد ضد آفتاب نیز هست.

کرم پودر خشک

این کرم برای پوست‌های ناصافی که نیاز به پوشاننده‌های سنگین تری دارند مناسب است. کرم پودر خشک برای تابستان که معمولا” پوست کمی‌چرب تر می‌شود، مناسب است. در بسیاری از مواقع این کرم پودر بر کرم پودر چرب و مایع ارجحیت دارد – حمل این کرم پور راحت است چون نمی‌ریزد و شما می‌توانید آن را در کیف آرایش، همراه خوتان داشته باشید

همچنین در ساخت این کرم پودر، از مواد مات و بدون جلایی استفاده شده است که چربی مازاد پوست را جذب می‌کند. بروشور این کرم را بخوانید و مطمئن شوید کرم تابستانی آن سیلیکا داشته باشد. سیلیکا مادۀ معدنی است که چربی پوست را جذب می‌کند.

پنکک مات

پنکک مات برای تابستان بسیار مناسب است چون برق ناشی از چربی پوست را می‌گیرد. از این پنکک می‌توانید فقط روی نقاط چرب پوست استفاده کنید مثل پیشانی، بینی و چانه.

کاغذ خشک کن

این کاغذهای خشک کن یکبار مصرف هستند و چربی‌های اضافی روی پوست را بر می‌دارند. شما می‌توانید هر چند بار که نیاز پیدا کردید از این کاغذها استفاده کنید چون ضرری برای پوست ندارند.

در مورد چشمها، گونه‌ها و لب‌ها

استفاده از پنکک، به عنوان آستر آرایش چشم

قبل از آرایش چشم، روی پلکهای خود پودر پنکک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود. با این کار چربی پوست گرفته می‌شود و پوست آماده می‌شود تا سایه روی آن زده شود. سعی کنید به جای سایه‌های کرمی‌از سایه‌های پودری استفاده کنید؛ چون سایه‌های کرمی‌معمولا” حاوی کرم‌های نرم کننده هستند و دوام زیادی ندارند.
خط چشم‌های ژله ای و مایع

این خط چشم‌ها ضدآب هستند و روی پوست پخش نمی‌شوند. می‌توان گفت مثل چسب روی پوست می‌چسبند و به ویژه برای روزهای گرم تابستان بسیار مناسب هستند. در هوای مرطوب و گرم، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولا” چرب است و با رطوبت و گرمی‌هوا روی پوست پخش می‌شود.

رژ گونه

اگر پوست خیلی چربی دارید، از رژ گونۀ خشک استفاده کنید و اگر پوست خشک یا معمولی دارید، از رژگونۀ پودری استفاده کنید. از رژگونه‌های کرمی، که حاوی کرم نرم کننده هستند و در گرمای هوا سرازیر و پخش می‌شوند استفاده نکنید.

خط لب

هر رژ لبی با هر ویژگی و مارکی در صورتی روی لب پایدار خواهد ماند که قبل از آن روی لبها، خط لب کشیده شود. خط لب مرزی را روی لب مشخص می‌کند که رنگ رژلب از آن بیرون نمی‌زند و پخش و پاک نمی‌شود. سعی کنید از خط لب همرنگ با رنگ طبیعی لبهایتان استفاده کنید. حتما” خط لب را قبل از رژ لب بزنید به این ترتیب که خطی دور لبها بکشید و سپس روی لبها را نیز کمی‌خط لب بکشید و بعد رژ لب یا برق لب بزنید.

از رنگهای تابستانی استفاده کنید

برای آرایش چشمها از سایه‌هایی که رنگ‌های تابستانی را تداعی می‌کنند استفاده کنید، مثل سبز نعنایی، آبی آسمانی یا صورتی روشن. از همان سایه ای که روی پلکها زده اید یک لایه از ریشه تا نوک مژه‌ها بزنید و بعد دو لایه ریمل روی آن بزنید.

روی پوستتان را با پودر براق و درخشان با تن شامپانی یا برنز،‌های لایت زیبایی بزنید. روی گونه‌ها را نیز از همین رنگ رژ گونه بزنید تا رنگ پوست شما یکنواخت و هماهنگ گردد.

استفاده از برق لب‌های که رنگ سرد دارند مثل برق لب صورتی، هلویی یا قرمز-صورتی درخشش و زیبایی رژ لب را روی لبها، دوچندان می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از یک سوآب کمی‌رنگ روغنی شفاف روی رژ لب خود بزنید .اثر این رنگ‌های روغنی روی لب مثل اثر برق لب است.

بررسی عامل رطوبت :

رطوبت عنصر بسیار مهمی برای پوست است. پس افرادی که در محیط‌های گرم وخشک زندگی می‌کنند باید رطوبت را به پوستشان برسانند. به این‌ترتیب که مایعات زیاد مصرف کنند، محیط را برای خودشان مرطوب کنند، مثلا بخور سرد یا گرم بدهند و روزی چند بار از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنند. این کرم‌ها بسته به رطوبتی که به پوست می‌دهند، باید در روز چند بار تجدید شوند. یکی دیگر از کارهایی که افراد در محیط‌های خشک باید بکنند این است که از صابون‌های ضعیف استفاده کنند تا پوستشان بیش از پیش خشک نشود. پوست انسان همیشه روی سطح خودش لایه‌ای از عناصر دفاعی مثل باکتری‌های مفید دارد.

این سد دفاعی برای عملکرد صحیح احتیاج به رطوبت دارد. در هوای خشک، به‌خصوص موقع وزش باد، تبخیر آب از سطح پوست بالا می‌رود و این سد دفاعی ضعیف می‌شود، بنابراین پوست در برابر عواملی مثل آلرژن‌ها و عفونت‌ها ضعیف می‌شود. به‌علاوه خشکی بیش از حد خاصیت ارتجاعی پوست را هم کاهش می‌دهد و باعث شکسته شدن پوست و پیری زودرس می‌شود.
بررسی عامل نور آفتاب:

برای محیط‌هایی که نور آفتاب در آنها شدید است ضدآفتابی استفاده کنید که SPF یا همان فاکتور محافظتی آن حداقل بالای ۳۰ باشد. اما نباید فکر کنید که ضد آفتابی با SPF 60، دو برابر و ضد آفتاب SPF 90، سه برابر ضدآفتاب‌هایی که SPFشان ۳۰ است، از پوست محافظت می‌کنند. بلکه حقیقت این است که ضدآفتاب‌هایی با SPF 90، نسبت به ضدآفتاب‌هایی که SPF 30 دارند، فقط ۵ تا ۷ درصد بیشتر از پوست مراقبت می‌کنند. بنابراین نیازی به صرف هزینه بالا و استفاده حتمی از ضد آفتاب با SPF 60 و ۹۰ نیست.

هر چند دوری از تماس با نور آفتاب به دلیل نوع شغل، سبک زندگی و جغرافیای محل زندگی امکان‌پذیر نیست لذا مصرف منظم کرم‌های ضدآفتاب یک راه‌حل عملی برای پیشگیری از نورآفتاب است ثابت شده است مصرف منظم کرم‌های ضدآفتاب از ایجاد کراتوز آکتینیک والاستوز پوستی و S.C.C ناشی از آفتاب جلوگیری می‌کند. از طرفی مصرف منظم کرم‌های ضدآفتاب به طور قطع از اثرات پوستی حساسیت به آفتاب ناشی از دارو و درماتوزهای حساس به آفتاب جلوگیری می‌کند خصوصا محصولاتی که اشعه ماوراءبنفش A را جذب می‌نمایند

اکثر محصولات ضدآفتاب، اشعه ماوراءبنفش B را جذب می‌کنند ولی دو ماده Avobenzone و Ecamsule به طور اختصاصی و به ترتیب اشعه ماوراءبنفش A1 و A2 را جذب می‌کنند خصوصا اینکه اثرات مخرب ماوراءبنفش A1 نسبت به A2 با اهمیت‌تر است.کرم‌های ضدآفتاب با ۱۵ SPF، ۹۳ درصد و با ۳۰ SPF تا ۹۷ درصد اشعه ماوراءبنفش را جذب می‌کند این حفاظت به شرطی اعمال می‌شود که ضخامت کرم ضدآفتاب ۲ میلی‌گرم در هر سانتیمتر مربع پوست باشد

بررسی‌ها نشان داده است که اکثر مردم از ضخامت ۱-۵/۰ میلی‌گرم استفاده می‌کنند لذا اثرات حفاظتی کرم‌های ضدآفتاب عملا کاهش می‌یابد. تئوری پرسر و صدای ایجاد سرطان‌های پوست ناشی از مصرف کرم‌های ضدآفتاب از اینجا ناشی می‌شود که هرچه SPF کرم ضدآفتاب بالاتر باشد به علت جذب کامل‌تر ماوراءبنفش و فقدان قرمزی پوست، شخص بدون نگرانی مدت زمان بیشتری در برابر آفتاب قرار می‌گیرد و از آنجا که کرم‌های ضدآفتاب موجود از نظر حفاظت پوست

در برابر ماوراءبنفش A1 ضعیف عمل می‌کند لذا صدمات پوست در برابر آفتاب طولانی تشدید می‌شود و در حال حاضر معیار مناسبی که اندازه‌گیری دقیق حفاظت از پوست در برابر ماوراءبنفش A را نشان دهد وجود ندارد.از آنجا که در روزهای ابری ۸۰ درصد ماوراءبنفش به پوست می‌رسد

و حتی در فضای باز و سایه، اشعه ماوراءبنفش از طریق رفلکس از آب، گیاهان و جامدات به پوست می‌رسد باید در روز و در فضای باز کرم ضدآفتاب استفاده شود. بهترین راه حفاظت پوست در برابر آفتاب پوشیدن لباس مناسب است، طبق نظریه FDA باید SPF لباس ۳۰ و یا بیشتر باشد و کلاهی که دور تا دور آن لبه به قطر ۱۰ سانتیمتر داشته باشد مناسب‌ترین و مهم‌ترین پوشش حفاظتی صورت و گردن است.

تک رژ

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید