در تمام سنین زیبا باشیم

 

  • افزایش چین‌ و چروک‌ های صورت ممکن است شما را وسوسه کند که از کرم‌پودرها و محصولات آرایشی مشابه استفاده کنید؛ اما باید بدانید که متأسفانه چنین اقداماتی تأثیر برعکس داشته و چین‌وچروک‌ها را بیشتر نمایان می‌کنند. به همین دلیل بهتر است برای این که این چین‌وچروک‌ها کمتر نمایان شوند، از لوازم آرایشی کمتر استفاده کنید.

خانم های میانسال برای اینکه زیباتر به نظر برسند، باید ترفندهایی را در نحوه ی آرایش کردن خود به کار گیرند. این ترفندها، می تواند آنها را زیبا تر جلوه دهد. با دکتر سلام همراه باشید و نکاتی در مورد نحوه آرایش کردن در میانسالی.

راه‌ های زیباشدن ربطی به سن‌ و سال ندارد. شما چه ۱۹ساله باشید، چه ۹۰ساله باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، به میزان کافی آب بنوشید، سیگار نکشید و به‌طور مرتب ورزش کنید؛ اما برخی توصیه‌ها و راه‌ها برای زیباشدن مخصوص سنین خاصی هستند. با افزایش سن و پیداشدن چین‌وچروک‌ها در صورت، خانم‌ها باید از راه‌هایی برای پوشاندن این چروک‌ها و لک‌هایی که ممکن است روی پوست‌شان ایجاد شود، استفاده کنند. ممکن است محصولات آرایشی که خانم‌های میانسال در دوران جوانی خود از آن‌ها استفاده می‌کردند، دیگر مناسب آن‌ها نباشد؛ اما درعین‌حال برخی ترفندهای آرایشی آن دوران هنوز هم مفید خواهند بود. در ادامه شما را با راه‌های زیباترشدن در سنین میانسالی آشنا خواهیم کرد.

چشم ­های شما اصلی‌ترین بخش آرایش است

معمولا افراد قبل از هر چیز، متوجه چشم‌های طرف مقابل خود می‌شوند. با افزایش سن، مژه و ابرو ها به‌تدریج نازک‌تر می‌شوند. در نتیجه خانم‌ها باید حتما داخل ابروها را با مداد پررنگ و به کمک یک ریمل حجم‌دهنده با رنگ مناسب، مژه‌های خود را ضخیم‌تر کنند. سایه چشم برای خانم‌های میانسال و مسن معمولا جواب نمی‌دهد؛ زیرا پوست اطراف چشم با بالارفتن سن نازک و تیره می‌شود. به همین دلیل سایه چشم نمی‌تواند مانند گذشته برای افزایش زیبایی و جذابیت چشم مورداستفاده قرار گیرد.

اجازه ندهید اطراف چشم­ها کبود به نظر بیاید

با گذشت زمان پوست زیر چشم که بسیار نازک می‌شود و به همین دلیل رگ‌های خونی زیر چشم‌ها به‌خوبی نمایان می‌شوند. در نتیجه زیر و اطراف چشم شما کبود و سیاه به نظر خواهد رسید. کافی است مقداری ضدآفتاب سبک حاوی کرم‌پودر سبک را برای دور چشم انتخاب کرده‌ و به زیر چشمانتان بمالید؛ و سپس به کمک کمی پودر، کرم زیر آن را تثبیت کنید و رنگ دلخواه به آن بدهید… به‌منظور جلوگیری از ایجاد پف زیر چشم سعی کنید شب‌ها به میزان کافی استراحت کنید و قبل از خواب از یک کرم دور چشم مناسب و باکیفیت استفاده کنید.

یک مدل موی منحصر به‌ فرد داشته باشید

مهم‌ترین نکته‌ای که برای رنگ‌کردن مو باید رعایت شود، تناسب رنگ مو با سن است. خیلی از خانم‌های مسن رنگ‌هایی نظیر بلوند و شرابی را برای رنگ موی خود انتخاب می‌کنند. انتخاب چنین رنگ‌هایی اشتباه محض است. بهتر است خانم‌هایی که وارد سنین میانسالی می‌شوند، موهای خود را‌ هایلایت یا لولایت کنند تا تضادی که در رنگ موهای‌شان ایجاد می‌شود، به زیبایی هرچه بیشتر آن‌ها کمک کند. شما می‌توانید با استفاده از شامپوهای حجم‌دهنده و پرهیز از مدل‌هایی که باعث کشیدگی موهای شما شود مانند دم‌اسبی‌های سفت، زیبایی موهای خود را حفظ کنید… اگر به‌دنبال مدل موی مناسبی هستید، به فرم و شکل صورت‌تان توجه کنید. برای مثال هرچه صورت گردتر باشد، مدل موی کوتاه برای آن مناسب‌تر خواهد بود.

حتما بخوانید  آرایش مو عروس و جدیدترین شینیون 95

مرطوب‌کننده‌ها هیچ‌گاه خاصیت خود را از دست نمی‌دهند

افزایش چین‌ و چروک‌ های صورت ممکن است شما را وسوسه کند که از کرم‌پودرها و محصولات آرایشی مشابه استفاده کنید؛ اما باید بدانید که متأسفانه چنین اقداماتی تأثیر برعکس داشته و چین‌وچروک‌ها را بیشتر نمایان می‌کنند. به همین دلیل بهتر است برای این که این چین‌وچروک‌ها کمتر نمایان شوند، از لوازم آرایشی کمتر استفاده کنید. به‌جای این که تمام صورت خود را با کرم‌پودر بپوشانید، از کانسیلر برای پوشاندن لک‌های پوستی و سیاهی زیر چشم خود استفاده کنید. از کرم‌های مرطوب‌کننده ضدچروک و لیفتینگ بر اساس سن و شرایط صورت خود استفاده کنید.

از لب‌ های خود غافل نشوید

خانم‌های بالای ۴۵سال علاقه بسیاری به استفاده از رژلب دارند تا حدی که خانه را بدون رژلب خود ترک نمی‌کنند؛ اما گاه صرفا استفاده از رژلب نمی‌تواند در زیبایی موثر باشد. خانم‌های میانسال و مسن باید قبل از استفاده از رژلب به کمک یک خط لب با رنگ مناسب لب‌های خود را برجسته‌تر کنند. البته عده‌ای هم خط لب را ضروری نمی‌دانند و استفاده از مداد لب را وسیله‌ای برای مصنوعی‌ترشدن لب‌ها می‌دانند. به‌هرحال شما می‌توانید در این مورد بنابر تشخیص خود عمل کنید؛ اما توجه داشته باشید که استفاده از رنگ‌های خیلی تیره برای سنین بالا مناسب نیست و چند درجه روشن‌کردن رنگ رژ لب در ظاهر شما تاثیر بسیاری خواهد داشت.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید