در آینده نزدیک ربات ها خبرنگار و گزارشگر می شوند

 

  • در حال حاضر روبات ها قادر به انجام مصاحبه رو در رو نیستند، نمی توانند سوال های پی در پی بپرسند و قدرت انتخاب زاویه نگاه را در یک مصاحبه یا گفت و گو ندارند، اما می توانند به عنوان یک مکمل عمل کرده و به روزنامه ها و رسانه های مربوطه و نیز ویراشگران و گزارشگرها کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اینترنتی زی نیوز، این یک داستان علمی تخیلی نیست؛ به واقع روبات شیائو نان Xiao Nan، اولین کار خبری خود را با نوشتن یک مقاله بلند در یک روزنامه چینی آغاز کرد.
به گفته محققان، این گزارش ۳۰۰ کارکتری که محور آن ازدحام در ‘جشنواره بهار’ بود، تنها در یک ثانیه نوشته شد و روزنامه ‘ساوترن متروپولیس’ در گوانگژو آن را روز چهارشنبه منتشر کرد.
به گفته ‘وان شیائو جون’ استاد دانشگاه پکن که ریاست یک گروه تحقیقاتی در ساخت چنین روبات هایی را برعهده دارد، روبات یاد شده از عهده نگارش گزارش های کوتاه و بلند برمی آید و در مقایسه با گزارشگران، از توانایی تجزیه و تحلیل قدرتمندتری برخوردار است و سرعت عمل بیشتری در گزارش نویسی دارد، اما به این معنی نیست که روبات های هوشمند به زودی کاملا جایگزین خبرنگاران خواهند شد.
وی افزود: در حال حاضر روبات ها قادر به انجام مصاحبه رو در رو نیستند، نمی توانند سوال های پی در پی بپرسند و قدرت انتخاب زاویه نگاه را در یک مصاحبه یا گفت و گو ندارند، اما می توانند به عنوان یک مکمل عمل کرده و به روزنامه ها و رسانه های مربوطه و نیز ویراشگران و گزارشگرها کمک کنند.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید