درمان موی زیر پوستی در خانه (بهترین روش ها)

هنگامی که موهای زیر پوستی زیاد شوند نشانه این است که سلولهای مرده پوست هم زیاداست پس باید پوست را لایه برداری کنید. اگر میخواهید موهای پا و بدن را خارج کنید دو بار در روز یا با استفاده از دستکش لایه ‌بردار و یا با نمک و شکر پوست بدن را ماساژ دهید و تا موها تحریک شوند

موی زیر پوستی و درمان آن

هیچ چیز آزاردهنده‌تر از یافتن موهای زیرپوستی بعد از اصلاح هم در خانم‌ها و هم در آقایان نیست. موی زیرپوستی در کسانی که موهای مجعد دارند شایعتر است اما تقریبا همه کسانی که اصلاح می‌کنند با این مشکل درگیرند. این عارضه معمولا به علت سلولهای مرده پوست ایجاد می شود که جلوی ریشه مو را می‌گیرند و نمی‌گذارند مو به راحتی خارج شود.

در همه روش های اپیلاسیون و موم و اصلاح با تیغ موهای زیر پوستی ایجاد می‌شود و روش های غلط اصلاح و پوشیدن لباسهای تنگ این عارضه را بیشتر می‌کند. خارش و چرک کردن در اطراف موی زیر پوستی از عوارض شایع آن است به ویژه که پوست را زشت و زبر می‌کند. در این مطلب به روش‌های خانگی برای از بین بردن موهای زیر پوستی اشاره می کنم.

لایه‌برداری پوست

هنگامی که موهای زیر پوستی زیاد شوند نشانه این است که سلولهای مرده پوست هم زیاداست پس باید پوست را لایه برداری کنید. اگر میخواهید موهای پا و بدن را خارج کنید دو بار در روز یا با استفاده از دستکش لایه ‌بردار و یا با نمک و شکر پوست بدن را ماساژ دهید و تا موها تحریک شوند سریعتر از پوست خارج شوند. در حمام می‌توانید بعد از شستشو بدن با نمک را با شامپو بدن مخلوط کنید و روی پاها به صورت دایره وار ماساژ دهید. همین کار را می توانید با دانه‌های شکر و روغن زیتون هم انجام دهید. شکر و روغن برای لایه برداری پوست صورت هم بسیار مناسب است.

کمپرس آب گرم

می‌توانید از حوله گرم و یا خیس شده در آب گرم برای کمپرس بدن و صورت استفاده کنید. بگذارید چند دقیقه روی پوست بماند تا خنک شود چند بار این کار را انجام دهید . این کار باعث می‌شود که منفذها پوست باز شود و موهای نازک راحتتر خارج شوند.

حتما بخوانید  حذف موی زائد بدن دختران و خانم های جوان( 5 روش خانگی)

سرکه سیب

یک پنبه یا پارچه کتان را در سرکه سیب فرو برید تا کاملا سرکه را جذب خودش بکند و روی موهای زیر پوستی بگذارید تا پوست سرکه را کاملا جذب کند برای اینکه نتیجه بگیرید روزی ۲ بار این کار را انجام دهید.

آسپرین

دو عدد قرص آسپرین را در کمی آب گرم نه داغ بگذارید تا له شوند بعد با کمی عسل مخلوط کنید و خمیری را که به دست می‌آید روی موی زیر پوستی بگذارید آسپرین کمک می‌کند موها زودتر خارج شوند.

شیوه اصلاح

برای آقایانی که پوست صورتشان را همیشه اصلاح می‌کنند این نکته بسیار مهم است. به هیچ وجه تیغ را روی صورت فشار ندهید و پوستتان را هنگام اصلاح و زیر تیغ نکشید. همچنین برای اینکه از شر موی زیر پوستی صورت خلاص شوید همیشه از ژیلت های تک تیغه به جای ژیلت های چند تیغه برای اصلاح تمیزتر استفاده کنید. بعد از مدتی خودتان متوجه تفاوت در ایجاد موهای زیر پوستی می‌شوید. تیغ‌های تیز و نو و تکی به شیوه قدیمی‌ها خیلی بهتر از ژیلت‌های چند تیغه و گران‌اند اگر میخواهید از شر زیرپوستی‌ها در امان باشید.

بعد از پاکسازی پوست از موهای زیرپوستی تا دو هفته حداقل اصلاح نکنید تا پوست منفذهایش بسته شوند و از کرم‌های موبر هم مدتی استفاده نکنید.

زنجفیل+فرا

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید