دانستنی های مهم در مورد ناخن

اگر می خواهید یک ناخن زیبا و شیک داشته باشید خوب است که به تجربیات دیگران در این باره توجه زیادی کنید. ما در این مقاله به موارد مهمی پیرامون ناخن پرداخته ایم

ar4-2565

ارتفاع ناخن‌ها باید همیشه بلندتر از پهنای آنها باشد
اگر می‌خواهید انگشت‌های‌تان بلندتر و لاغرتر به نظر برسند، باید با شکل دادن به ناخن‌ها توهم بلند بودن را به وجود بیاورید مثلا ناخن‌های مربعی شکل یا گرد (که پهنای آنها از ارتفاع‌شان بیشتر است) کاری می‌کنند که انگشت‌ها کوتاه و چاق جلوه کنند و اگر انگشت های کوتاهی دارید نباید سراغ این مدل ها بروید. البته اشتباه نکنید لازم نیست حتما برای این کار ناخن‌های‌تان را بلند کنید، ناخن‌های کوتاه هم می‌توانند چنین کارکردی داشته ‌باشند فقط باید دقت کنید که قد ناخن‌های شما فقط کمی بلندتر از پهن‌ترین قسمت آن باشد که کاملا بستگی به شکل ناخن‌های‌تان دارد. اگر به شکل دقت کنید، می‌بینید با کمی ارتفاع دادن به ناخن‌ها و دادن شکل مستطیلی به آن چقدر فرم انگشت متفاوت به نظر می‌رسد.

اگر انگشت‌های کوتاه و پهنی دارید، کمی ناخن‌های‌تان را بلند کنید
باید بدانید که هرقدر ناخن‌های‌تان بلندتر باشند انگشت‌های‌تان باریک‌تر جلوه می‌کنند بنابراین اگر دوست دارید انگشت‌هایی کشیده داشته ‌باشید باید کمی ناخن‌ها را بلند کنید، البته برای بلندی ناخن‌ها هم محدودیتی‌ وجود دارد، ناخن‌های خیلی بلند نه تنها زیبا نیستند بلکه در انجام کارهای روزمره شما هم اختلالاتی به وجود می‌آورند پس تنها به چند میلی‌متر بلند کردن قناعت کنید.

سراغ مثلث معکوس نروید
بعضی ناخن‌ها وقتی بلند می‌شوند حالتی مثلثی پیدا می‌کنند اما از نوع معکوس آن یعنی سر ناخن‌ها پهن‌تر از سایر قسمت‌ها و به‌خصوص پایه آنها می‌شود، این شکل از ناخن می‌تواند حسابی انگشت‌های شما را زشت و کوتاه و چاق جلوه دهد، اگر ناخن‌های شما چنین شکلی پیدا می‌کند باید گوشه‌های آن را اصلاح کنید تا سر ناخن‌ها هم پهنایی مانند دیگر جاهای آن داشته ‌باشد.

حتما بخوانید  عکس هایی از مدل طراحی ناخن پاییز 94

مواد آرایشی ناخن چه هستند؟
مواد آرایشی ناخن، برای رنگ کردن ناخن، افزایش طول ناخن به طور مصنوعی یا افزایش مقاومت ناخن به کار می‌روند اما هر کدام از این مواد می‌توانند مضراتی داشته ‌باشند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

لاک قرمز ناخن‌ها را زرد می‌کند
لاک ناخن ممکن است باعث allergic contact dermatitis شود. شخصی که به لاک ناخن حساسیت دارد، ممکن است در انگشتان و پلک، صورت و گردن و جاهایی که لاک ناخن زمانی که در حال خشک شدن بوده تماس داشته دچار حساسیت شود. فرمالدئید یک ترکیب آلرژی‌زاست. افراد با حساسیت به لاک ناخن می‌توانند از لاک‌های hypoallergenic که بدون فرمالدئید هستند، استفاده کنند. لاک‌های قرمز رنگ ممکن است باعث زرد رنگ شدن یا بی‌رنگ شدن ناخن شوند.

مراقب کوتیکول ناخن باشید
مراقبت از کوتیکول از عفونت ناخن جلوگیری کرده و سلول‌های مولد ناخن را محافظت می‌کند پس بهتر است چیده یا کوتاه نشود. کوتاه کردن ناخن‌ها باید به گونه‌ای باشد که گوشه‌های ناخن حفظ شده و خط رویش ناخن را به شکل مستقیم درآورد. کوتاه کردن اشتباه ناخن‌ها یکی از علل فرورفتن گوشت به داخل ناخن (in growing nail) است که باعث نفوذ دردناک بافت اطراف ناخن به کناره‌های ناخن می‌شود.

امیدواریم که با رعایت این نکات و استفاده از تجربیات افراد موفق بتوانید زیبایی تان را دو چندان کنید

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید