خورش ماست هندی

556

کاربران عزیزی که علاقه به آشپزی دارید در این جا روش تهیه خورش ماست هندی را برای شما بیان می کنیم این خورش در زمان مدت یک ساعت آماده می شود .

مواد اولیه :
مرغ پاک کرده ۱ عدد
ماست کیسه آب گرفته ۱ کیلو گرم
پیاز سرخ کرده ۲ قاشق سوپخوری
گشنیز ۲۵۰ گرم
زیره نیمه کوب ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری
سیر ۳ الی ۴ عدد
زعفران سائیده شده یک قاشق چایخوری
روغن ۱۰۰ گرم
نمک وفلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه :

مرغ را بعد از تمیز کردن و شستن،با یک لیوان آب و پیاز سرخ کرده،با حرارت ملایم می گذاریم بپزد. گشنیز را تمیز کرده، می شوئیم و ریز خرد می کنیم. سیر را کوبیده با گشنیز در روغن کمی سرخ می نمائیم و آن را در ظرف مرغ می ریزیم. زیره را اضافه نموده، زعفران را در کمی آب جوش حل می نماییم . نصف آن را در مرغ می ریزیم. به حد کافی نمک و فلفل به آن اضافه نموده،می گذاریم آب آن در حدود ۲ تا ۳ قاشق بماند. مرغ را از ظرف خارج می کنیم،کمی که سرد شد،آن را قطعه قطعه می کنیم و استخوانهای درشت آن را بیرون می آوریم. مرغ را دوباره در ظرف می ریزیم؛حرارت را کاملا ملایم می نماییم؛ماست را با بقیه زعفران و کمی نمک مخلوط کرده، هم می زنیم تا کاملا صاف شود و داخل ظرف مرغ می ریزیم و هم می زنیم. باید دقت کرد بعد از ریختن ماست،
خورشت نجوشد؛کافی است فقط ماست داغ شود؛در غیر این صورت ماست به علت جوشیدن می برد و خورشت آب انداخته،به صورت دلخواه در نمی آید. در صورتی که مرغ با مقدار آب ذکر شده پخته نشد، کمی آب اضافه می نماییم.

حتما بخوانید  روش درست کردن سوپ کرفس و هویج

شایان ذکر است بدانید این خورش را می توانید با گوشت نیز تهیه کنید مقدار ۵۰۰ گرم گوشت کافی می باشد .

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید