خبرهای جدید در مورد قیمت آجیل و خشکبار شب یلدا

download

شب یلدا یکی از طولانی ترین شب های یال می باشد در تاریخ شمسی ، که در ایران رسم بر این است که همه به خانه بزرگ تر ها می روند ودر این شب با انواع آجیل و میوه پذیرایی می شوند

پس از روز‌های پایانی اسفند که اصلی‌ترین دوره زمانی برای خرید آجیل و خشکبار است، آذر ماه بیشترین تقاضای خرید را روانهبازار آجیل و خشکبار می‌کند.با نزدیک شدن به اواخر آذر ماه و رسیدن شب یلدا، مغازه‌های آجیل فروشی با رفت و آمد بیشتر مردم رو برو هستند و بازار خشکبار رونق بیشتری می‌گیرد.
این روزها که ۱۰ روز مانده به شب یلدا (سی‌ام آذر) اگر به مغازه‌های آجیل فروشی در سطح شهر سری بزنیم با قیمت‌های مختلفی مواجه می‌شویم و تفاوت قیمت‌ها در مغازه‌های مختلف مشهود است.
آجیل شب یلدا که البته هنوز در همه آجیل فروشی‌ها عرضه نشده؛ به طور میانگین به قیمت ۳۷ هزار تومان در برخی مغازه‌ها فروخته می‌شود.
پسته شور که یکی از محبوب‌ترین آجیل‌هاست، کیلویی ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود. فندوق نیز کیلویی ۵۰ تا ۶۸ هزار تومان، بادام شور کیلویی ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان، بادام هندی کیلویی ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان و نخودچی کیلویی ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان فروخته می‌شود.
به گفته تعدادی از فروشندگان آجیل و خشکبار، فروش این محصولات در این روز‌ها نسبت به ماه‌های قبل افزایش یافته است. هر چند که بالا بودن قیمت برخی اقلام خشکبار و آجیل بر میزان خرید و مصرف آن‌ها تاثیر گذاشته است.
به گفته برخی فروشندگان قیمت محصولات خشکبار در این روز‌ها تغییری نداشته است.
انواع آجیل(هر کیلوگرم) قیمت‌ها به تومان
آجیل مخصوص شب یلدا ۳۷ هزار
آجیل شور درجه یک ۵۰ هزار
پسته خام ۴۵ هزار
پسته شور ۵۰ هزار
بادام خام ۵۴ هزار
بادام شور ۵۰ هزار
بادام هندی ۵۲ هزار و ۵۰۰
بادام زمینی ۲۲ هزار
نخودچی ۱۲ هزار
تخمه آفتاب گردان ۱۵ هزار
تخمه ژاپنی ۲۲ هزار
تخمه کدو ۲۵ هزار
انجیر ۳۰ هزار
گردو ۶۵ هزار
توت ۴۸ هزار
فندوق ۵۹ هزار
برگه زرد آلو ۲۱ هزار
کشمش ۱۴ هزار
با آرزوی اوقاتی خوش در این شب زمستانی در کنار کانون گرم خانواده برای شما عزیزان .
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید