جدیدترین جزئیات از باطل شدن ۶ میلیون کارت بنزین

جدیدترین جزئیات از باطل شدن ۶ میلیون کارت بنزین

 

ابطال کارت بنزین

 

معاون اجرایی ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت با اعلام جزئیات بیشتر درباره باطل کردن حدود ۶ میلیون کارت بنزین و تغییر در سهمیه‌ ویژه به سهمیه‌ معمولی بنزین پس از اجرای فاز دوم شروع ساماندهی کارت بنزین خبر داد و گفت : با شروع این طرح جلو سوء استفاده و رانت‌های بنزینی گرفته میشود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین هاشمی امروز در نشستی خبری درباره آخرین وضعیت سامان دهی و تغییر کلاس کارت های هوشمند بنزین خودروهای سواری، عمومی و موتورسیکلت‌ها، گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون کارت بنزین ۶ میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت ابطال و یا سهمیه های ویژه به سهمیه معمولی تبدیل شده است.

جدیدترین جزئیات از باطل شدن ۶ میلیون کارت بنزین

معاون صنایع و انرژی ستاد حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه با ابطال و یا تغییر سهمیه های ویزه کارت های سوخت به طور متوسط روزانه حدود ۷٫۵ میلیون لیتر در مصرف بنزین کشور صرفه جویی شده است، تصریح کرد: در طول این مدت در مجموع حدود ۷۰۰ میلیون لیتر از مصرف بنزین یارانه ای کشور کاسته شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پس از اجرای فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مصرف بنزین به تدریج در کشور صعودی شد، اظهار داشت: از سوی دیگر با نوسان های قیمت دلار بهای بنزین در کشور در مقایسه با قیمت های جهانی ارزن شد.

وی با بیان اینکه تاکنون کارت سوخت حدود پنج میلیون و ۳۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت پس از صدور مصوبات دولتی ابطال شده است، بیان کرد: موتورهای فاقد پلاک ملی، فرسوده و با داشتن بیش از ۱۰ سال عمر فعالیت، فاقد تریخ ساخت مشخص و یا توقیف شده در پارکینگ های پلیس راهنمایی و رانندگی در قالب این طرح ابطال شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه علاوه بر موتورسیکلت ها، تاکنون سهمیه های ویژه و یا معمولی ۱۰۰ هزار دستگاه اتوموبیل های کرایه و آزانس های مسافربری در تیر ماه سال جاری ابطال شده است، بیان کرد: با ابطال و غیر فعال شدن کات هوشمند سوخت این دسته از موتورسیکلت ها و خودروها ذخیره بنزین نیمه یارانه ای این دستگاه از خودروها هم باطل شده است.

حتما بخوانید  وام بانکی و ارزان شدن آن

معاون ستاد حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره ذبه وجود یک کلاسه تحت عنوان سواری عمومی سهمیه ویزه بنزین این دسته از خودروها هم ابطال شده است، تبیین کرد: در کارت هوشمند خودروهایی تحت عنوان ” سواری عمومی ” به صورت ماهانه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ لیتر بنزین یارانه ای شارژ می شد.

این مقام مسئول تحت کل خودروهایی که تحت عنوان کلاسه سواری عمومی سهمیه های ویژه بنزین دریافت می‌کردند را ۵۴۰۰ دستگاه خودرو عنوان کرد و افزود: در مجموع با اجرای مراحل اولیه این طرح ساماندهی به صور متوسط سالانه نزدیک به یکهزار میلیارد تومان در مصرف سوخت یارانه‌ای کشور صرفه‌جویی خواهد شد.

هاشمی از اجرای مراحل بعدی این طرح در ادامه سال جاری خبر داد و تاکید کرد: در مرحله اول علاوه بر موتورسیکلت و خودروهای سواری شخصی فرسوده، آژانس‌های مسافربری، سهمیه ویژه بنزین خودروهایآموزش رانندگی هم به سهمیه معمولی کاهش پیدا کرد.

وی در پایان از پایان رانت بنزین و استفاده سوء از کارت هوشمند بنزین به عنوان یک دستاورد اجتماعی این طرح نام برد و بیان داشت : اجرای این طرح بزرگت مدیریت سوخت در کشور بدون انجام سرمایه‌ گذاری نوین در مصرف بنزین کشور کاهش میابد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید