تهیه نان کروسان شکلاتی

1393012019905083

در این جا روش تهیه نان کروسان شکلاتی که برای ۱۶ نفر می باشد .

مواد اولیه :

 

تخم مرغ…………………………………..۱ عدد
آب………………………………………..۱ قاشق سوپخوری
خمیر پفکی…………………………………۱ ورقه (ورقه ای، یخ زدایی شده)
شکلات……………………………………۲/۳ فنجان – ۱۱۳ گرم (کمی شیرین، خرده شکلات)
ما به جای اینکه خودمان خمیر پفکی برای کروسان درست کنیم از خمیر پفکی ورقه ای آماده استفاده کردیم. ورقه ی خمیر بایستی قبل از استفاده یخ زدایی شود. پس یا از شب قبل آن را در یخچال قرار دهید و یا ۴۰ تا ۵۰ دقیقه در دمای اتاق بگذارید تا یخ زدایی شود. زمانی که یخ خمیر پفکی باز شد تنها ۳۰ دقیقه وقت برای درست کردن این کروسان ها لازم دارید. آنها را ساده درست کنید یا شکلات و یا مواد دلخواه برای درون آن اضافه کنید. این کروسان ها کوچک هستند پس وقت درست کردن فرض کنید هر نفر ۲ عدد میل کند.

طرز تهیه

۱. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) داغ کنید. کف دو سینی فر را با کاغذ پوستی یا حصیر نچسب مخصوص فر بپوشانید.
۲. تخم مرغ و آب را در یک کاسه ی کوچک یا همزن بزنید و کنار بگذارید.
۳. سطح کاری خود را کمی آرد پاشی کنید. تای خمیر ورقه ای را باز کنید سپس روی آن کمی آرد بپاشید. با یک وردنه خمیر را به شکل یک مربع به ضلع ۴۰ سانتی متر در بیاورید.
۴. خمیر را نصف کنید.

حتما بخوانید  شیوه درست کردن کیک مخملی

سپس یکبار دیگر مستطیل ها را از قطر نصف کنید تا از هر کدام ۴ مثلث به دست بیاید. در نهایت با برش دادن ۸ مستطیل به طول و عرض ۲۰ و ۱۰ سانتی متر درست کنید.

۵. حالا هر مستطیل را از قطر نصف کنید تا ۱۶ مثلث به دست بیاید.
۶. حالا ۲ قاشق چایخوری از خرده شکلات ها را وسط هر مثلث بریزید. سپس از انتهای پهن تر بگیرید و هر مثلث را لوله کنید. هر کروسان را به شکلی که انتهای درز دار آن رو به کف باشد قرار دهید تا نوک مثلث زیر کروسان رول شده تا بخورد. سپس لبه ها را خم کنید تا به شکل کروسان در بیایند. روی کروسان ها را کمی جلای تخم مرغی بمالید.

۷. ۲۰ تا ۲۵ دقیقه تا زمانی که قهوه ای طلایی شوند در فر بپزید.
این شیرینی را عصرانه همراه چای سرو کنید
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید