تن تن ۸۸ ساله شد

 

  • به مناسبت هشتاد و هشت ساله شدن «تن تن» ناشر این مجموعه برای نخستین بار کتاب «تن تن در سرزمین شوراها» را که تاکنون به صورت سیاه وسفید منتشر می‌شد، به صورت رنگی منتشر کرد.

«تن تن» که قلب میلیون‌ها علاقه‌مند را در تسخیر خود دارد، در مراسمی هشتادو هتشمین سال تولدش را جشن گرفت. به همین مناسبت در زادگاه او یعنی بلژیک، جشن‌های خیابانی برای تولد او برگزار شد.

اهمیت این کتاب در این است که در عصر «هری پاتر» و «پوکمون» هنوز علاقه‌مندانی هستند که با این کتاب کمیک کلاسیک احساس نزدیکی می‌کنند و با لباس شخصیت‌های این مجموعه در روز تولد او راهی خیابان می‌شوند.

به مناسبت هشتاد و هشت ساله شدن «تن تن» ناشر این مجموعه برای نخستین بار کتاب «تن تن در سرزمین شوراها» را که تاکنون به صورت سیاه وسفید منتشر می‌شد، به صورت رنگی منتشر کرد.

برخلاف دیگر کتاب‌های این مجموعه، این کتاب که در سال ۱۹۳۰ منتشر شد، تاکنون به صورت رنگی دیده نشده بود. این مجموعه که داستانی ضدکمونیستی دارد، نخستین بار به صورت یک داستان دنباله‌دار کمیک در نشریه هفتگی کاتولیک بلژیک با عنوان «قرن بیستم» منتشر شد و تا سال ۱۹۹۹ که ۱۶ سال از درگذشت هرژه خالق این مجموعه می‌گذشت، به عنوان یکی از کتاب‌های رسمی ۲۴ تایی این مجموعه منتشر نشد.

برخی از کارشناسان معتقد بودند این کتاب نباید جزو مجموعه «تن تن» قرا بگیرد، زیرا خود هرژه این کار را نکرده بود و این کتاب از نظر شخصیت‌پردازی و قصه‌گویی با دیگر کتاب‌های این مجموعه متفاوت است.

حتما بخوانید  خرگوش غول پیکری که اندازه یک سگ رشد کرده است

این در حالی است که وقتی هرژه شروع به انتشار این مجموعه داستان کرد و «تن تن در سرزمین شوراها» را نوشت تنها ۲۱ سال داشت و نمی‌توانست تصور کند شخصیتی که خلق کرده می‌تـواند به چنین موفقیتی دست یابد.

هرژه که اسم واقعی‌اش ژرژ رمی بود، هر بار به خود قول می‌داد که به عقب بازگردد واین کتاب را بازنویسی ‌کند و تصاویرش را دوباره بکشد، اما او هرگز فرصت این کار را پیدا نکرد.

برخی از طرفداران هرژه نیز معتقد بودند این مجموعه باید به صورت سیاه و سفید در کنار ۲۳ کتاب دیگر منتشر شود تا نشان دهنده همه تفاوت‌هایی باشد که در واقع وجود دارد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید