تصاویر ساخت بزرگترین شهر سرپوشیده جهان دبی

تصاویر ساخت بزرگترین شهر سرپوشیده جهان دبی

در واقع این پروژه به نام «شهر عابران پیاده با دمای کنترل‌شده» لقب گرفته است.

0.953542001404908628_taknaz

0.907510001404908627_taknaz 0.493016001404908628_taknaz

ساخت بزرگترین شهر سرپوشیده جهان برای کنترل دما : شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، امیر دبی و صاحب شرکت دبی هولدینگ گفت: آرزوی ما فراتر از داشتن گردشگران فصلی است. گردشگری عامل اصلی گرداننده اقتصاد ماست و ما می‌خواهیم امارات متحده عربی را به یک مقصد جذاب در همه فصول تبدیل کنیم.

دبی به دنبال ساخت یک شهر ویژه عابران پیاده با دمای کنترل شده است که از بزرگترین بازار و پارک سرپوشیده جهان در کنار هتلها، اقامتگاههای تفریحی و تئاتر برخوردار خواهد بود.

به نقل از ایسنا، این شیخ‌نشین پر زرق و برق که برای علاقه‌مندی به پروژه‌های بزرگ مشهور بوده و هم اکنون میزبان بزرگترین مجتمع‌های خرید سرپوشیده موسوم به دبی مال است، اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ساخت «بازار جهان» (Mall of the World) است.

به گفته شرکت دبی هولدینگ، این مجتمع که کاملا مخصوص عابران پیاده است، محدوده‌ای به اندازه ۴٫۴۵ میلیون متر مربع را به خود اختصاص خواهد داد. مرکز خرید این پروژه فقط ۷٫۴ میلیون مترمربع را در برخواهد گرفت.

طبق بیانیه این شرکت، این پرژوه شامل بزرگترین پارک سرپوشیده جهان در زیر یک گنبد شیشه‌ای خواهد بود که در طول زمستان باز خواهد شد. تفرجگاههایی به طول هفت کیلومتر که تاسیسات را به یکدیگر متصل می‌کنند نیز در طول تابستان پوشیده مانده و از هوای تهویه‌شده برخوردار خواهند بود.

حتما بخوانید  کوه های مرتفع و دیدنی فرانسه

 

ساخت بزرگترین شهر سرپوشیده جهان برای کنترل دما + تصاویر

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، امیر دبی و صاحب شرکت دبی هولدینگ گفت: آرزوی ما فراتر از داشتن گردشگران فصلی است. گردشگری عامل اصلی گرداننده اقتصاد ماست و ما می‌خواهیم امارات متحده عربی را به یک مقصد جذاب در همه فصول تبدیل کنیم.

وی افزود: به همین دلیل ما کار بر روی محیطهای با دمای کنترل‌شده را در طول ماههای تابستانی آغاز کرده‌ایم.

این بازار بزرگ در نزدیکی امارات مال که در حال حاضر یکی از بزرگترین مراکز خرید جهان است، ساخته خواهد شد.

دبی امیدوار است بازار جهانی آن بتواند سالانه بیش از ۱۸۰ میلیون توریست به این کشور وارد کند.

 

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید