علت بیشتر صحبت کردن زن ها کشف شد

به همه ی مردان ثابت شده است که زنان بیشتر صحبت می کنند اما به تازگی تیم عصب‌شناسان و روانشناسان به سرپرستی مارگارت مک‌کارتی،در موش‌ها نوعی پروتئین به نام فاکسپ۲ FOXSP2 یافتند که به سیستم صوتی آنها مربوط می‌شد. موش‌های نر به نسبت موش‌های ماده میزان بیشتری از این پروتئین در مغز داشتند.

صحبت کردن زنان بیشتر از مردان

به همه ما ثابت شده است که زن هاپرحرف تر از مردها هستند. کافیست جمع و مهمانی های دو جنس را مقایسه کنیم.زنان به طور میانگین در حدود ۲۰هزار کلمه در روز حرف می‌زنند. در حالیکه مردها به طور میانگین تا ۷هزار کلمه در روز صحبت می‌کنند. آمار ازاین هم جالبتر می‌شود وقتی بفهمید یک زن پرحرف در روز تا پنج میلیون کلمه بیشتر از جنس مخالف کم‌حرف خودش صحبت می‌کند.دلیل این اتفاق مدتها برای دانشمندان ناشناخته بود به همین دلیل دانشمندان دانشگاه مریلند به دنبال یافتن پاسخ علمی و بیولوژیکی این تفاوت فاحش دست به کار شدند.

تیم عصب‌شناسان و روانشناسان به سرپرستی مارگارت مک‌کارتی،در موش‌ها نوعی پروتئین به نام فاکسپ۲ FOXSP2 یافتند که به سیستم صوتی آنها مربوط می‌شد. موش‌های نر به نسبت موش‌های ماده میزان بیشتری از این پروتئین در مغز داشتند. هنگامی که دانشمندان میزان تولید این پروتئین را در مغز آنها کاهش دادند، موش‌های نر تازه به دنیا آمده کمتر صدا تولید می‌کردند. قدم بعدی امتحان کردن این فرضیه روی انسان بود. که بر اساس آن محققان روی ۱۰ کودک با میانگین سنی ۳ تا ۵ سال میزان این پروتئین را بررسی کردند.

حتما بخوانید  اگر عاشق شویم مغز چه واکنشی دارد ؟

نتیجه این بود که کودکان دختر ۳۰درصد بیشتر از این پروتئین در آن قسمت از مغز که مختص زبان است داشتند. ارتباط این آزمایش کاملا واضح است. در مورد موشها این موش‌های نر هستند که میزان بیشتری پروتئین فاکسپ دارند و به همان اندازه سر و صدای بیشتری تولید می‌کنند. اما در مورد انسان زنان میزان بیشتری از این پروتئین در مغز خود دارند و از مردها پرحرف‌ترند.

به این صورت بود که محققان نتیجه‌گرفتند میزان این نوع پروتئین با میزان حرف زدن دو جنس ارتباط دارد. هرچند دانشمندان معتقدند این تنها عامل توضیح‌دهنده این ماجرا نیست اما به اعتقاد آنها می‌تواند اولین دلیل علمی برای این قضیه باشدو به حتم باید بقیه عوامل روانشناسی و جامعه شناسی برای این ماجرا که چرا زن‌ها بیشتر حرف می‌زنند را نیز در نظر گرفت.
زنجفیل

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید